Skocz do zawartości

po odmrożeniu układu paliwowego brak mocy


Gość mario2000

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mario2000

Witam wszystkich maniaków zosiek z góry sory za temat może przegapiłem ale nic nie znalazłem z podobną przypadłością mam mianowicie problem z moją zosią 2001 rok 2.0 DTI( przyszła zima) przyłapało po dzisiejszej nocy paliwo miała chęć zapalić ale nie dawała rady więc zaciągnąłem ją do garażu no i butla z gazem dwa palniki farelka i zaczęła pomału dawać znaki życia były strasznie nierówne obroty i kupa dymu ale to podobno norma póżniej zagrzała sie do 90 stopni więc podjąłem decyzję że się przejadę i tu zonk :D na wolnych obrotach jest ok ale jak wrzucę jedynkę i ruszę sławna kontrolka z kluczykiem tak jest na każdym biegu i totalny brak mocy 2000 obr to max( na postoju jak się doda gazu jest to samo kontrolka z kluczykiem i brak mocy) sprawdziłem przewody podciśnienia przy turbinie i egr i wydaje mi się że jest wszystko ok proszę :roll: o wmiarę szybką pomoc ponieważ samochód potrzebny a z brakiem mocy to światu niezawojuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Wymień filtr paliwa.

No niestety :) wymiana filtra nie pomogła i sam nie wiem co jeszcze ale jak dzisiaj rano odpaliłem pół obrotu rozrusznika i chodzi tylko nie mógł sobie obrotów załapać bardzo nierówne jak się zagrzeje to jest ok a może jeszcze gdzieś coś przymarznięte jest a jak bym klemy zdjął to ciekawe czy by pomogła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

( na postoju jak się doda gazu jest to samo kontrolka z kluczykiem i brak mocy) sprawdziłem przewody podciśnienia przy turbinie i egr i wydaje mi się że jest wszystko ok

Nie sprawdzaj tylko najpierw odczytaj błąd metodą hamulec-gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Nie sprawdzaj tylko najpierw odczytaj błąd metodą hamulec-gaz.

 

A możesz dokładniej opisać jak postępować krok po kroku i czy to w 2.0 DTI działa bo wcześniej nie słyszałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzaj tylko najpierw odczytaj błąd metodą hamulec-gaz.

 

A możesz dokładniej opisać jak postępować krok po kroku i czy to w 2.0 DTI działa bo wcześniej nie słyszałem

Ta metoda nie zadziała u ciebie.

 

A co do kłopotów z zapalaniem :

Bardzo możliwe, że zrobił się jakiś korek z zamarzniętej wody w układzie paliwowym i po rozmrożeniu trochę przepuszcza paliwa ale dalej jest kulka lodu ograniczająca przepływ.

 

Paliwa przechodzi akurat tyle żeby podtrzymać bieg jałowy ale brakuje żeby dać więcej mocy.

 

Zakładam, że jak zmieniałeś filtr paliwa to obudowę jego wyczyściłeś, bo na jego dnie może zbierać się woda - z dołu obudowy jest zaworek do odwadniania filtra.

(o ile filtr paliwa masz ten "papierowy" wyciągany z czarnego kubełka obudowy filtra)

 

Ogrzej samochód ( > 0 stopni w garażu ) przez 24h to raczej powinno pomóc na zamrożoną wodę w układzie.

Jak się uda to ok, a jeżeli nie to tylko na komputer i odczytać błędy które przynajmniej zasugerują co szukać dalej.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Jak doradziłeś wstawiłem dzisiaj na garaż do znajomego na firmę jest tam powyżej zera ale że firma w weekend nie pracuje to okaże sie w poniedziałek troche długo czekać ale to jedyna możliwość jaką mam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Po weekendzie poszedłem na firmę żeby zobaczyć czy moja zocha zacznie konkretnie rozmawiać i zapaliła bez zadnych przeszkód ale po pewnym czasie jak chodziła zaczęło się robić to samo więć pojechałem na kompa i pokazałoP0400 i P1220. Ten pierwszy to zawór recylkulacji spalin zaś drugi odchyłka regulacji początku wtrysku i mówił ten znachor że ten błąd się pojawił jak zocha była odpalana podczas odmrazania ale jutro rano wszystko się okaże błędy skasował i przy kolejnych odpalaniach się nie pokazywały ale czas pokaże.Czy mam już zacząć się obawiać regeneracji pompy czy może coś innego wywołało ten błąd doczytałem się że może to być również wina czujnika położenia wału i też będzie wyskakiwał błąd P1220

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość witek_77

Rodzice w swojej zafirze mieli to samo. Czasami wlewamy do niej paliwo tankowane "przy garażu" z karnistrów i kiedyś mieliśmy takie same objawy. Auto ruszyło po czym jak miało załączyć się turbo nagle kluczyk na desce rozdzielczej (też mamy 2.0dti i tez 2001r). Straszne cyrki były i czasami się załączało a czasami nie (było lato). Wyjeździliśmy bak do "zera", nalaliśmy na stacji paliwa i wymiana filtra. Od tej pory problem zniknął. Wina w paliwie. Nie wiem ile masz paliwa w baku ale kup sobie dodatek do paliwa na zime, bo ropa jak przemarznie to wytrąca się w niej parafina, która blokuje/zmniejsza dopływ paliwa i być może to jest przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mario2000

Witam ponownie mój problem z zośką znów sie pojawił :oops: przy dodatnich temperaturach tym razem a konkretnie przy 130 km/h w trasie utrata mocy samochód z kluczykiem po mieście jest ok doczytałem sie w necie że ten błąd P1220 to jest wina jakiegoś zaworu elektromagnetycznego w pompie wie może ktoś gdzie dokładnie się znajduje ten zawór i czy można go kupiś osobno i mam wrażenie jakby się zawieszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności