Gość Nihlus Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 No na przekór Też mam tak że zimą obroty są wyżej. Nic niezwykłego. Szybciej grzeje się silnik, a potem lepiej trzyma ciepło. Jak mechanicy mówią że nie da ustawić prędkości obrotowej biegu jałowego to zmień mechanika. Techem da rade. Zasłanianie chłodnicy? Po mieście na krótkie dystanse może i użyteczne, ale żeby potem Wam się płyn nie zagotował   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-19058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Złoty Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Ja odradzam taki sposób zasłaniania chłodnicy. Najlepiej jest jak silnik się nagrzeje sam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-19054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudpis Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Wiadome. Zresztą w sumie tak się zastanawiam, co to daje, przecież na początku płyn i tak przez chłodnice nie płynie, tj. mały obieg?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-18620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 moje skromne zdanie: Wielu produentów dodaje do swoich aut ocieplacze na silnki - pod miską olejową, na grill z przodu oraz pod maską na okres zimowy. Ja biję rekordy spalania ecodrive dlatego ocieplenie (także latem) silnka jest głównym powodem spadku spalania, ponieważ spalanie jest najmniejsze i silnik najlepiej pracuje w temp. 90 stopni. Więc jeśli Twój silnik Cię parzy - ma się bardzo dobrze. Jeśli temp. pracy zaczyna przekraczać 100-110 stopni wtedy masz problem i podczas jazdy chłodzisz silnik wrzucając na luz lub jedziesz na wysokich biegach na malutkim gazie, właczasz dodatkowo grzanie powietrza w kabinie pomagając chłodnicy głównej załączając duży obieg wody w której chodzi chłodniczka kabinowa (co częściowo realizuje automatycznie termostat). No ale ja mam spalanie średnie mniejsze o 3 LPG/100km i mniej (w zależności od warunków) niż inni tymi samymi silnikami stąd inaczej na to patrzę ponieważ stosuję ponad 100 zasad i technik jazdy i przygotowania auta w tym "sporcie". Osobiście w innym aucie mam założoną osłoną cieplną pod silnikiem, pomiędzy halogenami pod zderzakiem i 90% grila. Większość ludzi tak i jak jeżdzimy codziennie na odległości 10-20 km więc silnk nie ma czasu się dobrze zagrzać, wielu z Was ma pod korkiem oleju tzw. musztardę, śmietanę co jest wynikiem niedogrzanego i przechłodzonego silnika. Silnik spalinowy ma parzyć ręce ale różni producenci różnie konstruują układ chłodzenia ale większość samochodów jest ustawiona zbyt uniwersalnie lub pod niemyślącego zabieganego użytkownika dlatego ludzie nie pomagając swoim wozom a a można bardzo prostymi metodami. Obejrzyjcie sobie nowoczesne samochody miejskie które biją rekody spalania. Wszystkie mają pozaklejane przody zderzakami i plastikami i malutkie grilki na wciąganie powietrza i ew. lekkie chłodzenie nagrzewnicy. Ja jeszcze wlewam minimum oleju (kontroluję często poziom) i płynu (chłodzącego) to też dużo daje w zimie. Acha: nigdy nie stosujemy wody w chłodnicy (bo się zagotuje) tylko specjalnego plynu do chłodnic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-17432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartx99 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam. Mam taki sam model Astry i u mnie też występują podwyższone obroty silnika. Tak jest zaprogramowany komputer, że w granicach -6 st. C i zimniej, obroty wskakują na 1000. Przy mniejszym mrozie, wszystko wraca do normy - czyli 800. Nie ma czym się przejmować i jest to w tych silnikach normalne. Pzdr. bartx   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-16702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudpis Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 8860 to mnie uspokoiłeś, bo po przejechaniu ok 10 km w temp ok 10 stopni, silnik mnie parzył, temp ok. 90 .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-16609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Silnik ma parzyć ręce!!, jego normalna temp. pracy to 90 stopni, dąży się do tego żeby 90 stopni pojawiało się jak najszybciej bo wtedy motor chodzi idealnie, spalanie jest najmniejsze, olej w odpowiedniej konsystencji itd. Idealnie byłoby gdyby już po kilometrze motor miał taką temperaturę, ale tak się nie da, dlatego taką temp. osiągamy po ok. 5 km w okresie jesiennym a ok. 10 km w okresie zimowym. Tuningowcy i ecodriverzy jak ja dodatkowo sztucznie docieplamy silnik (ocieplacze, ekrany, maty, ilość płynów itd.) i jeździmy czasem na nietypowych przełożeniach biegów aby dostać tą temp. wcześniej jak tylko się da. Tak samo potem w trasie mamy metody aby utrzymywać tą temp. na poziomie. Temperatura i układ podciśnienieniowy odpowiednio udrożniony i ustawiony to dwie najważniejsze rzeczy w każdym prostym silnku jaki jest w Astrach jeśli jeździ się na wynik najniższego spalania i dobrej kultury pracy, nikt o tym nie mówi bo zapomina że to jest nr. 1.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-16602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktus Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 A mam jeszcze pytanie! Podczas wizyty elektronik stwierdził wypadanie zapłonu 3 i 4. Co oprócz świec i przewodów może być przyczyną wypadania zapłonu?? I czy wypadanie zapłonu może powodować szarpanie przy ruszaniu, delikatnie i sporadycznie szarpnięcie podczas jazdy oraz nierówną pracę silnika na wolnych obrotach??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-13408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Świece do czyszczenia lub wymiany, kable zapłonowe do wymiany, wyczyścić papierem ściernym wyjście cewki zapłonowej, odkręcić kopułkę (jeśli jest ona w Twoim silniku) i wyczyścić styki oraz palec rozdzielacza oraz sprawdzić ustawienie kąta zapłonu. To niech zrobi Ci jakiś znajomy mechanik kolega bo proste czynności a komercyjni mechanicy mogą Cię skasować na spore kwoty. Za nierówną pracę na wolnych obrotach odpowiada też silnik krokowy. Sprawdź też czy filtr powietrza nie jest zabrudzony i zasyfiony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-13380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktus Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Świece i kable są nowe, a jak pojechałem do mechanika, żeby mi wyczyścił silnik krokowy to popatrzył i powiedział, że nie ma w tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36429-podwy%C5%BCszone-obroty-silnika-zim%C4%85/page/3/#findComment-13368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.