Skocz do zawartości

Po wymianie filtra paliwa, zalaniu go, odpowietrzeniu i, NIC


Gość Krzysiek22

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysiek22

Witam Serdecznie.

Mam Opla Astre 1.7d (silnik oplowski z 92 r.) Wymieniłem filtr paliwa, zalałem go do pełna ropą, pod sam dziubeczek:P do węrzyka który jest podłączony od góry do filtra tez wlałem ropy, i przyszła pora na odpalenie auta. I....NIC, kręci, kręci, kręci, kręci...i nic. Przy wtryskach wężyki odpiołem, było tam paliwo, w razie czego wziołem strzykawka troszke wstrzykłem, i cały czas nic...nie wiem co robic... Aż tak sie zapowietrzył czy moze nie działa pompa paliwa. A dodam jeszcze ze zalałem za 1 razem filtr do pełna. chciałem odpalić i nie odpalił, potem znów odkręciłem z góry filtra śróbke którą sie odpowietrza i....znów wlałem tam tyle paliwa( z 200ml) że nie wiem gdzie tamto wczesniejsze się podziało... Proszę o pomoc, bo juz 3 dzień wojuje z Asią przed blokiem...

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Poluzuj nakrętki na wtryskach, te od przewodów metalowych i pokręć rozrusznikiem, jak zacznie tam psikać paliwem po dokręcaj i powinno być git. :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Kolego zrobiłem tak jak kazałeś, poluzowałem nakrętki przy wtryskach-->zakręciłem rozrusznikiem ze 2 razy-->ropa pociekła po silniku. dokręciłem nakrętki --->próba odpalenia i.....NIC, kręci, kręci, kręci i nie chce załapać. Potem Kolega mnie holował (niestety ślisko troche jest, ale było troche asfaltu i opony łapały przyczepność) i niestety nic. Co to moze być? Olej w silniku mam 15w40, czytałem że w minusowych temperaturach z tego oleju robi się "masło" (jest strasznie gęsty) i to może przez to? czy powinienem go wymienić na np:5w40 czy jakiś inny? A do paliwa dodany mam taki specyfuk castrola i troszke denaturatu, żeby parfina się nie wytrącała oraz nie zamarzało paliwo.

Więc ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

 

Z góry dziękuje;)

Dodam jeszcze że wszytkie świece są dobre, akumulator nowy, alternator też.

Proszę o rady

 

scaliłem posty,reg.O24-&5.4./zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w silniku mam 15w40, czytałem że w minusowych temperaturach z tego oleju

robi się "masło" (jest strasznie gęsty) i to może przez to? czy powinienem go wymienić na np:5w40 czy jakiś inny?

jak chcesz wymieniać olej to zalej mobila do diesla o takich parametrach jak obecnie ...

 

zacznijmy od tego jaki był powód wymiany filtra ??

 

Kolega mnie holował

(niestety ślisko troche jest, ale było troche asfaltu i opony łapały przyczepność) i niestety nic

pogratulować inteligencji , nigdy nie odpalaj na popych astry z tym motorem

 

jedyne co możesz teraz robić to :

Poluzuj nakrętki na wtryskach, te od przewodów metalowych i pokręć rozrusznikiem, jak zacznie tam psikać paliwem po dokręcaj i

i tak z 5 razy tylko musisz je dokręcać kiedy druga osoba będzie kręciła i tak z 5 razy poluzuj poczekaj aż zacznie lecieć paliwo (mocno) a przede wszystkim naładuj porządnie aku i weź go do domu na noc :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Zacznijmy od początku: auto posiadam jakieś 2,5 roku zrobiłem nim ze 30 tys, ogólnie ma już 270tys. Auto przy 0 stopniach bardzo cieżko odpalało, za 4 razem około, więc wymieniłem filtr gdyz nie wiem kiedy wymieniał go poprzedni właściciel a ja też troche km juz na nim zrobiłem. Wymiana filtra wyglądała tak: odkręciłem od góry mosiążną śrube, złapałem od dołu filtr i wykręciłem, potem wkręciłem nowy, zalałem do pełna ropą i zakręciłem śróbe, i od tego czasu kręci ale nie chce zaskoczyć. Kręci tak dziwnie, i troche czarnego dymu wylatuje z rury wydechowej wiec paliwo silnik dostaje.

 

A czemu nie można na pych brać diesla?

 

Jutro jak wróce z pracy to jeszcze raz poluzuje nakrętki od wtrysków i może to coś da.

 

Ma ktoś jeszcze może inne propozycje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie można na pych brać diesla?

bo bardzo łatwo przeskakuje w tych silnikach pasek rozrządu

 

Auto przy 0 stopniach bardzo cieżko odpalało

to mamy potencjalną przyczynę ,źle ustawiona pompa albo rozrząd , wymieniałeś już rozrząd ??

 

P.S. jeżdżę takim samym bolidem , w jakiej części Łodzi to stoi, może podjadę i Ci pomogę :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie można na pych brać diesla?

Może nie do końca nie można, jeśli się to zrobi umiejętnie, to można. Umiejętnie to znaczy tak; bieg na którym będziemy odpalać to III nie niżej i przed puszczeniem sprzęgła włączamy rozrusznik, z tego wniosek, że aku musi być sprawne, bo jak inaczej podgrzać świece żarowe. szymi870, miał na myśli nie diesla w ogóle, ale ten konkretny silnik i tu ma rację, bo nieumiejętne odpalanie "na pych czy zaciąg" może doprowadzić do zerwania paska rozrządu. :drunk:

 

szymi870 był szybszy. :drunk::drunk::drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Łódź, karolew nie każdy wie gdzie to jest więc dopiszę że przy stadionie ŁKS'u. I przy retkini.

 

Kompletny rozrząd, rolki, napinacze itp były wymieniane około 1.5 roku temu, czyli jakies 15tys km temu.

 

Dodam jeszcze że przed wymianą filtra auto bardzo cieżko odpalało, ale odpalało i ładnie jeździło, nawet spoko się zbierało, nie ważne czy w mieście czy w trasie zawsze sporzywa 4,5 - 5,5max litrów ropki na 100km. Wszystko zaczeło się od wymiany filra;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny rozrząd, rolki, napinacze itp były wymieniane około 1.5 roku temu, czyli jakies 15tys km temu.

a mechanik ustawiał rozrząd czujnikiem ?? czy znaki sobie porobił ?? jak dla mnie auto jest lekko przestawione na pompie , ale to musi ustawić dobry spec a teraz trzeba go po prostu dobrze odpowietrzyć i zapali jutro będę przejeżdżał koło ŁKS-u tak koło 12 jak CI pasuje to mogę wpaść z dodatkowym aku i pomyślimy a jak nie , to musisz pomęczyć się sam :drunk:

 

rolki, napinacze

dziwne u mnie jest tylko jedna rolka a za napinacz robi pompa wody :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Ja próbowałem odpalić tak:

Wrzóciłem II bieg, przekręciłem stacyjke by zapalily się kontrolki i podgrzały świece(paro krotnie) i jak juz jechałem to puszczałem sprzęgło samo, bądź wciskałem też troszke gazu.

Niestety nie udało się. Jutro mam nadzieje że śnieg troszke stopnieje i będzie o wiele więcej widać asfaltu niz dzisiaj.

 

Moj filtr paliwa to ten: http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-opel-vw-alfa-romeo-audi-seat-i1291400393.html

 

przecież nie da się, nawet jakby sie strasznie chciało źle go zamontować:drunk:

 

Niestety pracuje do 16;/ więc męczę sie z Autem po ciemku przed blokiem z latarką w telefonie XD Co do rozrządu to moj tata przy tym był jak mechanik to wymieniał wiec nie wiem jak to dokładnie robił, ja tylko wiem mniej wiecej kiedy. Ale jak wcześniej autko normalnie jeździło a teraz po wymianie filrta nie, to rozrząd może miec cos do tego?

 

Jaaaa...co za auto, a chcesz może sie zamienić:drunk:?

 

scaliłem posty,reg.O24-&5.4./zbyszek670

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności