Gość shotgun Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Dzien dobry.Swieta ,a ja zamiast zyc normalnie mam zagwozdke i zre czekolade zeby uspokoic nerwy. Metoda pedalowa odczytalem nastepujace bledy ECU 000275 , 000252 , 02345a , 09056 Bledy 000252 i 02345a mialem od wiosny.Pojawialy sie od czasu do czasu,wylaczalo turbine,tryb serwisowy,itd. Wystarczylo wylaczyc zaplon i jechalem dalej.Sprawa byla juz drazniaca w lecie, poniewaz potrafilo mi ze 3 razy wylaczyc na 20-30km,z reguly w najbardziej nieodpowiednim miejscu - podczas wyprzedzania.Chlopaki z forum Astry podsuwali pewne pomysly,ale nie mialem jak sprawdzic i w sumie zlalem temat,poniewaz nie bylo to tak czesto.Wiedzialem bo bylem w Boschu,ze to bylo - zbyt wysokie cisnienie doladowania.Ciekawe bylo to,ze z panem i kompem pojechalismy na obwodnice,gdzie go krecilem juz z nerwow na zasadzie,niech cie szlag tarfi i nic.Jak u dentysty-bolu nie ma.Dziwne bylo to,ze walilo do 2.6 bara i nic,a na Astrze pisali,ze juz przy 2.3 bara powinno odcinac- pan rowniez to zauwazyl.Samochod chodzil jak burza,choc wyraznie bylo czuc,ze dopiero od 2000 obrotow. Z ciekawosci w lecie rozebralem 2 krotnie EGRa i czyscilem,choc moim zdaniem byl dosc, o ile nawet nie czysty.Zadnych wezykow czy czegos przed turbo nie moge sprawdzic,bo nie mam kanalu,pod spodem jest oryginalana plyta,to wszystko powiazane z nadkolami,nawet nie wiem jak sie dostac,co sprawdzac,etc. Po pojawieniu sie tych nowych bledow,na 20km samochod potrafi przejsc od 5 do 20 razy w tryb awaryjny.Byl dzionek,ze co przyspieszylem to -baach i koniec. Opisze jeszcze swoje subiektywne spostrzezenia,moze swiatlym kolegom cos to da. Przy odpuszczaniu pomalu pedalu gazu,czuc delikatne moze nie szarpniecie,ale przyspieszenie - dosc czesto. Zdarzylo sie,ze raz cos chyba strzelilo,chyba bo grala muzyka. Przedtem odcinalo turbine co objawialo sie zwolnieniem ,ale dalo sie jechac.Teraz jest to na 2 sposoby,albo opisany obok,albo kontrolka z kluczykiem i samochod jedzie dalej,przyspiesza jakby wszystko dzialalo /tak sie wydaje/ potem zaczyna pomalu zwalniac jakby zabraklo paliwa,potem spada poniezj 2000 obrotow i nie da sie jechac,zero przyspieszenia,nic. Dzis bylo najlepsze-jedzie przez 15km idealnie,spokojnie zaczynam wyprzedzac,redukcja,dodanie gazu i w pewnym momencie samochod wpada w rezonans,taki jakby metaliczny klekot,odpuszczam gaz,znow dodaje,to samo.Szybka redukcja z 3 na 4 i delikatnie gaz-ok.Chwile potem kontrolka... Zauwazylem ,ze teraz-przedtem tego nie bylo lub bylo w mniejszym stopniu jest cos takiego.Oj duzo pisania,ale chce sumiennie. Mam 3ke i 2250 obrotow /2000 i kreska/trzymam idealnie jak Robocop i pokazuje 8.5-9.3 l spalanie,a trzeba wziac ze komp mnie rabie poniewaz realne spalanie jest o 0.9 lita wieksze,wiec pali 10!!.I teraz tak.Przedtem - minimalny ruch noga dodanie gazu i z powrotem na te sama kreske i spada na jakies 4-5 i czuc jakby cos zelzalo,nie wiem jak to opisacpuszczas delikatnie gaz a on jakby ciut szarpnal i jedzie plynniej.Dzis sie tak bawilem i nic rabie te okolo 10l,dopiero jak wywalilo kontrolke to spalanie spadlo do 3.2-4.5. Nie wiem czego sie chwytac,wolal bym maksymalnie oszczedzic kosztow i definitywnie rozwiazac problem,bo jak czytam o cenach od 600 zl do 6000 to chyba wiecie czemu zre czekolade /nie pale,tak przy okazji.../ zmieniłem tytuł,reg.O24 &4.3./zbyszek670   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 to nie sa bledy tylko kody a z tego co kojarze to kody wyświetlane na liczniku km nie mogą być traktowane jako diagnostyczne bledy trzeba odczytac techem, dopiero po ich odczytaniu mozna szukac usterki z tego co doczytalem to Kody ECN są 6 cyfrowe z czego pierwsze 4 cydry to błąd a 2 następne to wartości Więc u Ciebie z 000275 zostaje 0002 wiec P0002 - Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance Czyli jakiś czujnik paliwa (chyba poziomu) jedz na kompa on ci prawde powie;]   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 ciekawe to i z bledu 000252 kastrujemy dwie ostatnie i mamy ten sam blad.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 ciekawe to i z bledu 000252 kastrujemy dwie ostatnie i mamy ten sam blad. no tak tylko co wartosci onaczaja... z tego co znlazlem to prawdopodobnie blad P0234 Obwód regulacji ciśnienia doładowania P0905 Gate Select Position Circuit Range/Performance- jakies polozenie bramy w obwodzie ? cos zwiazane z przekladnia ? tylko jaka heh   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shotgun Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Jak bylem w Boschu,to pojawilem sie tylko z bledem 02345a i to bylo zdiagnozowane jako zbyt wysokie cisnienie doladowania.Problem byl taki,ze nie bylo jednoznacznej odpowiedzi,tylko wariacje od czujnikow takich i takich,przez lopatki kierownicy,turbine,poprzez zostawienie samochodu na kilka dni i szukanie w ciemnoNie mam czasu na tekie pierdy bo jezdze do pracy 50km w jedna strone i od niego uzalezniona jest moja praca,a wiec i byt rodziny /zona w domu z dziecmi.../.Tym bardziej nie mam kasy na jezdzenia po warsztatach,tore maja diagnozy jak lekarze - to beda wezy chlonne,albo zatoki przyczolowe,chyba ze bedzie to prostata.....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 skoro tylko ten blad pokazuje to trzba w tym kierunku szukac. ale niestety tak jak mowisz jest wiele czujnikow po drodze ktore trzeba sprawdzic i diagnoza nie bedzie krotka jak np w przypadku dziurawego tlumika... gdzie wraz z naprawa zajemie to 30 min. tylko auto pewnie trzeba zostawic i niech naprawiaja rozumiem potrzebe przemieszczania sie ale w tym wypadku polecam warsztat w ktorym dalaj auto zastepcze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shotgun Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Jak bylem w LECIE co pisalem w 1 poscie to tak zdiagnozowano.teraz mam sytuacje z reszta bledow i swieta w du...e bo strach tym gdzies jechac.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 no to kolega do mnie masz pretensje ze masz problemy? zdiagnozowano w lecie to czego w LECIE nie naprawiales tylko jezdzisz z usterka? swieta w dupie i strach jechac? a wtedy to gdzie byles? w dupie? auto serwisusje sie nabierzaco a nie jak przestaje palic/jezdzic. podziekuj sobie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.