Skocz do zawartości

[C16NZ]Spalanie stukowe. Oporności w korektorze oktanowym.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Spalanie stukowe pod obciążeniem niestety mam.

Mierzyłem opór w swoim korektorze i wyszło 4kΩ i nbieskończoność

Na forum znalazłem, że ktoś też miał takie oporności.

Ktoś inny podaje 5kΩ i 0Ω

Dla silnika C14NZ znalazłem 91 octan 0 Ω i 95 octan 220 Ω

 

Jakie powinny być prawidłowe oporności dla silnika C16NZ dla 91 i 95 octan?

Może znacie też dla 98 octan?

 

 

pozdrawiam

Janek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36516-c16nzspalanie-stukowe-oporno%C5%9Bci-w-korektorze-oktanowym/
Udostępnij na innych stronach

Silnik C16NZ

 

Wtyk kodowania liczby oktanowej używanego paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju uży-wanej benzyny bezołowiowej o LO 91 lub 95

Rezystancja wtyku

- położenie LO 91 - 220 Ω

- położenie LO 95 - 0 Ω

 

dla 98 nie znam bo jest tylko opcja 95 i 91 ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36516-c16nzspalanie-stukowe-oporno%C5%9Bci-w-korektorze-oktanowym/#findComment-18379
Udostępnij na innych stronach

Astra92, skąd masz te dane?

Rozebrałem swój korektor (nie było to łatwe) i oto co zobaczyłem:

dla 91 pin fabrycznie nie połączony (a więc pomiar się zgadza)

dla 95 opornik o kodzie paskowym czerwony - brązowy-brązowy-brązowy-czerwony-brak, a więc 2,067-2,152kΩ (dokładny pomiar w domu 2,2kΩ)

Czyli, że co? Mam korektor od innego silnika?

Czy kolaga ma dane dla innego silnika?

Przypomne, że dla c14nz znalazłem właśnie 0Ω i 220Ω

 

chyba, że kod nie jest w standardzie iec115, wtedy było by 210Ω :help: ale nadal nie zgadzałaby się pierwsza wartość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36516-c16nzspalanie-stukowe-oporno%C5%9Bci-w-korektorze-oktanowym/#findComment-17925
Udostępnij na innych stronach

http://www.topbuzz.co.uk/info/ron_plugs/ron_plugs.htm

Może to coś pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36516-c16nzspalanie-stukowe-oporno%C5%9Bci-w-korektorze-oktanowym/#findComment-17918
Udostępnij na innych stronach

Pomogło tyle, że wiem jeszcze mniej. :help:

Są tam dane dla calibry 2.0 przy różnych paliwach oraz oczekiwanych efektach

wartości od 0, przez 220, 2200, 4700, do nieskończoności

Niestety nie potrafie odnieść się do fabrycznych wartości dla c16nz (angielski średni)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36516-c16nzspalanie-stukowe-oporno%C5%9Bci-w-korektorze-oktanowym/#findComment-17910
Udostępnij na innych stronach

Astra92, skąd masz te dane?

z programu

samochody osobowe- opisy techniczne i regulacyjne

 

 

choć teraz sie zastanawiam czy on nie kłamie. bo wkleiłem ci dane jakie pokazuje program ale

na www znalazłem inne dane

z jakiegoś forum

ze przy 91 jest 0

a przy 95 jest 2.2kilo Ω

 

z elektrody

na 91 ma być zero

na 95 ma być 220Ω

 

wiec nei wiem. bo program podaje jak napisałem ci wyżej

 

wiec może mam jakiś krzywy program .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36516-c16nzspalanie-stukowe-oporno%C5%9Bci-w-korektorze-oktanowym/#findComment-17780
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności