Gość Piotr Kamiński Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ładowanie małe około 13 V bez obciążenie...wiąże się to z wymianą lub regeneracją... możecie podać jakie typy alternatorów są w tych silnikach ?? chodzi o GM i i prąd... dopisane 2 dni później... sprawdziłem 2 akumulatory na tym samym prostowniku: 1) Centra Futura CA722 72Ah i 720A 2) Booster 74Ah i 480A ten z którym jeździłem - FUTURA - pojawiło się czarne oczko, tak przy okazji sprawdzone - wyjęte - doładuję sobie... podłączam i bum...na prądzie ładowania 7,5A i 13,2 V. Podłączam na 5,5A i 13,4V ? co to jest ? poszła płyta ? Podłączam Boostera 7,5 A i 14,5 V ładowania - no chyba tak powinno być http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Załadowałem do auta Boostera , bzyk i już odpalił ... ale napięcie ładowania w aucie 13,5 V Załadowałem do auta FUTURĘ , bzyk....bzyk i odpalił ... ale napięcie ładowania w aucie 13,2 V !! Sprawdzałem w listopadzie ładowanie - wzorcowe 14,5 V i od tego czasu jeździłem z Futurą...aż do dziś. Czy jest prawdopodobne, że w akku FUTURA padła cela ? i czy jest możliwe, że to spowodowało mi spalenie się jednej z diód ? (tak podejrzewam diodę)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Jeżeli nagle zrobiło Ci się takie małe ładowanie to pewnie poszedł Ci regulator napięcia bądź mostek diodowy (lepiej wymienic te 2 rzeczy) do mojego auta koszt około 80zł, + sam wymieniałem. Tylko nie daj się okraść mechanikowi, bo jedna Pani Andzia zapłaciła za to aż 500zł http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/surprise.gif a to z godzina roboty i kilka śrobek do odkręcenia:P A albo wytarly Ci sie szczotki w alternatorze, koszt nie wiem jaki, ale wymiana też prosta jak konstrukcja gwoździa;D Pozdrawiam:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-19660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr Kamiński Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 :drunk: ...konstrukcja gwoździa , wymieniałem w Fce 1.7DTL i poszło gładko... dzięki za podpowiedź, niemniej jednak poszukuję numerów GM bo przecież te części trzeba dobrać... :) ale dzięx !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-19193 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek22 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Ja mam Centre Futura 72Ah na 720A taką jak Ty masz i jak podzłaczam ja do prostownika o mocny 4A to max ładuje mi aku do 13.5 bądź 13.7 nie pamietam dokładnie. Ładowanie aku powinieneś miec minimum 13.5 do max 14.5 . jeżeli takiego nie masz to albo tak jak wyzej napisałem, albo może brakuje Ci elektrolitu w aku. Jak coś to moze jedź do jakiegoś sklepu z akumulatorami i niech ci sprawdzą czy jest w pełni sprawny czy tez cos jest w nim nie tak że nie może byc ładowany bardziej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-19045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Widze ze slaby jestes z elektryki wiec ci odrazu wytlumacze ze napiecie to co innego jak natezenie. Ładujesz danym pradem powiedzmy tymi 4 amperami ( choc aku ładuje sie pradem Q10 czyli 10% jego pojemnosci czyli 70Ah to 7 amperami). Aku wyladowany ma niskie napiecie i po podlaczeniu do prostownika ladujemy go tymi 7 A. Napiecie podnosi sie nieznacznie i w koncowej fazie gdy juz zaczyna mocno gazowac mamay aku w pelni naladowany to napiecie sie podnosi tak w okolice 14V a nawet do 14,5V. Nie mieszaj tych dwóch rzeczy. To ze na odpalonym silniku masz napiecie nieco nizsze jest uwarunkowane tym ze aku jest niedoladowany i stanowi obciazenie dla altka. Po 15-20 minutach powinno napiecie wynosic okolo 13.7 do 14,3V. Diody czasami lubia sie spalic zwlaszcza w tych mocniejszych altkach ale tez i siadaja regulatory. Wymieniac nie ma co jesli sa dobre. Altek sie sprawdza czy nie ma przebic i czy uzwojenia nie maja zwarcia. Nie umiesz to sie za to nie zabieraj tylko zlec mechsowi. Kolega wyzej tez tam widze ze nie za bardzo w temacie bo to ze w AF bylo łatwo to nie znaczy ze w innych jest podobnie. Polecam wyciagnac altek z AH 1.7 isuzu albo 1.9 to pogadamy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-18975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Racja Wesoł - w 2,0 DTI bez kanału do altka się nie podchodzi. Po drodze czeka zluzowanie hydraulicznego napinacza paska wielorowkowego Po drugie takie napięcia na akumulatorze, po rozruchu i zapewne przy włączonych światłach to normalka w tej wersji alternatorowo-silnikowej. Po trzecie Futura to straszne G.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-18901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 No widze ze sie zgadzamy w 100%. Tez mam centre ale zakupilem ta "plus" Mam znajomych w takiej hurtowni aku i opon i mowili ze te wyżyłowane nie sa najlepsze wbrew pozorom. Sa dobre maja duzy prad ale czy sa wytrzymale?? Z tego co slyszalem to nie. Zreszta nie sa to jakies mega roznice jesli chodzi o prad bo to czy bedzie 680A czy 740 to zadna roznica. Zreszta ten co sprawdza aku to wie ze aku po roku ma juz zazwyczja o te 30-40 A mniej i tak co roku troszke mniej jest. Te 40A wiecej nas nie uratuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-18811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr Kamiński Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 chmmm...no elektryka zwykła od samochodowej różni się pewnie... http://www.favore.pl/94775_elektryk-poznan-kornik-wielkopolskie.html kolego wesoł lecz w F-ce X17DTL po wymianie altka, napięcie ładowanie BYŁO widoczne na mierniku... zaraz po włączeniu. Jeżeli kolega sugeruje, że ładowanie w tym moim następuje po 15 minutach to podam przykład i zapytanie: co mają zrobić ludzie którzy jeżdżą 10 minut do pracy...wiecznie doładowują akku ? niedorzeczne troszkę ! czyli wniosek taki : jeżdżę samochodem 15 minut na akku, po tym czasie zostanie doładowany, aby na końcu jazdy znów się rozładować bo przecież znowu jak odpalę samochód to napięcie ładowania będzie około 13V codziennie trasa ok 100 km. to że akku wyładowany i przy ładowaniu prostownikiem 13,5V na początku to jeszcze przejdzie - ale ta reszta ? kolego Mariusz_760301 Po trzecie Futura to straszne G. dobrze by było poprzeć faktami, czy to może opinia własna? na futurę mam 3 lat gwarancji i 3 lata asistansu... a tak poza tym FUTURA i PLUS różnią się oprócz ceny, TYLKO prądem rozruchowym i tym asistansem... dopiszę: nadal nikt nie odpowiedział mi na pytanie....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-18622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 a tak poza tym FUTURA i PLUS różnią się oprócz ceny, TYLKO prądem rozruchowym i tym asistansem... i tu sie mylisz. Plyty w futurze sa delikatniejsze maja wieksza powierzchnie czynna ale sa delikatniejsze. kolego wesoł lecz w F-ce X17DTL po wymianie altka, napięcie ładowanie BYŁO widoczne na mierniku... zaraz po włączeniu. Jeżeli kolega sugeruje, że ładowanie w tym moim następuje po 15 minutach to podam przykład i zapytanie: co mają zrobić ludzie którzy jeżdżą 10 minut do pracy...wiecznie doładowują akku ? niedorzeczne troszkę ! Nie no co Ty, gdzie ja tak sugerowalem ze po 15 minutach nastepuje ladowanie. Jedynie tylko wskazuje na to ze altek ma swoja wydajnosc zalezna od obrotow no i tez duzy wplyw ma to ze w dieslu swieczki zarowe pracuja jeszcze po odpaleniu okolo 2-3 minut a jak jeszcze dorzucimy ogrzewania tylnej szyby czy siedzeń i nawiewu itd to troszke malo zostaje na ladowanie aku. Kiedys wyliczalem w swoim aucie i wychodzilo ze okolo 6-8 minut trzeba by odwrocic proces w aku po rozruchu. Tak naprawde to troszke dluzej bo niestety wraz z obnizeniem temperatury tez i wydajnosc aku spada wiec i trzeba go dluzej ladowac bo wykazuje glebsze rozładowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-18602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr Kamiński Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 ...no niby masz rację... Sprawdzę ładowanie po paru km...jutro. Dzisiaj sobie odpuszczę bo już ciemno. z tym że ładowanie sprawdzane było na ciepłym silniku, bez zbędnych odbiorników... czyli tylko kluczyk przekręcony i bulgotanie dieseeelka... Odezwę się za rok... jak na razie tio wszystkiego naj wszystkim userom forum OPEL24!!! po nowym roku : przegoniłem asterkę do 3000tys obr/min na trasie ok. 15 km - podjazd do domu sprawdzenie ładowania bez wyłączenia silnika... i SZOK - teraz 12.5 V chyba po kolei palą się te diody... umówiłem się do elektryka na środę, zopaczymy co tam świszczy (sam bym to zrobił ale skala integracji mnie przeraża) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36616-20-74kw-16v-y20dth-akku-spali%C5%82-diod%C4%99-w-alternatorze/#findComment-18601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.