Skocz do zawartości

[2.0 74kW 16V Y20DTH] Akku spalił diodę w alternatorze ?


Gość Piotr Kamiński

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

kolego Mariusz_760301

 

Po trzecie Futura to straszne G. dobrze by było poprzeć faktami, czy to może opinia własna?

 

na futurę mam 3 lat gwarancji i 3 lata asistansu...

Pisałem już o Centrze wiele razy - nadzoruję min. flotę kilkudziesięciu wózków widłowych - żadna Centra (było ich kilka) nie wytrzymała więcej jak 1 rok w tych wózkach, przy poprawnej eksploatacji akumulatora. Jedna nawet eksplodowała. Wszystkie akumulatory były z 2009 roku i pomimo tego, że te wózki bardziej eksploatują akumulatory rozruchowe niż samochody osobowe (poza taksówkami oczywiście) to nawet "no name" były lepsze od Centry. Centrę zakupiliśmy, bo była wtedy bardziej (szybciej) dostępna niż inne marki :help:

Jedyny, marny plus to, jak piszesz gwarancja (chwyt marketingowy) - we wszystkich przypadkach - nawet eksplozji, została uznana. To, że Centra ma przedpotopową konstrukcję w porównaniu do konkurencji, też nie przemawia za nią. W tej samej cenie dostaniesz np. Vartę o niebo lepszą, z technologią Power Frame - Johnson Controls (ten koncern na pewno znasz) pod skrzydłami, którego są takie marki jak OPTIMA - szkoda, że jest za wysoka do Opla :help:

 

 

Wracając do Twojego pierwszego postu - jest to wielce prawdopodobne, że w Centrze padła cela. Podmień akumulator i na innym sprawdź ładowanie alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

Witam !! po podmiance...13,2V niestety...

 

Dzięki kolego za zainteresowanie, umówiłem się z elektrykiem na środę wieczór - na święto lub piątek będzie zrobiony...tak przeglądam forum i dochodzę do wniosku, że jednak to mostek...CENTRĘ ładowałem i naładowałem za 2-gim podejściem...

 

Prąd ładowania na końcu wynosił 3A i napięcie 14,4V - "wizjerek" znów zielony...ufff

 

Nie mniej jednak po naprawie udam się do EXIDE w Poznaniu gdzie zakupiłem i poproszę o sprawdzenie CENTRY...

 

Odpowiem po czwartku co i ile kosztowało...dzisiaj rano -4,5 zaskoczył za 3-im razem, podróbka nie miała siły go pchnąć...zapaliła się kontrolka ASR i nie działało przes jakieś pół godziny. Przypomniała mi się eFka jaką wiksę miała na lodzie...hehehe

 

dzięx i odezwę się !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

panowie i panie...ladies and gentlemen..meine damme und heren czy jakoś tak.. ;p

 

 

po naprawie altka ;p 13, 4 V - elektryk wymienił regulator napięcia i jedną diodę .... brak słów

 

cena to 300 zł...brak słów :drunk:

 

podobno musiał się fatygować do Poznania po części ( z Kórnika jakieś 25 km )

 

ech..

 

zmierzyłem masę silnika z masą auta i wyszła mi różnica 0,5 V czyli, na masie prosto z silnika i plusem z akku 13,84 V

 

pytam się co jest do diaska :drunk:;p akku napełniony świeżym prądem z sieci :drunk:

 

elektryk powiedział tak: co się pan martwisz...mnie interesuje prąd jaki jest przy ładowaniu i ile go pobiera...o napięciu nawet nie chciał słyszeć...powiedział że jak coś wysiądzie to mam przyjechać....bleeee... już brak mi słów :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czesci ma racje. Tez zawsze mowie ze ladowanie wyrazamy w amperach czyli na odpalonym odpinamy kleme i wpinamy amperomierz w szereg(tak by nie przerwac obwodu) i wtedy bedzie mozna zmierzyc faktyczne ładowanie. Jesli aku jest slabawy lub chociaz auto bylo niedawno kilka razy odpalane to powinno wynosci nawet do kilkunastu amper. Tak samo jak sprawdzanie napiecia na odpalonym sa tez dwie szkoly bo jedne mowia by sprawdzac na aku ( na klemach) i druga mowi zeby sprawdzac na alternatorze. Widomo ze napiecie na odpalonym ma byc wieksze jak na zgaszonym silniku i tu moze byc roznie bo i prawidlowym napieciem jest powiedzmy 14,30V jak i 13,50V. To napiecie zalezne jest od wielu czynników takich jak obciazenie instalacji, stanu naladowania aku, punktu pomiaru tego napiecia itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

..To już nie rozumiem...instalacja w AG jest gorsza niż w AF ?? miałem FX17DTL i ładowanie aku na włączonym silniku bez "obciążeń" była w granicach 14,4 V a tu jest 13,2V...

 

Sprawdziłem 3x zanim to tu wszystko napisałem tj: połączenia, aku, masy...itp...

Napięcie ładowania MUSI być wyższe niż znamionowe aku i wypada na książkowe 14,4-14,6 !!

AAAaaa tu co...13,v to znaczy się że jeszcze jedna dioda....grrr :x:x nie ogarniam tego :P:mg:

 

Jakie mogą być przyczyny tak słabego NAPIĘCIA ?? (poza tą instalacją)

Czy może ktoś podać z przykładu (dopiero co z pod maski) jakie posiada napięcie na aku ?

 

 

ruski interes...kupić skrzynkę wódki, sprzedać ją - a pieniądze przechlać.... :P;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności