Skocz do zawartości

wysuneła sie półoś, jak ja wszadzić? Astra 1.8 KAT, 92 rok


Gość skrawleer

Rekomendowane odpowiedzi

Gość skrawleer

witam, jestem tu nowy-prosze o wyrozumiałość, jestem laikiem jesli chodzi o auta,

kupiłem uszkodzona astre z1.8Kat, benz z 1992 roku (do wymiany był wachacz i stabilizator drązka kier. od strony kierowcy).

problem polega na tym ze jechałem z predkoscia około 10-15km/h skrecałem w prawo i auto staneło na łuku skrzyzowania_powód?-wysuneła sie półoś z silnika ... auto podskoczyło i cała ta czesc z kołem wpieła sie z wahacza(źle wkrecona nakretka sworznia wahacza- której jak spojrzałem nie było juz w tym miejscu) no i auto pojechało w prawo, a lewe koło chciało jechac prosto - przezco wysuneła sie półoś. stad moje pytanie i prosba o pomoc. dwie godziny na mrozie robiłem te awarie zeby auto nie stało wtym miejscu. podniosłem auto na lewarku naprawiłem koło wsadziłem półoś na miejsce- ale chyba źle (ciemno juz było)bo po wrzuceniu biegu auto ani drgnie...sprzegło chodzi tak jak chodziło, biegi wchodza jak trzeba, ale auto stoi( na biegu , silnik ma obroty takie jak na luzie) moze źle (napewno)wepchnąłem na miejsce półoś.... da sie to szybko samemu naprawic i bez rozkrecania silnika,czy skrzyni.? prosze o pomoc zgóry dziękuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się.

Półoś w oplu jest wsuwana i ma zaskoczyć taki mały pierścień na jej końcu.

Najlepiej zdejmij koło i coś dłuższego przyłóż do przegubu wewnętrznego i puknij.

Wskoczy na swoje miejsce i bedzie ok.

Tylko uważaj na gumę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo to się da , można spróbować wepchnąć ją nawet bez jakiegokolwiek rozkręcania bo ona ma po prostu wskoczyć na miejsce i tak się trzymać , a jak nie będzie chciała wejsć to trzeba odkręcić przegub od zwrotnicy, rozpiąć zwrotnicę i wahacz wyjąć półośkę z przegubami i włożyć jeszcze raz to nie jest jakaś duża filozofia :)

 

Odnośnik do komentarza