Skocz do zawartości

Czy używał ktoś z Was tego oleju do 1.9 CDTI z DPF???


Rekomendowane odpowiedzi

Tanatos, ja zmienilem mobila1 na dexos2,powiem krotko potezna roznica,zarowno w kulturze pracy silnika jak i w zuzyciu paliwa(0.5litra na 100km),namowili mnie do tego mechanicy ktorzy zajmuja sie na co dzien autami rajdowymi,na temat olejow mobila nie mieli dobrego zdania.Natomiast takie rozumowanie jak niektorzy tutaj preferuja,tzn.specyfikacja sie zgadza to ok,to jakas kpina.Olej przeznaczony do pompowtryskiwaczy napewno sie nie nadaje do CR jak ma ktos watpliwosci zapraszam do dobrych warsztatow i tam zasiegnac opinie.Jesli ma ktos 10-15letnia astre to moze mu wszystko jedno ale jesli ktos dba o auto to napewno mnie poslucha.pozdrawiam

Orbit, byc moze , wedle twojej opini dexos2 jest kiepski to i tak bije na glowe mobila :)

 

scaliłem posty,reg.&5.4./zbyszek670

 

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Orbit, byc moze , wedle twojej opini dexos2 jest kiepski to i tak bije na glowe mobila :)

GM Dexos2 , IMHO ... Jest to tani Olej HC , miałem .... zmieniłem wiecej nie wracam , zimny silnik pracował jak Jelcz , po rozgrzaniu było lepiej ... według mnie zaleta jedna ... TANI wiec mozna zmieniac czesciej , po namowie kogos kto sie zna i jest w temacie zalałem L.Moly 4600 , róznica w kulturze pracy jest jak dzien i noc ... Wiem ze są zwolennicy płynów GM , no cóz. ja do nich nie naleze , sprobowałem wiecej nie dam sie przekonac reklamie GM ... ""złota krew"" :D

Tanatos, ja zmienilem mobila1 na dexos2,powiem krotko potezna roznica,zarowno w kulturze pracy silnika jak i w zuzyciu paliwa(0.5litra na 100km),namowili mnie do tego mechanicy ktorzy zajmuja sie na co dzien autami rajdowymi,

:-) ciekawe.. nie wiedziałem iz mechanicy rajdowi zajmuja sie olejami ze środkowej półki DEXOS2 wprowadzono na rynek w Maju 2010 ...wiec duzo nie mozna powiedziec o tym oleju ...

z pewnoscia nie spowoduje zatarcia sie silnika . ale mistrzostwo swiata to nie jest /

 

scaliłem posty,reg&5.4./zbyszek670

 

Gość Mariusz_760301

Natomiast takie rozumowanie jak niektorzy tutaj preferuja,tzn.specyfikacja sie zgadza to ok,to jakas kpina.Olej przeznaczony do pompowtryskiwaczy napewno sie nie nadaje do CR jak ma ktos watpliwosci zapraszam do dobrych warsztatow i tam zasiegnac opinie.Jesli ma ktos 10-15letnia astre to moze mu wszystko jedno ale jesli ktos dba o auto to napewno mnie poslucha.pozdrawiam

Kolega pije do mnie... Jeszcze raz powtórzę specyfikacja oleju - jeśli jest odpowiednia do danego silnika to mamy pewność, że zalejemy odpowiednim olejem.

Np. mamy diesla z filtrem cząstek stałych i pompowtryskami, więc szukamy oleju spełniającego klasy B4/B5 C1/C2 i z napisem do pompowtrysków (jak ktoś nie zna normy VW) - na 100% taki napis znajduje się na opakowaniu, wiec pomylić się nie można.

 

Pisząc posta nie pisałem o rzeczach oczywistych, wiec nie widzę sensu łapania mnie za słowa.

 

Do swojego Y20DTH dobrałem olej spełniający B4 (turbodiesle) oraz bonus w postaci preparacji oleju pod kątem filtra cząstek stałych, co w niczym nie pogarsza jego właściwości smarno-termicznych. Taki Texaco mieli w hurtowni.

http://www.chevron.migomedia.pl/havoline-ultra-s-5w-40.html

 

 

 

Co do pytania o doświadczenia z olejami.

Nowego, wspomnianego GMa nie zalewałem. Praktycznie co rok zmieniam olej na innej marki. Pierwszy był Texaco 5W30 - silnik cicho na nim pracował - praktycznie zero spalania.

Drugi był GM 5W30 - głośna praca silnika - spalanie 2 litry - nie polecam tego oleju!

Trzeci Mobil 3000 XE - bardzo cichy - technologia "wodna" - poniżej 1 go litra dolewki

Teraz wróciłem do w/w w linku Texaco - wymieniony 2 miesiące temu - jedyna różnica to głośniejszy w porównaniu do Mobila ale to 40 a nie 30 tka.

Jeśli nawet spalanie Texaco będzie "zerowe" (bo o to mi chodzi) to wrócę i tak do Mobila 3000 XE - układ olejowy szybciej go rozprowadzał po silniku.

 

Dziękuję Wam za pomoc i opinie. Punkty lecą dla Was :COOL:

 

Słuszna uwaga Mam do Was jeszcze podboczne pytanie przy okazji jak już rozmawiamy o olejach. Część z Was podkreśla, że trzeba uważać gdzie się kupuje olej? Czy to naprawdę nagminna sytuacja, ze ktoś sprzedaje np. zlezały olej?

 

Pytam, bo to mój pierwszy samochód w życiu i dotąd nie zawracałem sobie tym głowy.

 

Czy oleje kupujecie w sklepie czy raczej na allegro etc.?

 

 

Do swojego Y20DTH dobrałem olej spełniający B4 (turbodiesle) oraz bonus w postaci preparacji oleju pod kątem filtra cząstek stałych, co w niczym nie pogarsza jego właściwości smarno-termicznych. Taki Texaco mieli w hurtowni.

http://www.chevron.migomedia.pl/havoline-ultra-s-5w-40.html

 

 

 

Co do pytania o doświadczenia z olejami.

Nowego, wspomnianego GMa nie zalewałem. Praktycznie co rok zmieniam olej na innej marki. Pierwszy był Texaco 5W30 - silnik cicho na nim pracował - praktycznie zero spalania.

Drugi był GM 5W30 - głośna praca silnika - spalanie 2 litry - nie polecam tego oleju!

Trzeci Mobil 3000 XE - bardzo cichy - technologia "wodna" - poniżej 1 go litra dolewki

Teraz wróciłem do w/w w linku Texaco - wymieniony 2 miesiące temu - jedyna różnica to głośniejszy w porównaniu do Mobila ale to 40 a nie 30 tka.

Jeśli nawet spalanie Texaco będzie "zerowe" (bo o to mi chodzi) to wrócę i tak do Mobila 3000 XE - układ olejowy szybciej go rozprowadzał po silniku.

 

kupujesz olej do silnika z DPF , natomiast twoj samochód nie posiada tego ustrojstwa . :COOL: Chociaz akurat parametry ten Havoline ma w miare przyzwoite .

czytając twoja odpowiedz widze iż nie rozrózniasz gestosci oleju od lepokosci oleju ,

OLeje 5w-30 ze specyfikacją C1, C2 przeznaczone sa do silników Diesla ""mocno spasowanych "" jak MAZDA , Jaguar gdzie wymagana jest niska gestosc oraz niska lepokość . cieczy ,

 

Dziękuję

Czy oleje kupujecie w sklepie czy raczej na allegro etc.?

 

spokojnie mozna kupowac na Allegro, jednak nie od wszystkich, jesli widzisz iz sprzedawca ma duzy asortyment i jest to Hurtownia spokojnie mozna brac ...

ja kupije T U T A J duza hurtownia , odbieram osobiscie ... nigdy nie było problemu .

 

 

ostatni raz scalam posty,zapoznaj się z regulaminem O24 &5.4./zbyszek670

 

Gość Mariusz_760301

Jest dużo podróbek markowych olei. W marketach oleje są raczej stare, syntetyków jak na lekarstwo - 1 rok od produkcji to dla oleju maksymalny czas przydatności do eksploatacji. Później dodatki tracą już swoje właściwości.

Lepiej kupować w stacjonarnym, sprawdzonym sklepie (najlepiej hurtowni olejowej), który nie pozwoli sobie na kupowanie z podejrzanych źródeł. Takie sklepy sprzedają także na allegro, bo to ich tania reklama.

Kupowanie z beczki także odradzam, bo kto wie co jest w beczce.

Konkurencja zrobiła swoje i markowy olej do dpfa dostaniesz już za 110 - 130 zł / 5l.

Trzeba, także uważać na sprzedawców, bo oni rzadko potrafią dobrze doradzić w kwestii doboru, szczególnie tych nowszych, olei. Tu jesteśmy skazani na samych siebie.

 

@Orbit - Ten Havoline ultra S 5W40 do dpfa kupiłem bo taki mieli - zależało mi na Texaco - pisałem przecież ??? Zapłaciłem 110 zł/ 5 l, więc nie przepłaciłem za zbędną technologię.

Gęstość od lepkości rozróżniam. Po czym wywnioskowałeś, że nie? Tak jak Ty lubię eksperymentować :COOL: Zazwyczaj wszystkie oleje "ekologiczne" mają lepkość obniżoną z urzędu. Tu czai się pułapka dla starszych konstrukcji - zbyt niska lepkość im szkodzi, gdyż nie zostały na nią zaprojektowane. Jak prześledzisz parametry olejów, które stosowałem to widać, że unikałem technologii "ekologicznej" (oprócz Mobila, który, notabene sprawował się bardzo dobrze) o obniżonej lepkości.

 

 

@Orbit - Ten Havoline ultra S 5W40 do dpfa kupiłem bo taki mieli - zależało mi na Texaco - pisałem przecież :COOL: .

Olej o ktorym piszesz , wydał mi sie troche podejrzany ,

otóz , zaden Olej 5w40 nie moze miec specyfikacji Dexos2 poniewaz Dexos2 wymaga 5w-30

poszperałem troche w necie i okazało sie iz mam racje , Jedynie na Polskich stronach mozna znalesc taki wpis .. Owszem olej ten spełnia wszystkie wymagnia , ale jak widac w Polsce troche szaleją ...

dokopałem sie do oryginalnej Karty tego OLEJU tutaj !

 

Gość Mariusz_760301

Tez to czytałem. Co do grupy olejowej to 5W30 i 5W40 to dwie różne grupy i nie zaleca się nawet ich mieszania (dolewek). Choć jak widać powoli granice zaczynają zanikać. Np. stary GM 5W30 wcale nie jest tzw. olejem wolnobieżnym :COOL: czyli takim, który powoduje oszczędności trybologiczne przewidziane odpowiednimi normami. Z Texaco tez nie jest tak różowo np 5W30 potrafi być półsuntetykiem lub pełnym syntetykiem - opakowania nie do rozróżnienia, trzeba się mocno wczytywać. W grupie Texaco 5W40 tez panuje zamieszanie, nazewnictwo jest bardzo zagmatwane a hurtownie z reguły upraszczają sobie życie zamawiając 5W30 i 5W40 jakby to było kilo kartofli. I stąd zapewne mój bonus w postaci darmowych dodatków do dpfu.

 

P.S W karcie tej nie ma informacji nt technologii "Deposit shield" w którą jest wyposażony olej, który kupiłem ???

http://www.havoline.com/na/products/motor-oils1.aspx?parent=motor-oils1.aspx

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności