Skocz do zawartości

Wymiana cewki zapłonowej Opel Astra F X16XEL


Rekomendowane odpowiedzi

co jakiś czas zapala się czek,więć myślisz że prędzej siądzie czujnik wału?

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-404995
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie ten temacik nie gryzie Kody błędów Opel Corsa . Komputer może sam powie co go boli , obędzie się bez zgadywania i zaoszczędzisz zbędnych wydatków.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405014
Udostępnij na innych stronach

A jak mam pytanie i prośbę odnośnie cewki i proszę kolegów o pomoc. Czy jest jakiś limit kilometrów po jakim powinno się wymieniać cewkę?? Czy tylko jak coś zaczyna się dziać to się wymienia?? I czy komputer zawsze pokaże, że cewka jest zepsuta czy może być wada, której komputer nie wykaże, bo kiedyś elektryk mi powiedział, że cewka jest na czujniku halla i komputer wskaże, że jest zepsuta. Mam nierówne obroty silnika na wolnych oraz szarpanie podczas ruszania i zastanawiam się czy to czasami cewka nie jest do wymiany. Jeżeli ktoś może to proszę o wyjaśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405047
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś limit kilometrów po jakim powinno się wymieniać cewkę?? Czy tylko jak coś zaczyna się dziać to się wymienia?? I czy komputer zawsze pokaże, że cewka jest zepsuta czy może być wada, której komputer nie wykaże,

 

Cewka nie ma żadnego limitu km.

Są kody związane z cewką ( zapłonem ), ale 100 % pewności nie ma. Może być problem z kablami , świecami i tego komp nie pokaże ( może w nowszych wersjach). W nowszych silnikach stosuje się osobną cewkę na cyl( bezkablowe) i tu taki sygnał jest raczej wiarygodny.

 

kiedyś elektryk mi powiedział, że cewka jest na czujniku halla i komputer wskaże, że jest zepsuta

 

W instrukcji mam napisane , że zapłon cewki jest synchronizowany dzięki sygnałom wysyłanym z czujnika wału korbowego ( często rozumianego jako indukcyjny) i korygowany przez czujnik wałków rozrządu (interpretuje się jako halla), na podstawie zakodowanej charakterystyki zapłonu ( mapy paliwowe) z uwzględnieniem danych z czujnika spalania stukowego.

Można powiedzieć , że cwk podaje dane ogólne (pozycja wału)do rozpoczęcia zapłonu , a cwr ( hall)przyspiesza , bądź opóźnia zapłon - w zależności od potrzeby.

 

W typowych usterkach znalazłem coś takiego

"Przejściowe zakłócenia pracy silnika , możliwe przyczyny -nieszczelny obwód doprowadzenia powietrza ,niesprawny czujnik temperatury (cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego),nieszczelny obwód doprowadzenia paliwa."

Najłatwiej sprawdzić dolot powietrza - na wolnych obrotach zwilżyć benzyną połączenia i uszczelnienia. Jeśli silnik wtedy zwiększa obroty , to układ jest nieszczelny.

Zaznaczam , że to są możliwe przyczyny i żeby zaoszczędzić pieniądze , warto w miarę możliwości samemu pogłówkować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405064
Udostępnij na innych stronach

U mnie nieszczelności występują jedynie przed filtrem powietrza i sama obudowa może mieć nieszczelności bo jest narożnik pęknięty. Czy to może mieć wpływ czy raczej przed filtrem nie ma znaczenia??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405130
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest szczelność od przepływomierza do przepustnicy z kolektorem dolotowym włącznie. Sam strumień powietrza czasami ma znaczenie przy lpg . Spotkałem się z postami , że jeśli dolot znajdował się przed chłodnicą , były zakłócenia i lekarstwem było odwrócenie dolotu do wewnątrz komory silnika (pod maskę).

Uszkodzenie obudowy warto zakleić ( nawet prowizorycznie), bo jeśli jest za filtrem , to strumień jest zanieczyszczony kurzem i osadza się na przepustnicy - no i chyba są jakieś odchylenia od wzorca

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405159
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam wlot powietrza przed chłodnicą i jeżeli jest wilgotny poranek to czasami ruszyć nie można takie szarpanie występuje i już nie wiem co mam robić. Może spróbuje pozalepiać te nieszczelności, ale myślę, że nic to nie da. To szarpanie powstało z dnia na dzień i za nic nie mogę dojść od czego to. nawet sprzęgło wymieniłem, ale po dwóch dniach to samo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405243
Udostępnij na innych stronach

Tu masz parę linków o dolocie .

Reduktor LPG i lewe powietrze

Jazda na gazie

Astra F 1.6I+Lpg Gaśnie

Rozłączony dolot powietrza Astra 1.4 + LPG

Możesz wypróbować rady i przy okazji sprawdzić czy gazownicy nie wkładali jakichś "prezentów"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405258
Udostępnij na innych stronach

Wyjmę tą rurę gumową i skieruję ją w stronę silnika i zobaczymy. Żadnych innych ciągnięć lewego powietrza nie zauważyłem ani kilku mechaników do których jeździłem. Pęknięcie obudowy jest w narożniku ale z przodu filtra więc najpierw przez filtr przechodzi ale też to zakleję taśmą na sprawdzenie. Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz tzn w poprzednim moim aucie (corsa c) miałem to samo z tym, że tam gazu nie było i miałem ją od nowości i identyczne objawy tj szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku. I tak pomyślałem, że to może cewka gdzieś w nocy zawilgotnieje a jak się rozgrzeje i odparuje i przestaje szarpać. Chociaż teraz to zależy od ilości dodanego gazu i szybkości puszczenia sprzęgła nawet na ciepłym silniku. Może wymienili na złą tarcz sprzęgła albo w ogóle jej nie wymienili, bo po niby wymianie przez dwa dni było ok a później znowu to samo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405281
Udostępnij na innych stronach

bo po niby wymianie przez dwa dni było ok a później znowu to samo.

 

Nie wiem czy to coś pomoże , ale jak odłączę akumulator , to autko się zachowuje deko innaczej i po ok 2-3 dniach wszystko działa jak dawniej ( zauważyłem tylko? przy zamykaniu-otwieraniu szyb). Może spróbuj odłączyć aku i po ponownym podłączeniu obserwuj , czy coś się zmieniło w pracy silnika ( przy wymianie sprzęgła pewnie odłączali aku). Może przyczyna tkwi w kompie , albo w czujniku temperatury ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37006-wymiana-cewki-zap%C5%82onowej-opel-astra-f-x16xel/page/2/#findComment-405300
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności