Skocz do zawartości

Wymiana cewki zapłonowej Opel Astra F X16XEL


Gość LUKE85

Rekomendowane odpowiedzi

A jak mam pytanie i prośbę odnośnie cewki i proszę kolegów o pomoc. Czy jest jakiś limit kilometrów po jakim powinno się wymieniać cewkę?? Czy tylko jak coś zaczyna się dziać to się wymienia?? I czy komputer zawsze pokaże, że cewka jest zepsuta czy może być wada, której komputer nie wykaże, bo kiedyś elektryk mi powiedział, że cewka jest na czujniku halla i komputer wskaże, że jest zepsuta. Mam nierówne obroty silnika na wolnych oraz szarpanie podczas ruszania i zastanawiam się czy to czasami cewka nie jest do wymiany. Jeżeli ktoś może to proszę o wyjaśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś limit kilometrów po jakim powinno się wymieniać cewkę?? Czy tylko jak coś zaczyna się dziać to się wymienia?? I czy komputer zawsze pokaże, że cewka jest zepsuta czy może być wada, której komputer nie wykaże,

 

Cewka nie ma żadnego limitu km.

Są kody związane z cewką ( zapłonem ), ale 100 % pewności nie ma. Może być problem z kablami , świecami i tego komp nie pokaże ( może w nowszych wersjach). W nowszych silnikach stosuje się osobną cewkę na cyl( bezkablowe) i tu taki sygnał jest raczej wiarygodny.

 

kiedyś elektryk mi powiedział, że cewka jest na czujniku halla i komputer wskaże, że jest zepsuta

 

W instrukcji mam napisane , że zapłon cewki jest synchronizowany dzięki sygnałom wysyłanym z czujnika wału korbowego ( często rozumianego jako indukcyjny) i korygowany przez czujnik wałków rozrządu (interpretuje się jako halla), na podstawie zakodowanej charakterystyki zapłonu ( mapy paliwowe) z uwzględnieniem danych z czujnika spalania stukowego.

Można powiedzieć , że cwk podaje dane ogólne (pozycja wału)do rozpoczęcia zapłonu , a cwr ( hall)przyspiesza , bądź opóźnia zapłon - w zależności od potrzeby.

 

W typowych usterkach znalazłem coś takiego

"Przejściowe zakłócenia pracy silnika , możliwe przyczyny -nieszczelny obwód doprowadzenia powietrza ,niesprawny czujnik temperatury (cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego),nieszczelny obwód doprowadzenia paliwa."

Najłatwiej sprawdzić dolot powietrza - na wolnych obrotach zwilżyć benzyną połączenia i uszczelnienia. Jeśli silnik wtedy zwiększa obroty , to układ jest nieszczelny.

Zaznaczam , że to są możliwe przyczyny i żeby zaoszczędzić pieniądze , warto w miarę możliwości samemu pogłówkować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nieszczelności występują jedynie przed filtrem powietrza i sama obudowa może mieć nieszczelności bo jest narożnik pęknięty. Czy to może mieć wpływ czy raczej przed filtrem nie ma znaczenia??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest szczelność od przepływomierza do przepustnicy z kolektorem dolotowym włącznie. Sam strumień powietrza czasami ma znaczenie przy lpg . Spotkałem się z postami , że jeśli dolot znajdował się przed chłodnicą , były zakłócenia i lekarstwem było odwrócenie dolotu do wewnątrz komory silnika (pod maskę).

Uszkodzenie obudowy warto zakleić ( nawet prowizorycznie), bo jeśli jest za filtrem , to strumień jest zanieczyszczony kurzem i osadza się na przepustnicy - no i chyba są jakieś odchylenia od wzorca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam wlot powietrza przed chłodnicą i jeżeli jest wilgotny poranek to czasami ruszyć nie można takie szarpanie występuje i już nie wiem co mam robić. Może spróbuje pozalepiać te nieszczelności, ale myślę, że nic to nie da. To szarpanie powstało z dnia na dzień i za nic nie mogę dojść od czego to. nawet sprzęgło wymieniłem, ale po dwóch dniach to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmę tą rurę gumową i skieruję ją w stronę silnika i zobaczymy. Żadnych innych ciągnięć lewego powietrza nie zauważyłem ani kilku mechaników do których jeździłem. Pęknięcie obudowy jest w narożniku ale z przodu filtra więc najpierw przez filtr przechodzi ale też to zakleję taśmą na sprawdzenie. Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz tzn w poprzednim moim aucie (corsa c) miałem to samo z tym, że tam gazu nie było i miałem ją od nowości i identyczne objawy tj szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku. I tak pomyślałem, że to może cewka gdzieś w nocy zawilgotnieje a jak się rozgrzeje i odparuje i przestaje szarpać. Chociaż teraz to zależy od ilości dodanego gazu i szybkości puszczenia sprzęgła nawet na ciepłym silniku. Może wymienili na złą tarcz sprzęgła albo w ogóle jej nie wymienili, bo po niby wymianie przez dwa dni było ok a później znowu to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po niby wymianie przez dwa dni było ok a później znowu to samo.

 

Nie wiem czy to coś pomoże , ale jak odłączę akumulator , to autko się zachowuje deko innaczej i po ok 2-3 dniach wszystko działa jak dawniej ( zauważyłem tylko? przy zamykaniu-otwieraniu szyb). Może spróbuj odłączyć aku i po ponownym podłączeniu obserwuj , czy coś się zmieniło w pracy silnika ( przy wymianie sprzęgła pewnie odłączali aku). Może przyczyna tkwi w kompie , albo w czujniku temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności