ArKos Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Poradnik wymiany końcówki drążka kierowniczego Opel Astra G, Zafira i pochodne. Potrzebne narzędzia klucz 18, 19, 24, suwmiarka. Zaczynamy od podniesienia samochodu z przodu oraz zabezpieczeniu przed spadnięciem. Luzujemy lekko kluczem 24przeciw nakrętkę i odkręcamy nakrętkę z dołu drążka kluczem 18 lub 19 jeśli jest drążek do wymiany można młotem uderzyć w śrubę od spodu i końcówka wyskoczy z piasty ale za nim to zrobimy proponuje zrobić mały pomiar długości od środka drążka do nakrętki kontrującej pomiar jest potrzebny podczas montażu nowej końcówki żeby nam się zbieżność nie zmieniła, a są dwie szkoły jedni liczą zwoje podczas odkręcania a ja proponuje pomiar gdyż nie zawsze kupicie taki sam drążek jak jest w samochodzie na fotce widać jaka jest różnica miedzy starą a nową końcówką, przed przykręceniem nowej końcówki lekko smarujemy gwint drążka i wkręcamy na odpowiednią odległość końcówkę potem drugi koniec do piasty i skręcamy, kontrolny pomiar odległości jeśli się zgadza to dokręcamy nakrętkę kontrującą, jeśli jest różnica to klucz 13 wkładamy na drążek i nim kręcimy i ustawiamy właściwą długość na koniec kontrujemy nakrętkę i gotowe. Można się przejechać na stację gdzie robią regulację zbieżności kół w celu sprawdzenia czy coś nam nie rozjechało się w czasie pomiarów. Grzes997 http://forum.samnaprawiam.com   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubaR Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 witam, a co jeśli kontra potuszy się i zmieni swoje położenie? cały pomiar w pi*du, myślę, że bezpieczniej oczyścić drążek i narysować markerem kreskę do pomiaru lub mieżyć od jakiegoś stałego elementu drążka, bezpieczniej   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi