Skocz do zawartości

Sworznie wahaczy Vectra B


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Tłucze... stuka... puka...

Diagnoza: sworzeń - po podniesieniu auta na lewarku wykrywamy luz w osi pionowej koła.

Wymiana jest czynnością w sumie prostą, ale nieco czasochłonną - zależy jaką technikę się obierze.

 

Zaczynamy:

 

1. podnosimy auto i wywalamy przednie koło

 

Dołączona grafika

 

2. Odkręcamy śrubę sworznia - klucz 18, można popsikać penetratorem WD40 ale zdecydowanie da się i bez tego

 

Dołączona grafika

 

3. Zabijamy 3 nity wahacza trzymające sworzeń

 

Dołączona grafika

 

Drogi są dwie: łatwa i trudna. Ja jako "niemechanik" z zawodu oczywiście poszedłem trudniejszą czyli kątówka i jazda po nitach... Jak się okazuje o wiele skuteczniejsze i szybsze jest użycie ręcznego impulsatora kinetycznego ze sterowaniem trzonkowym, czyli młota tak ze 2,5-3kg i porządnego przecinaka - kilkanaście porządnych strzałów i nit ścięty. Żeby na to wpaść to albo trzeba podpatrzeć u kogoś, albo dowiedzieć się, albo mieć przyjaciela przebiegłego mechanika debeściaka Grzesia :mg: Pierdyknął i pościnał nity, a ja kątówką męczyłem się bo bardzo ciasno z miejscem jest.

 

Dołączona grafika

 

Poniżej: pierwszy od lewej cięty kątówka, dwa pozostałe pyknięte ostrym przecinakiem przez Grzesia.

 

Dołączona grafika

 

4. Sworznie w setawie mają śrubki i nakrętki - przykręcamy więc solidnie nowy sworzeń do wahacza po jego uprzednim włożeniu

 

Dołączona grafika

 

5. Składamy do kupy w odwrotnej kolejności - sworzeń warto maznąć smarem, śrubę sworznia również, bo w przyszłości będzie łatwiej odkręcić

 

Dołączona grafika

 

 

 

Autor: ArKos & Grzes997

Źródło: http://forum.samnaprawiam.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności