Gość wisienoza Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam, przeszukałem wiele wątków ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Zacznę od początku. Mam Tigrę z silnikiem X14XE. Jakoś w listopadzie zaobserwowałem, że samochód zaczął strasznie dużo palić (15l/100). Oprócz tego nic absolkutnie się nie działo. Na początku grudnia podczas mrozów zaczął na zimnym silniku jakoś głośno pracować (tak pierdział jakby coś z wydechem się działo). Jak się nagrzał to wszystko mijało. Sprawdziłem w warsztacie układ wydechowy i wszystko OK. Pod koniec grudnia zaczął już głośno pracować niezależnie czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku, zaczął też wpadać w duże wibracje. Zauważlny zrobił się też spadek mocy. Pali od pierwszego strzała bez względu na temperaturę ale zdarza się, żę jak na początku jazdy wcisne gaz to spada z obrotów, przyksztusza się i muszę tak energicznie popracować pedałem gazu żeby się odmulił (potem już się nie krztusi). Pod kompem nie wykazał żadnych błędów. Zauważyłem też, że zaczęło przybywać oleju i czuć w nim benzyną. Sprawdziłem świece i kable i podczas tego zauważyłem, że przy odłączaniu pierwszego kabla silnik w sumie pracuje mniej więcej tak samo, tak jakby pierwszy cylinder i tak wogóle nie pracował. Podejrzenie padło na wtryski lub uszczelkę pod głowicą. Nie zauważyłem jednak żeby ubywało płynu chłodniczego więc raczej odrzuciłem pomysł z uszczelką i skupiłem się na wtryskach. Na początek wlałem butelkę STP czerwonego i zalałem Vervą na full. Po 5 kilometrach przejechanych cudowne uzdrowienie. Samochód odzyskał moc i przestał burczeć. Zrobiłem jakieś 40 kilometrów i odstawiłem samochód. Rano odpalam i znowu burczenie i spadek mocy. Dolałem jeszcze buteleczkę czarnego STP do czyszczenie wtrysków, uzupełniłem benzyną i niestety tym razem już nie pomogło. Kupiłem na allegro używaną listwę wtryskową z wtryskiwaczami. Przedwczoraj zabrałem się za grzebanie w śrosku. Zdjąłem kolektor dolotowy. W tej gumie łączącej kolektor z przepustnicą zauważyłem spore ślady oleju. Wymontowałem świece. Świeca z pierwszego cylindra trochę przykopcona ale ogólnie ok i bez śladów zalania. Pozostałe w dbardzo dobrym stanie i suche. Na wszelki wypadek wymieniłem je wszystkie i przy okazji też kable zapłonowe. Sprawdziłem po kolei wtryski. Odłączenie pierwszego od zasilania nie miało żadnego wpływu na pracę silnika. Wymieniłem pierwszy wtryskiwacz i poskładałem wszystko do kupy. Samochód na niskich obrotach dalikatnie popiardywał ale było to prawie niezauważalne, odzyskał moc wszystko chodziło ok. Wczoraj pyrkanie stało się już nieco głośniejsze ale moc była i wszystko szło ok. Dzisiaj niestety wszystko powróciło, spadek mocy zauważalny, przydławianie i dźwięk jakbym traktorem jechał. Jakieś pomysły co to może być ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Okablowanie pierwszego wtrysku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-14339 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisienoza Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Okablowanie pierwszego wtrysku? Sprawdzone, daje prawidłowy impuls.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-14335 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 To zostaje tylko uszczelka głowicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-14333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisienoza Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 To zostaje tylko uszczelka głowicy. Jutro będę sprawdzał ciśnienie. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wału.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-14331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Czujnik by krzaczył na wszystkich garach, nie tylko na 1.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-14330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisienoza Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Czujnik by krzaczył na wszystkich garach, nie tylko na 1. No nic, dam znać jak będę miał pomiary z kompresji. Dzięki za odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-14327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisienoza Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Hej, sprawdziłem ciśnienie. 13,5 na każdym cylindrze. Posprawdzałem wczoraj sporo rzeczy i przy pomiarze czujnika wału wyszło, że chyba jest martwy. Żadnej rezystancji na tym czujniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-13570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 A powinna być. Czyli do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-13569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacPol Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Czujnik by krzaczył na wszystkich garach, nie tylko na 1. W tigrze charakterystyka zapłonu jest dostosowywana dzięki 2 czujnikom. Czujnik wałka rozrządu i czujnik na wale.... Jeśli pada tylko czujnik na wale to jego odczyty lub ich brak psują charakterystykę przez co może być nie w tempo iskra na jednym lub kilku cylindrach. U mnie objawiało się jeszcze dziwniej bo na 3 cylindrach iskra była ok a na 4 raz była dobrze a raz nie (nierówna praca, podduszanie, i co charakterystyczne dla usterek czujnika nierówne schodzenie z obrotów)... Po zmianie czujnika wału wszystko momentalnie minęło... A Sprawdzałem dosłownie wszystko i też już się bałem że to uszczelka lub jeszcze coś głębiej.. Tak jak pisałem na TC przy zmianie możesz mieć problem tylko z przeciąganiem kabla za silnikiem (kolektora nie musisz zwalać chyba że masz duużżee dłonie ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37140-opel-tigra-a-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-spadek-mocy-wysokie-spalanie/#findComment-13069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.