Skocz do zawartości

2.0 DTI-nierówna praca silnika na wolnych obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam problem z silnikiem o poj. 2.DTI 101 kM. Na wolnych obrotach nierówno pracuje tak jakby "kulał". Błędów na komputerze nie pokazuje. Nie ma problemów z odpalaniem. Może wie ktoś skąd wynika ten problem ? Z góry dziękuje.

 

zmieniłem tytuł i dział/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-13017
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam problem z silnikiem o poj. 2.DTI 101 kM. Na wolnych obrotach nierówno pracuje tak jakby "kulał". Błędów na komputerze nie pokazuje. Nie ma problemów z odpalaniem. Może wie ktoś skąd wynika ten problem ? Z góry dziękuje.

 

zmieniłem tytuł i dział/zbyszek670

A może filtr paliwa brudny albo czujnik obrotów wału korbowego,tam jest magnez i przyciąga opiłki z silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-12693
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam problem z silnikiem o poj. 2.DTI 101 kM. Na wolnych obrotach nierówno pracuje tak jakby "kulał". Błędów na komputerze nie pokazuje. Nie ma problemów z odpalaniem. Może wie ktoś skąd wynika ten problem ? Z góry dziękuje.

 

zmieniłem tytuł i dział/zbyszek670

A może filtr paliwa brudny albo czujnik obrotów wału korbowego,tam jest magnez i przyciąga opiłki z silnika.

Wątpie żeby filtr paliwa bo jeżeli by był brudny to ciężko by odpalał i na obrotach też by źle pracował, a co chodzi o czujnik położenia wału korbowego to nie wiem może masz i racje, ale mechanik powiedział to samo , że może być coś z czujnikiem, ale potem powiedział że jeżeli by był uszkodzony czy brudny to samochód w ogóle nie chciał by się uruchomić. To dzieje się tylko gdy silnik jest rozgrzany, na zimnym nie ma takich problemów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-10535
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel112110

Miałem to samo . Masz filtr cząsteczek stałych. Jeśli będziesz jeździł długo po mieście, i nie będziesz jeździł na trase będzie Ci się zapalała żółta sprężynka . Jeżeli masz to samo, to przypatrz się wskazówce obrotomierza , jeżeli będzie latała w górę i w dół, znaczy że to wina filtra. Proponuje się przejechać kilkanaście kilometrów za miasto i z powrotem .

Nie przekracczaj 2000 obrotów !

 

zmieniłem czcionkę/zbyszk670

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-8072
Udostępnij na innych stronach

Obojętny ... zmień mechanika bo to cienias!:beer:

Miałem walnięty czujnik obrotów silnika, a objawem było właśnie skakanie obrotów ale tylko po rozgrzaniu silnika. Odpalał jak złoto a potem wchodził w tryb awaryjny. Podmień bo to koszt ok 130 zł.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-6961
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2 dni temu miałem problem z odpaleniem auta tzn odpaliłem pochodził nierówno 5 s i zgasł. pochełatałem go trochę i nic zaciągnęliśmy go do ciepłego garażu postał 8h ale nic nie dało. Podłączyłem go do kompa i pokazał sie błąd:<br>P0725<br><br>Injection pump speed is greater than 50 rpm <br>Engine speed is less than 1 rpm <br>Replacement Value: <br><br>With trouble code P1335 recognised: <br>Engine is stopped. <br>With trouble code P1335 not recognised: <br>The control unit calculates with the injection pump speed. <br>Concerned Terminals:<br>90, 98, 101<br><br>Potem znajmy spróbował jeszcze plakiem popsikać do rury przy filtrze powietrza i.... odziwo za 3 razem załapał pojeździłem teoche wysztko było ok ale rano następnego dnia prawie to samo odpaliłem pochodził nierówno 5s i sam wszedł na wyższe obroty i chidził normalnie(ale na dworze było cieplej -6 a wcześniej -11). Z obawy że w poniedziałek moze nie zapali zaprowadziłem go do mechanika. Nadmieniam ze błędu już nie ma. Ale od jakiegoś czasu jak jest zimno a szczególnie w zimie było tak ze jak odpaliłem bez problemu po przejechaniu jakiegoś odcinka i zatrzymaniu na światłach ewidentnie było czuć falowanie na niskich obrotach.<br><br>Co to mozę być za przyczyna? też ten czujnik<br><br>-----------------------------------------------------------------------------------<br><br>Wczoraj rano sytuacja się powtórzyła ale tym razem nie było żadnego błędu. Zaciągnąłem do mechanika i znowu na plaka odpalił bez problemu czyli się zapowietrza. Sprawdzili   cały układ, wszystko było OK ale... podejrzenie padło na obudowę filtra paliwa a konkretnie jego górna część tam gdzie wchodzą węże, są tam oringi które się wyrabiają.(tydzień temu zmieniałem filtr paliwa). Po zakupie nowej tej części 220 zł w servisie w stalowej woli(sama góra bo w salonie w Kielcach chcieli mi wcisnąć całość  490 zł mówiąc ze nie ma samej górnej) dziś samochód odpalił bez problemu. W servisie dowiedziałem się ze to częsta awaria tego ustrojstwa <br><br>Ale nierówna praca na zimnym silniku nadal pozostała<br>

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Jednak to nie to ... po sprawdzeniu wszystkiego podejrzenie padło na  pompę wtryskową wczoraj wysłana do regeneracji do Lublina    http://www.dieseltechnika.pl/. Zobaczymy co z tego bedzie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość wiciu90210

Panowie, wiem że to bardzo stary post, ale chciałem się zapytać czy może udało się komuś rozwiązać ten problem? Bo szukam wszędzie i jest kilka podobnych tematów ale nikt nic konkretnego nie ustalił...U mnie (Vectra B 2.0 DTI 101km) jest taki problem: pompa zregenerowana ostatnio i zaraz po naprawie problem z wolnymi obrotami (silnik "kuleje") ale tylko w określonym zakresie temperatur silnika między ok.20 a ok. 60 stopni Celsjusza. Jak odpalę rano gdzie temp. otoczenia jest ok. 5 stopni to chodzi równo, ale jak dojadę do skrzyżowania za ok 2 kilometry to wtedy silnik zaczyna kuleć. Jak się nagrzeje do ok. 60 stopni to wtedy problem całkowicie mija. Dodam jeszcze, że auto ładnie odpala po dłuższym postoju, normalnie przyspiesza i nie kopci. Aha i dodam jeszcze, że wtedy jak "kuleje" to jak załączę klimę to jest jeszcze gorzej tak jakby silnik nie mógł sobie poradzić z dodatkowym obciążeniem...
Dzwoniłem nawet do tego człowieka co robił pompę, ale on powiedział żeby w pierwszej kolejności sprawdzić wtryski, tylko nie wiem czy mój mechanik będzie wiedział jak je sprawdzić:))... Miał ktoś podobny problem i czy udało się go rozwiązać?
Z góry dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-575983
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

 

w ostatnim czasie mam problem z szarpaniem i falowaniem na obrotach 1500-3000. Zaczęło się od awarii sterownika (samochód wtedy nie odpalał wcale), został on wymieniony na model z Zafiry i przeprogramowany (rzekomo prawidłowo). 

Po wymianie pojawił się problem z obrotami. Najbardziej zauważalne na zimnym silniku, obroty samoczynnie falują na biegu jałowym, a po dodaniu gazu próbując je utrzymać na poziomie 2000-2500, skaczą one samoczynnie. Przez te wahania obrotów silnik podczas jazdy mocno szarpie, a gdy nagrzeje się problem dalej występuje, ale trochę rzadziej.

Macie jakiś pomysł co może być przyczyną?

 

 

Połączyłem tematy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-742832
Udostępnij na innych stronach

Teraz trzeba sprawdzić parametry pracy podczas tego falowania.

Oczywiście na komputerze diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37418-20-dti-nier%C3%B3wna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach/#findComment-742833
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności