Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

byłem dziś na diagnostyce komp. astry i dostałem taki wynik

Dołączona grafika

Coś nie tak z ładowaniem akumulatora.

Dodam że niedano musiałem kupić nowy aku bo stary padł i teraz pytanie co się dzieje.

Jutro sam sprawdze miernikiem jakie jest ładowanie.

Mechanik mówił że z alternatora jest 14,2V a na aku już 13V. Wspominał coś o wymianie klem bo podobno przed nimi jest ok a już na klemie spada do 13V.

Nie wiem czy ma to znaczenie ale od jakiegoś czasu coś wyje jak dodaje gazu na biegu, na postoju tego nie słychać tak mocno (od 3,5 tyś dopiero a w trakcie jazdy już od 1 tyś obr.).

Czekam na sygestie???

A jutro dam znać co z napieciami.

A może tylko chodzi o masę:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/
Udostępnij na innych stronach

oczysc styki przy akku/klemach ew posluchaj rady elektryka :)

 

slupki aku sie czysci i jest do tego przyrzad nawet ale szczotka druciana tez da rade. Klemy takze sie czysci. Nie smarujemy slupkow ani klem przed zalozeniem tylko po. Powinno byc okej. Tak naprawde to na odpalonym silniku sprawdza sie napiecie przy samym alternatorze oraz ba slupkach aku. Roznica nie moz ebyc wieksza jak 0,4V

 

hello,

klemy rozebralem wszystko poczyściłem i poskręcałem.

Efekt jest taki że napięcie waha się między 13-13,5V na wolnych obrotach.

Klemy bardzo się grzeją więc jest duży opór między klemami a przewodem tym najgrubszym (na stałe połączonym z klemami- chyba od alternatora). Wczoraj zrobiłem dodatkowe obejście tego połączenia i klema ujemna się już nie grzeje. Wartość ładowania skoczyła o ok 0,5V ale teraz klema dodatnia zaczeła się troche grzać więc też stawia opór. Zakupiełem już klemy uniwersalne i po weekendzie spróbuje je wymienić. Mam tylko nadzieje że kabla mi wystarczy :hyhy:. Co do paska to mam już nowy w bagażniku i też na dniach wymienie razem ze szczotkami jeśli będą już kiepskie.

Mam pytanie; Jak zmierzyć napięcie ładowania miernikiem na alternatorze bez rozbierania go? Bo być możę padł regulator napięcia lub dioda w mostku. Chce sprawdzić czy ten spadek jest tylko na klemach. Jest też opcja podłączenia się voltomierzem w przewody dochodzące do klem, ale najlepiej było by przy samych altku sprawdzić i najlepiej bez rozbierania czego kolwiek.

Pzdr. i dzięki za zainteresowanie.

 

Gość cobreti7

Temat odgrzewam, ponieważ dalej mam problem.

Klemy wyczyściłem ale dalej się grzały, wczoraj wymieniłem na uniwersalne i temp. jest ok. Ale wierząc mojemu 10-letniemu miernikowi napięcie waha się między 13-13,8V. Zaraz po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 13,8V a pożniej spada do 13V. Napięcie się utrzymuje stałe bez wzglądu na obroty silnika czy włączone światła, grzane fotele czy wentylator od nawiewów.

Aku jest nowy więc nie chce go rozładować a tymi 13V ładowanie prawie nie istnieje.

We wt. umówiłem się na wymianę paska od alternatora.

Jak sądzicie czy padła dioda, czy regulator napięcia czy alternator???

Nie chce by mi kit jakiś wcisneli we wt.. Nie wiem też gdzie można bez wyjmowania altka spr. napięcie na alternatorze. Znalazłem i przeczyściłem tylko jedno połączenie masy z nadwoziem koło amorka przedniego przy aku. Wie ktoś gdzie jest reszta połączeń masy z silnikiem i altkiem???

 

Gość Piotrusss1970

Kiedyś w czasie jazdy rozładowałem prawie nowy akumulator. Pomiar ładowanie coś ok. 13 na akumulatorze. Pojechałem do warsztatu i stwierdzili prawdopodobnie diody ale po wyjęciu alternatora sprawdzili go na stanowisku pomiarowym (zakład zajmuje się regeneracją na dużą skalę) i alternator w pełni sprawny. Po zamontowaniu ładowanie słabe ale udało się znaleźć przyczynę, po prostu kabel który idzie od alternatora do rozrusznika miał po prostu kostkę i okazało się że wszystko w niej było zaśniedziałe i prąd słabo przewodził. Kostkę usunięto i kable zlutowano na stałe i wszystko OK. Spróbuj więc sprawdzić ładowanie bezpośrednio na alternatorze i jeśli będzie dobrze to szukaj dalej np. na rozruszniku. Jeśli tam będzie już małe to wina leży pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem (może być gdzieś kabel przetarty i robić małe zwarcie).

 

  • 2 tygodnie później...
Gość cobreti7

Witam po małej przerwie.

Problem rozwiązany!

Wymieniłem pasek wieloklinowy, niestety uszkodzony był również napinacz i rolka prowadząca. Robocizna z częściami to 555zł :hyhy:http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/smile.gif

Troche dużo ale ładowanie znów wynosi 14,2V.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności