Gość cobreti7 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam, byłem dziś na diagnostyce komp. astry i dostałem taki wynik Coś nie tak z ładowaniem akumulatora. Dodam że niedano musiałem kupić nowy aku bo stary padł i teraz pytanie co się dzieje. Jutro sam sprawdze miernikiem jakie jest ładowanie. Mechanik mówił że z alternatora jest 14,2V a na aku już 13V. Wspominał coś o wymianie klem bo podobno przed nimi jest ok a już na klemie spada do 13V. Nie wiem czy ma to znaczenie ale od jakiegoś czasu coś wyje jak dodaje gazu na biegu, na postoju tego nie słychać tak mocno (od 3,5 tyś dopiero a w trakcie jazdy już od 1 tyś obr.). Czekam na sygestie??? A jutro dam znać co z napieciami. A może tylko chodzi o masę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 oczysc styki przy akku/klemach ew posluchaj rady elektryka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-10919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murdock Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Proponuje sprawdzić pasek przy alternatorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-10255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 slupki aku sie czysci i jest do tego przyrzad nawet ale szczotka druciana tez da rade. Klemy takze sie czysci. Nie smarujemy slupkow ani klem przed zalozeniem tylko po. Powinno byc okej. Tak naprawde to na odpalonym silniku sprawdza sie napiecie przy samym alternatorze oraz ba slupkach aku. Roznica nie moz ebyc wieksza jak 0,4V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-10246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cobreti7 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 hello, klemy rozebralem wszystko poczyściłem i poskręcałem. Efekt jest taki że napięcie waha się między 13-13,5V na wolnych obrotach. Klemy bardzo się grzeją więc jest duży opór między klemami a przewodem tym najgrubszym (na stałe połączonym z klemami- chyba od alternatora). Wczoraj zrobiłem dodatkowe obejście tego połączenia i klema ujemna się już nie grzeje. Wartość ładowania skoczyła o ok 0,5V ale teraz klema dodatnia zaczeła się troche grzać więc też stawia opór. Zakupiełem już klemy uniwersalne i po weekendzie spróbuje je wymienić. Mam tylko nadzieje że kabla mi wystarczy . Co do paska to mam już nowy w bagażniku i też na dniach wymienie razem ze szczotkami jeśli będą już kiepskie. Mam pytanie; Jak zmierzyć napięcie ładowania miernikiem na alternatorze bez rozbierania go? Bo być możę padł regulator napięcia lub dioda w mostku. Chce sprawdzić czy ten spadek jest tylko na klemach. Jest też opcja podłączenia się voltomierzem w przewody dochodzące do klem, ale najlepiej było by przy samych altku sprawdzić i najlepiej bez rozbierania czego kolwiek. Pzdr. i dzięki za zainteresowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-10041 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cobreti7 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Temat odgrzewam, ponieważ dalej mam problem. Klemy wyczyściłem ale dalej się grzały, wczoraj wymieniłem na uniwersalne i temp. jest ok. Ale wierząc mojemu 10-letniemu miernikowi napięcie waha się między 13-13,8V. Zaraz po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 13,8V a pożniej spada do 13V. Napięcie się utrzymuje stałe bez wzglądu na obroty silnika czy włączone światła, grzane fotele czy wentylator od nawiewów. Aku jest nowy więc nie chce go rozładować a tymi 13V ładowanie prawie nie istnieje. We wt. umówiłem się na wymianę paska od alternatora. Jak sądzicie czy padła dioda, czy regulator napięcia czy alternator??? Nie chce by mi kit jakiś wcisneli we wt.. Nie wiem też gdzie można bez wyjmowania altka spr. napięcie na alternatorze. Znalazłem i przeczyściłem tylko jedno połączenie masy z nadwoziem koło amorka przedniego przy aku. Wie ktoś gdzie jest reszta połączeń masy z silnikiem i altkiem???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-8177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Kiedyś w czasie jazdy rozładowałem prawie nowy akumulator. Pomiar ładowanie coś ok. 13 na akumulatorze. Pojechałem do warsztatu i stwierdzili prawdopodobnie diody ale po wyjęciu alternatora sprawdzili go na stanowisku pomiarowym (zakład zajmuje się regeneracją na dużą skalę) i alternator w pełni sprawny. Po zamontowaniu ładowanie słabe ale udało się znaleźć przyczynę, po prostu kabel który idzie od alternatora do rozrusznika miał po prostu kostkę i okazało się że wszystko w niej było zaśniedziałe i prąd słabo przewodził. Kostkę usunięto i kable zlutowano na stałe i wszystko OK. Spróbuj więc sprawdzić ładowanie bezpośrednio na alternatorze i jeśli będzie dobrze to szukaj dalej np. na rozruszniku. Jeśli tam będzie już małe to wina leży pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem (może być gdzieś kabel przetarty i robić małe zwarcie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-8037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cobreti7 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam po małej przerwie. Problem rozwiązany! Wymieniłem pasek wieloklinowy, niestety uszkodzony był również napinacz i rolka prowadząca. Robocizna z częściami to 555zł http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/smile.gif Troche dużo ale ładowanie znów wynosi 14,2V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37692-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-aku-do-13v-za-klemiami-przed-142v/#findComment-5172 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.