Skocz do zawartości

Błędy dpf, bardzo częste wypalanie


Gość babba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Moi Drodzy Przyjaciele Forumowicze!

 

Mam Kilka problemów z combolotem i lokalizuję je w jednym punkcie - DPF.

 

Objawy, spostrzeżenia, problemy:

 

1.bardzo częste wypalanie się filtra (nawet kilka razy w trakcie 100km)

 

2.podnoszący się poziom oleju (silnik po kapitalnym remoncie po zerwaniu łańcucha rozrządu, przed kapitalką problem też występował więc wina mechanika odpada), płyn chłodniczy nie schodzi, syfu w oleju nie ma, jezdzi na verva/ultimate/v-power

 

3.podczas wypalania się dpf, najpierw kopci na biało a potem na niebiesko więc spala olej - podejrzewam ze przez jego wysoki poziom a co za tym idzie przez podwyższone ciśnienie oleju

 

4.turbo jest nowe więc wina nie leży po jego stronie

 

5. w trakcie wypalania jazda to loteria bo losowo załącza się tryb awaryjny więc manewry takie jak wyprzedzanie stają się niebezpieczne (szarpie autem i ogranicza obroty jak to w trybie awaryjnym)

dodam że wypalania filtra nie przerywam, wyłącza się samo.

 

6.lista błędów metoda gaz/hamulec:

p1901

p2003

p1900

p1902

p1901

błędy następują po sobie

 

7.gdy włącza się tryb awaryjny(autko z kluczykiem) w trakcie jazdy, zgaszenie i odpalenie auta w trakcie jazdy przywraca moc, a kontrolka gaśnie ale dopiero po chwili

 

8. auto użytkuję miasto/trasa w stosunku 20% do 80%, wycięcie dpfa nie wchodzi w grę

 

9. spalanie w granicach 6,5-7 litrów zależy tylko od włączonej klimy

 

 

proszę o każdą radę, spostrzeżenie - być może razem wpadniemy na jakiś trop

 

dziękuję:hyhy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

1.bardzo częste wypalanie się filtra (nawet kilka razy w trakcie 100km)

Ja znalazłem przyczynę częstego wypalania się DPF-u :) u mnie tez ostatnio dwa razy pod rząd się wypalał aż w końcu zapaliła się kontrolka (auto z kluczykiem) :hyhy: po odczytaniu błędu wyszedł czujnik temperatury spalin-błąd aktywny. Z tego co znalazłem garść info trzeba luknąć pod samochód i zobaczyć ten czujnik-najczęściej są to wyrwane kable z tego czujnika.

6.lista błędów metoda gaz/hamulec:

p1901

p2003

p1900

p1902

p1901

błędy następują po sobie

Te błędy co podałeś są związane właśnie z filtrem DPF i czujnikiem temperatury;

P1900-cykl regeneracji filtra został przerwany.

P1902-za wysokie napięcie czujnika temperatury spalin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego co znalazłem garść info trzeba luknąć pod samochód i zobaczyć ten czujnik-najczęściej są to wyrwane kable z tego czujnika.

 

tylko jak on wygląda? czy to nie jest przypadkiem taka jakby "termopara" wkręcona przed dpf-em i od niej idzie przewód zakończony wtyczką pod maską przy szybie od strony pasażera?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności