Gość karasm Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam. Od jakiegoś czasu coś mi się tłucze przy silniku (słychać tylko jak jest zimny, na wolnych obrotach). Olej bierze ( ostatnio po przejechaniu 1500 km dolałem mu prawie 2 litry) , co do stuków to wygląda mi to rozrząd (spod obudowy paska rozrządu dochodzą stuki). Jeździłem po mechanikach i każdy pyta co to za silnik, czy bierze olej i nikt nie chce się podjąć naprawy. Zalecają pozbyć się go i kupić coś nowszego. Czy da się coś zrobić żeby nie brał tyle oleju?? sprawdzić wtryskiwacze bo są mokre, widać nieszczelność przy bloku silnika?? Poszukuje jakiego mechanika który wziąłby się za starszego diesla opla (silnik Y17DT), być może da się coś zrobić?? Proszę o pomoc, jakieś pomysły co robić??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karasm Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Zapomniałem dodać że chodzi mi o mechanika w Krakowie lub okolicach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8784 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Zrobić się zawsze da tylko pytanie ile za bulisz na moje oko to spory remont ci się szykuje uszczelki i inne sprawy a spalanie wzrosło? jaki dym wylatuje z wydechu? czy ciężko ci odpala? sprawdź filtr powietsza i doloty czy nie ma na ściankach smarówki jak kopci na czarno i pali dużo a na filtrze i rurach dolotowych jest smarówka to kapitalny remont kłania się co do stukania to mogło coś walnoć albo łożysko tulejka lub panewka lub duże luzy na czymś jak wtryski leją to też może kopcić i ciężko palić pompa do roboty i wtryski objawów może być wiele i przyczyn też   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karasm Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Kopci tylko jak jest zimny, nie ma czarno tylko taki siwy dym. Pali dobrze nawet przy mrozach. Zwiększenia zużycia paliwa też nie zauważyłem (6-7l/100km - normalna jazda, miasto) jedynie co to te stuki na zimnym silniku (wolne obroty) i uszczelnienie. Gdzie w Krakowie podjechać żeby ktoś mi ocenił co robić, ewentualnie jakie byłyby koszty. Oczywiście nie chodzi mi o autoryzowany serwis bo samochód ma 13 lat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 z tego co piszesz to pierścienie masz w miare na zimno kopci bo bierze olej a na ciepło ustaje bo tłoki na puchną i szczelność jest lepsza co do stukania to nie jestem pewny ale mogą być luzy na zaworach lub wyrobione już albo może być przestawiony na rozrządzie pasek luźny i przeskoczył no i lejące wtryski a wyciek w okolicach czego jest głowicy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Gdzie w Krakowie podjechać żeby ktoś mi ocenił co robićPrzeglądnij ten temat http://forum.opel24.com/gdzie-w-krakowie-jest-dobry-warsztat-opla-vt32071.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karasm Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 wyciek jest w miejscu "wkręcenia" wtryskiwacza w silnik (nie wiem czy to głowica czy blok silnika) na zapalonym silniku widać pęcherzyki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 przewód na zaworach do wymiany lub tylko obluzowany jeżeli pęcherzyki są w okolicy jego co do stukania to tak jak pisałem może być przestawiony na rozrządzie i zawory tłuką w tłoki albo masz duże luzy na nich   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli szpak Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 to chyba nie y17dt tylko x17dt   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37932-silnik-17-td/#findComment-8744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.