Skocz do zawartości

Silnik 1,7 TD


Gość karasm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu coś mi się tłucze przy silniku (słychać tylko jak jest zimny, na wolnych obrotach). Olej bierze ( ostatnio po przejechaniu 1500 km dolałem mu prawie 2 litry) , co do stuków to wygląda mi to rozrząd (spod obudowy paska rozrządu dochodzą stuki). Jeździłem po mechanikach i każdy pyta co to za silnik, czy bierze olej i nikt nie chce się podjąć naprawy. Zalecają pozbyć się go i kupić coś nowszego. Czy da się coś zrobić żeby nie brał tyle oleju?? sprawdzić wtryskiwacze bo są mokre, widać nieszczelność przy bloku silnika?? Poszukuje jakiego mechanika który wziąłby się za starszego diesla opla (silnik Y17DT), być może da się coś zrobić??

Proszę o pomoc, jakieś pomysły co robić??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić się zawsze da tylko pytanie ile za bulisz na moje oko to spory remont ci się szykuje uszczelki i inne sprawy a spalanie wzrosło? jaki dym wylatuje z wydechu? czy ciężko ci odpala? sprawdź filtr powietsza i doloty czy nie ma na ściankach smarówki

 

jak kopci na czarno i pali dużo a na filtrze i rurach dolotowych jest smarówka to kapitalny remont kłania się co do stukania to mogło coś walnoć albo łożysko tulejka lub panewka lub duże luzy na czymś jak wtryski leją to też może kopcić i ciężko palić pompa do roboty i wtryski objawów może być wiele i przyczyn też

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci tylko jak jest zimny, nie ma czarno tylko taki siwy dym. Pali dobrze nawet przy mrozach. Zwiększenia zużycia paliwa też nie zauważyłem (6-7l/100km - normalna jazda, miasto) jedynie co to te stuki na zimnym silniku (wolne obroty) i uszczelnienie. Gdzie w Krakowie podjechać żeby ktoś mi ocenił co robić, ewentualnie jakie byłyby koszty. Oczywiście nie chodzi mi o autoryzowany serwis bo samochód ma 13 lat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to pierścienie masz w miare na zimno kopci bo bierze olej a na ciepło ustaje bo tłoki na puchną i szczelność jest lepsza co do stukania to nie jestem pewny ale mogą być luzy na zaworach lub wyrobione już albo może być przestawiony na rozrządzie pasek luźny i przeskoczył no i lejące wtryski a wyciek w okolicach czego jest głowicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek jest w miejscu "wkręcenia" wtryskiwacza w silnik (nie wiem czy to głowica czy blok silnika) na zapalonym silniku widać pęcherzyki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewód na zaworach do wymiany lub tylko obluzowany jeżeli pęcherzyki są w okolicy jego co do stukania to tak jak pisałem może być przestawiony na rozrządzie i zawory tłuką w tłoki albo masz duże luzy na nich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności