Skocz do zawartości

wymiana silnika astra


Gość grovik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam astrę I 1997r. z silnikiem 1.7 TD oplowskim (x17dtl). Silnik wygląda identycznie jak ten montowany w astrze II, plastikowy dekiel z napisem DIESEL. W związku z tym chciałbym zapytać tych, którzy się znają czy da się do mojego samochodu włożyć silnik od astry II, tzn. czy będzie pasował? Czy trzeba coś ewentualnie przerabiać w mocowaniach itd. i czy ciężko to przerobić?

Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy pasuja to nie odpowiem ale zapewne poduchy sa inne. Jedynie jeszcze dodam ze ten w AG ma komp sterujacy silnikiem oraz uklad elektroniczny na pompie wtryskowej no i nie ma linki gazu bo jest sterowanie elektroniczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Silnik w Astrze G jest "troszkę"zmodernizowany względem tego z Astry F - z tego co pamiętam to oprócz pompy sterowanej elektronicznie Bosch VP29 dołożony jest także czujnik obrotów wału korbowego, czujnik temperatury oleju, ciśnienia doładowania - zmieniony jest kolektor dolotowy inaczej sterowany jest EGR, pompa wspomagania w AG nie jest napędzana paskiem więc na silniku może brakować mocowania – o przepływomierzu i elektronicznym sterowniku wentylatorów i silnika nie wspominając itp.

Nie wiem, czy czasem misa olejowa tez nie jest przekombinowana.

Może sam słupek silnika by spasował ale czy uda się bezboleśnie przeszczepić go z Twoim osprzętem - nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza sie. Nie wiemy tylko co dokladnie autor ma na mysli przelozenie silnika czy sam slupek czy z osprzetem kompletnym czy tylko czesciowym itd. W vagu robia chlopakai takie mody ze z tdi robia MTDI czyli slupek od tdi i wtryski ale pompa mechaniczna na linke. Brak elektroniki do sterowania praca czysty mechaniczny silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Moim zdaniem w tym przypadku gra nie warta świeczki - w AG jak i w AF silnik X17DTL ma taką samą moc. To, że w późniejszym okresie ma dołożoną elektronikę to w większości zasługa normy emisji spalin.

Ktoś kiedyś pisał o udanym przeszczepieniu pompy mechanicznej do silnika X17DTL w Astrze G tutaj rozumiem - koszty regeneracji pompy elektronicznej nie są małe.

Ale po co brać cały silnik z osprzętem skoro pompę zostawia się mechaniczną - pompa to główny element wykonawczy całej tej elektronicznej otoczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grovik, pewnie chce wymienić silnik bo jego jest padnięty i myślę że chodzi mu o sam słupek.

Ale poczekajmy jak się sam wypowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się, chodzi o słupek, cały osprzęt ma zostać od mojego starego silnika. I chodzi o to czy wszystko da się spokojnie zamontować. Sam słupek jest bardzo drogi. Na aukcjach widzę wiele golasów od AG ale AF to już rzadkość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość smulczas

Witam słupki tych silników w astrze F i G sa takie same. Ja sam w swojej astrze wymienielm silnik i wszystko spasowało. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności