Gość grovik Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Witam. Mam astrę I 1997r. z silnikiem 1.7 TD oplowskim (x17dtl). Silnik wygląda identycznie jak ten montowany w astrze II, plastikowy dekiel z napisem DIESEL. W związku z tym chciałbym zapytać tych, którzy się znają czy da się do mojego samochodu włożyć silnik od astry II, tzn. czy będzie pasował? Czy trzeba coś ewentualnie przerabiać w mocowaniach itd. i czy ciężko to przerobić? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 To czy pasuja to nie odpowiem ale zapewne poduchy sa inne. Jedynie jeszcze dodam ze ten w AG ma komp sterujacy silnikiem oraz uklad elektroniczny na pompie wtryskowej no i nie ma linki gazu bo jest sterowanie elektroniczne.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mati8867 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Silnik w Astrze G jest "troszkę"zmodernizowany względem tego z Astry F - z tego co pamiętam to oprócz pompy sterowanej elektronicznie Bosch VP29 dołożony jest także czujnik obrotów wału korbowego, czujnik temperatury oleju, ciśnienia doładowania - zmieniony jest kolektor dolotowy inaczej sterowany jest EGR, pompa wspomagania w AG nie jest napędzana paskiem więc na silniku może brakować mocowania – o przepływomierzu i elektronicznym sterowniku wentylatorów i silnika nie wspominając itp. Nie wiem, czy czasem misa olejowa tez nie jest przekombinowana. Może sam słupek silnika by spasował ale czy uda się bezboleśnie przeszczepić go z Twoim osprzętem - nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Tak zgadza sie. Nie wiemy tylko co dokladnie autor ma na mysli przelozenie silnika czy sam slupek czy z osprzetem kompletnym czy tylko czesciowym itd. W vagu robia chlopakai takie mody ze z tdi robia MTDI czyli slupek od tdi i wtryski ale pompa mechaniczna na linke. Brak elektroniki do sterowania praca czysty mechaniczny silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mati8867 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Moim zdaniem w tym przypadku gra nie warta świeczki - w AG jak i w AF silnik X17DTL ma taką samą moc. To, że w późniejszym okresie ma dołożoną elektronikę to w większości zasługa normy emisji spalin. Ktoś kiedyś pisał o udanym przeszczepieniu pompy mechanicznej do silnika X17DTL w Astrze G tutaj rozumiem - koszty regeneracji pompy elektronicznej nie są małe. Ale po co brać cały silnik z osprzętem skoro pompę zostawia się mechaniczną - pompa to główny element wykonawczy całej tej elektronicznej otoczki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 grovik, pewnie chce wymienić silnik bo jego jest padnięty i myślę że chodzi mu o sam słupek. Ale poczekajmy jak się sam wypowie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grovik Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Tak zgadza się, chodzi o słupek, cały osprzęt ma zostać od mojego starego silnika. I chodzi o to czy wszystko da się spokojnie zamontować. Sam słupek jest bardzo drogi. Na aukcjach widzę wiele golasów od AG ale AF to już rzadkość.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smulczas Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam słupki tych silników w astrze F i G sa takie same. Ja sam w swojej astrze wymienielm silnik i wszystko spasowało. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.