Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie :wink: Nie dawno zauważyłem mały problem z rozgrzaniem samochodu ... co dzień jeżdżę samochodem po 20 km w 1 stronę (rano 10 min max) wracam z pracy około 30min. czasem więcej i samochód nie może zagrzać się do temperatury (Połowy skali na desce rozdzielczej) ledwo co dochodzi do końca niebieskiego pola ..... Tak jest zima ... Ja wiem że mały dystans robię ale parę tyg temu jechałem autostradą A4 z Legnicy do Wrocławia i temperatura tak samo dochodziła do końca niebieskiego pola .... latem spokojnie wiatraczek włącza się i chłodzi silnik .... Wydaje mi się ze termostat szlak trafił i moje pytanie brzmi gdzie on znajduje się czy samemu da rade wymienić go bez większych problemów?

 

Opel kadett 1.4i 44kw 91r

 

Pozdrawiam Grzesiek

 

Dodałem typ silnika w tytule/ andrzej_m55

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 20
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

To na pewno termostat....

Znajduje on sie po lewej stronie silnika ,tuż za kołem pasowym wałka rozrządu :beer: O ile wymieniałeś już sam pasek rozrządu to na pewno sobie z tym poradzisz :beer: Tylko ,że musisz te koło zdjąć z wałka rozrzadu ale to nie powinien byc problem :-) :-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

termostat

Dołączona grafika

jeśli chcesz sprawdzić termostat to poświęć parenaście minut - odpal zimny silnik i sprawdź przy jakiej temperaturze na desce przewód gumowy od termostatu do chłodnicy z zimnego zrobi się gorący. (Powinien dopiero po przekroczeniu 90 stopni - zwykle ok 95).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż jednak był to termostat albo to co z niego zostało 20 lat był nie wymieniany :lol: dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie powinno być prawidłowe wskazanie temperatury cieczy chłodzącej?

 

Tutaj jest wskaźnik temp. w kadecie. Gdzie powinna być wskazówka? Przy normalnej jeździe na trasie 90 km/h i czy w jeździ po mieście są duże wahania tej wskazówki? Jaką temperaturę oznaczają granice niebieskiego z białym i białego z czerwonym?

 

Dołączona grafika

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm teraz jak jeżdżę po 15km max rano temp. dochodzi do polowy ..... po południem jest już na połowie po przejechaniu 7km max.... ale na pewno jak będzie 3/4 wskaźnika włączy się wentylator ale według mnie od końca niebieskiego pola do połowy wskaźnika jest już ok.... nie oszukujmy się zimą w jeździe szybciej chłodzi się silnik podczas jazdy ....

 

Edit:

 

Termostat miałem wymieniany parę dni temu ....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że nie chcę zakładać nowego tematu to napiszę tutaj.

 

Mam problemy z chłodzeniem samochodu, kiedyś jak było ok to nawet w wakacyjne upały wskazówka, była ciągle na połowie a dmuchawa szybciutko się załączała, a jak wyszła temperatura to bardzo mninalnie za połowę wskaźnika i wracała do połowy za momencik.

 

Z jakimś czasem na jesień zaczęło się coś knocić, wskazówka zaczęła wychodzić znacznie za połowę, można powiedzieć, że sięgała praktycznie 3/4 skali, nie cieszyło mnie to za bardzo, sprawdzałem czy to czasami nie UPG, ale jednak nie. No i teraz w zimie jest to samo, tylko analogicznie muszę dłużej pojeździć. Myślałem, że to być może termostat, co o tym myślicie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ubywa płynu, a a wąż od głównego obiegu jest ciepły nawet przy małej temperaturze? To pomoże w diagnozie?

 

A trudna jest taka samodzielna wymiana termostatu? Słyszałem, że trzeba zdejmować pasek rozrządu czy coś takiego? W ogóle gdzie on się dokładnie znajduje?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A trudna jest taka samodzielna wymiana termostatu? Słyszałem, że trzeba zdejmować pasek rozrządu czy coś takiego? W ogóle gdzie on się dokładnie znajduje?

Otwierasz maskę, widzisz silnik, po lewej stronie silnika masz taką zabudowę, pod nią znajduje się pasek rozrządu, na lewo od tej zabudowy na wierzchu masz pasek klinowy. Żeby dostać się do termostatu musisz odkręcić obudowę rozrządu. Jeśli rozrząd miałeś robiony kilka lat temu zmień pasek, ew. pompę a termostat wymienisz przy okazji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Danex201
      Pacjent Kadett Moj widać w profilu jaki
      problem
      Auto pali jak nowe na raz :0 na wszystkie garki mowa o benzynie:)
      po jakims czasie chodzenia na wolnych obraotach mniej wiecej po 15 minutach auto się zadusza i gaśnie
      albo zaczyna szarpać silnikiem i benc gaśnie
      jeśli chodzi o kable świece kopułke palec filtry wszystko ok
      nie kiedy nawet na jedynce się dusi
      podejrzewam kończącą się pompe paliwa ?
    • Gość Anonymous
      Przez Gość Anonymous
      Witam mam już tego dość, parę dni temu zatankowałem za 43 zł (ponad 9l) i jeżdżąc, co prawda tylko w mieście, ale spaliłem to przez 80 km Cały czas mi tak dużo pali. W zimie raz nawet spalił 15l/100. Myślałem ze to może być wina walniętej sondy lambda dlatego wymieniłem ja na oryginalna BOSHA i zresetowałem ustawienia kompa. Nic nie dało, dalej dużo pali. Co może być przyczyna tak dużego zużycia paliwa? Nie mam żadnego gazu, mechanik mój mi powiedział ze silnik jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Styl jazdy wydaje mi się że mam oszczędny, nie katuje go, biegi zmieniam już przy 2.5tys obrotów. Jak najmniej używam sprzęgła, dojeżdżam do skrzyżowań na biegu itp...Proszę pomóżcie bo już nie mam kasy co tydzień tankować go za 50 zł
       
      Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55
    • Gość Arras81
      Przez Gość Arras81
      Witam.
       
      To mój pierwszy post na tym forum ,także jeśli będzie coś nie tak to wybaczcie.
      Mój problem polega na tym, że auto (Kadett 1,4 NZ rok 90) szarpie przy ruszaniu z jedynki i na wstecznym.Rok temu było wymienione sprzęgło na nowe Valeo.Z braku kanału niestety nie robiłem tego sam i robił to mechanik(mam nadzieje,że to było założone naprawdę nowe sprzęgło) .Do czasu jak była jesień i zima auto gładko ruszało.Wraz z ociepleniem zaczęło się poszarpywanie.Auto jest sprawne.Silnik prawidłowo chodzi na benzynie i gazie.Elektryka zadbana.Z początku obstawiałem sprzęgło (tarcza dociskowa) ,lecz zastanowiło mnie to ,że jak jest zimno to auto rusza gładko.Wystarczy parę kilometrów po mieście i strasznie szarpie tak ,że muszę na jedynce podnosić obroty i puszczać sprzęgło lub ruszać z dwójki i wtedy jest ok.Moje podejrzenia padły na olej w skrzyni (nie wymieniany od nowości czyli 20 lat) lub jakiś nieszczelny zimering na wałku sprzęgłowym ,który puszcza olej po nagrzaniu=rozrzedzeniu na sprzęgło. Co myślicie?Czy stary olej lub jego obniżający się stan mogą być przyczyną takiego szarpania?
       
      Pozdrawiam. http://www.autocentrum.pl/awc/arras81/opel-kadett-1990/
       
      Poprawiłem "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.