Skocz do zawartości

Termostat-Kadett


Gość Bols

Rekomendowane odpowiedzi

Ale żeby wymienić ten termostat to muszę zdejmować ten pasek rozrządu czy tylko pasek klinowy?

Co do wymiany rozrządu - sądzisz, że jest to takie łatwe, że mógłbym zrobić to sam? Nigdy nie robiłem tego w żadnym aucie, a nawet nie widziałem jak to się robi.

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wąż od głównego obiegu jest ciepły nawet przy małej temperaturze?

Wygląda na termostat,ale poczytaj jeszcze ten temat:

http://forum.opel24.com/termostat-silnika-cala-prawda-vt41862.htm?highlight=termostat

Ubywa płynu

Szukaj wycieku,posprawdzaj łączenia wszystkich węży,chłodnice,sprawdź czy pompa wody nie cieknie i czy z przodu pod dywanikami nie masz mokro.Bo ubytek płynu nie ma raczej nic wspólnego z niesprawnym termostatem.

Tu masz manual wymiany termostatu corsa A,ale to wsio rawno.

http://forum.opel24.com/wymiana-termostatu-corsa-a-vt27810.htm

A tu poradnik gdybyś brał się za rozrząd.

http://forum.opel24.com/wymiana-rozrzadu-ustawianie-rozrzadu-vt43675.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana wygląda prosto, za parę dni wezmę się za to i dam znać jak poszło i co się działo ze starym termostatem.

 

Hmm, nie zauważyłem wycieków płynu, ale pompa wody? Szczerze mówiąc nie wiem nawet gdzie się ona znajduje.

 

No pod dywanikami mam wilgotno ale to tylko dlatego, że samochód w środku jest zawilgocony, bo jest nieszczelny i w środku zamarza a potem jak się ogrzeje to to wsiąka i tak w kółko. Hmm a skąd miała by się brać wilgoć pod dywanikami? :?: I czego to oznaka? :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy ma słodkawy smak więc możesz sprawdzić czy ta wilgoć to woda czy płyn. :D

pompa wody? Szczerze mówiąc nie wiem nawet gdzie się ona znajduje.

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem drobnych kropelek lecących z nawiewów, hmm czy to płyn czy woda raczej ciężko będzie ocenić, bo woda tak czy siak tam jest po roztopionych śniegach.:wink:

 

No powiem szczerze, że słaby dostęp do tej pompy ale przy wymianie termostatu w sam raz tam spojrzę.

 

Przeraża mnie trochę zdejmowanie koła pasowego, nie chcę nic przestawić w rozrządzie, nie czeka mnie żadna niespodzianka kiedy zacznę odkręcać tą śrubę? Nie przekręci się wtedy wałek rozrządu? Sorki, może zbyt głupie pytania ale ja raczkuję jeszcze w tych sprawach.:wink: Na co zwrócić szczególną uwagę przy tym etapie?

 

Przejechałem dzisiaj 25km, po czym samochód jeszcze przez 15-20 minut pracował na biegu jałowym przy wyłączonym ogrzewaniu i temperatura wskazywała połowę pierwszego białego pola, na moje oko jakieś 60-65 stopni, a wąż od głównego obiegu był ciepły (nie gorący), więc raczej nie pozostawia to złudzeń, że termostat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem drobnych kropelek lecących z nawiewów

A kto mówił że maja lecieć :wink: Jak nagrzewnica cieknie to kapie na wykładzinę pod deskę rozdzielczą.

czy to płyn czy woda raczej ciężko będzie ocenić

Płyn chłodniczy ma słodkawy smak

Przeraża mnie trochę zdejmowanie koła pasowego

nie czeka mnie żadna niespodzianka kiedy zacznę odkręcać tą śrubę?

Tu masz manual z wymiany rozrządu w X16SZR

http://www.astra.auto.pl/content/view/290/40/1/0/

Jak dobrze pamiętam to różnica jest tylko w napinaczu,nie wiem czy w tym silniku co Ty masz nie napina się paska samą pompą wodną,ale cała reszta jest praktycznie taka sama.

I masz pokazany prosty sposób na zablokowanie koła rozrządu.

 

Ps.Z Twojego opisu wynika że termostat musowo do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, że nawet jak nakapało to zmieszało się z tą wodą i wszystko będzie razem smakować jak woda.:wink: No ale sprawdzę koniecznie.

 

Z tego co zaglądałem pod obudowę, to faktycznie pasek napinany jest samą pompą.

 

A nie wystarczy ucisnąć opaską zaciskową koła zębatego razem z paskiem tak jak w poprzednim manualu, do którego link dałeś wcześniej przy wymianie termostatu?

 

Dla jasności: póki co interesuje mnie tylko wymiana termostatu.:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wystarczy ucisnąć opaską zaciskową koła zębatego razem z paskiem

Jeżeli tylko termostat będziesz wymieniał to wystarczy.Uważaj jak ściągniesz koło rozrządu abyś pasek z tym kołem miał cały czas naprężony żeby nie przesunął się na kole pasowym wału.Najlepiej zaraz po ściągnięciu z wałka podwiąż go sobie jakimś sznurkiem np.do maski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli mam rozumieć, że odkręcając śrubę koła zębatego wałek rozrządu nie przekręci się.

 

Chyba już wszystko rozumiem, dzisiaj prawdopodobnie jak znajdę czas wieczorkiem będę działał i napiszę o postępach lub twu... o ich braku. :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności