Skocz do zawartości

ASTRA F silnik X14NZ problem błąd 14 i 15. Jaka przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kristover

witam serdecznie

mam problem z moim astrolotem, cały czas jeździ na benzynie (nie przerobiona)

 

od jakiegoś czasu mam problem z Czujnikiem płynu chłodzącego.

Nawet po wkręceniu innego czujnika wywala błąd o zwarciu do masy (nie pamiętam czy to 14 czy 15)

 

Co jest najdziwniejsze błąd ten pojawia się na wolnych obrotach, potem gdy są wyższe kontrolka CHECK gaśnie. Co jest jeszcze istotne to to że błąd wyskoczy dopiero gdzieś od 95 st C, kontrolka nie zapali się gdy samochód nie przekroczy wspomnianej temperatury (nie dosłownie ale w okolicach)

 

Po wykasowaniu błędu samochód pracuje na wolnych dość równo, lecz po załapaniu błędu praca na biegu jałowym wydaje mi się niestabilna.

 

Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

P.S. nie sprawdzałem wiązki bo jak do tej pory trochę za zimno na to ale jak słonko przygrzeje to na pewną ją przejże. Dysponuje może ktoś schematem elektrycznym od tego silnika?

 

 

Acha dodam jeszcze że wydaje mi się że auto dużo pali. w cyklu mieszanym z przewagą miasta na pełnym 50L zbiorniku zrobię 450-470km, chyba trochę mało no nie ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38439-astra-f-silnik-x14nz-problem-b%C5%82%C4%85d-14-i-15-jaka-przyczyna/
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Jesteś pewien, że wymieniłeś właściwy czujnik?

Bez urazy, ale ludzie często mylą czujnik temp na komputer z tym na zegary.

Fizycznie różnią się - ten na 2 piny to na kompa i tego powinieneś wymienić, a ten na zegary to czujnik na 1 wsuwkę.

 

Gość kristover

Wiem kolego (te z niebieską kostką) :) mam dwa czujniki płynu chłodzącego jeden nawet BOSCH'a i na obu wyskakuje ten sam błąd o zwarciu.

A co ze spalaniem w sumie jak odłączę owy czujnik to wywali błąd przerwy ale komputer przejdzie w stan gdzie przyjmie 95st C. Więc nie powinno mieć to wpływu na spalanie. komputer na biegu jałowym pokazuje mieszanka BOGATA po odpaleniu potem UBOGA.

 

Czy te typy tyle palą po miescie? Kiedyś udało mi się zrobic 650KM na zbiorniku ale to sama trasa była poza miastem.

 

  • 1 miesiąc temu...

OK poradziłem sobie

Wykryto następującą usterkę;

 

Peszel w której szły przewody przyczepione do tych blaszek od pokrywy oleju stopiła się w jednym miejscu i przetarło dwa przewody - od czujnika akurat - co powodowało zwieranie do blaszki na zakrętach czy po dziurach.

 

kable zostały zaizolowane, peszel - rurka wymieniona i autko śmiga aż miło.

Szarpania przy przyśpieszeniu nie mają już miejsca błąd nie wywala.

 

wydawać by się mogło że po wykryciu błędu czujnika komputer przechodzi na 85st i nic nie powinno się zmienić, a jednak nie do końca, występuje przy tym szereg innych uciążliwych dolegliwości - jak np wspomniane szarpanie przy przyśpieszaniu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności