Skocz do zawartości

Problem z obrotami (Astra F)


Gość Kuba142

Rekomendowane odpowiedzi

Witam : SMILE :

 

Mam problem z moim asterixem, Opel Astra F (1.4 benzyna, 8V- C14NZ), otóż, silnik w moim oplu zachowuje się dość dziwnie, tzn, odpala z dotyku, czasami ruszam bez gazu na samym sprzęgle. Auto się porusza, wszystko fajnie, lecz gdy wcisnę sprzęgło, silnik automatycznie wchodzi na dość wysokie obroty i spadają same czasami dopiero po 30 czy 40 sekundach, od momentu, gdy pracuje na jałówce.

Często też jest tak, że że podczas jazdy, gdy przerzucam biegi np i jest ten chwilowy moment (gdy trzymam wciśnięte sprzęgło) słychać, jak głośno wyje silnik. Nie mam obrotomierza, więc ciężko określić jego obroty.

Podczas jazdy czasami mogę puścić śmiało pedał gazu, auto widać, jak samo przyśpiesza na jedynce, bądź dwójce, ostatnio coś się zacięło gdy musiałem autoprzeparkować w nocy, gdy odpaliłem, silnik wszedł na tak wysokie obroty, że przez moment się przestraszyłem i nie wiedziałem co robić dalej. Gasiłem, odpalałem, ta sama sytuacja.

 

Ostatnio zauważyłem też, jakby silnik pracował na niższych obrotach niż zwykle, pracuje bardzo cicho, odnoszę wrażenie, że nie jest to normalne. Ale niskie obroty też nie występują ciągle, jest to zmienna faza jego pracy.

Mam też przypadki, ale rzadko sie zdarzają, gdy próbuje odpalić auto, to bez gazu nie pójdzie, heśtam i nic. Z gazem odpali, chwile po dziala jak czołg, po czym mija problem. Ale tak jak pisze, rzadko to sie zdarza, lecz zdarza.

 

Wyświetla sie ciągle na desce rozdzielczej check engine, pokazuje po odczytach, że jest to wina silniczka krokowego. Wymieniałem/podmieniałem go na nowy/używany. Nic to nie dało, jakieś chwilowe iluzje tworzyłem dla silnika podmieniają krokowca, po bo czasie dość krótkim problem się nawracał.

Wymieniłem uszczelki całego korpusu monowtrysku jak i przepustnicy, usunałem wszystkie nieszczelności w układzie dolotowym itd. Problem dalej jest ten sam, krokowiec dalej pokazuje błąd.

 

Nie ma wycieków paliwa, oleju czy coś w ten deseń. Pali z dotyku.

 

W czym może leżeć problem?

Edytowane przez Kuba142

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj kod błędu.

Sprawdź sobie przewody pod kątem przerw,przebić itp.

Piny we wtyku sterownika silnika C3,C4,C5,C6 do wtyczki od krokowca.

 

Jeżeli przewody masz dobre to zostaje pomiar pinów na sterowniku( możliwe że sterownik padł)

 

 

Ale sprawdź jeszcze jak się zachowuje czujnik położenia przepustnicy

post-37019-0-01529300-1489394334_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności