Skocz do zawartości

[astra f] - pocenie się, dziwny rezonujący dźwięk itp


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witajcie,

Pojeździłem sobie rok moim astrolotem (olej + filtr oleju wymieniłem po przejechaniu prawie 10tyś.) no i zaczęły się dziać dziwne rzeczy...

 

Po jakimś czasie od wymiany oleju otwieram maskę a tu:

 

- wokoło przepustnicy na zewnątrz jest jakby warstwa oleju (!?!) - rozkręciłem ją (zdejmując ten plastik z góry) i w środku jest czyściutko i sterylnie - przetarłem dokładnie na zewnątrz i zobaczę skąd ewentualnie wycieka...

 

- skrzynia biegów jest (była, bo powycierałem) cała w takim czarnym błoto-nalocie - jakby się lekko pociła olejem - biegi wchodzą idealnie nie ma z tym problemów ale wygląda(ło) to dziwnie

 

- uszczelka pod klawiaturą zaczęła się pocić - mimo że rok temu była wymieniana (zrobiłem przez ten rok raptem 10tyś km)

 

No i najważniejsze 2 rzeczy: :lol:8):)

 

- silnik nie ma takiej dynamiki jak przed rokiem, na niektórych biegach spokojnie dawało się jechać pod stromą góre, teraz jakby się muli czuć spadek mocy :)

 

- na wyższych obrotach w niektórych sytuacjach (szczególnie na rozgrznym silniku) słychać taki dziwny dźwięk jakby silnik był umieszczony w pudle gitarowym i wiecie tak pusto brzmi - jakby rezonuje - po naciśnięciu pedału gazu (takim mocniejszym gazowaniu) przestaje rezonować a czasami nie przestaje ;/

 

Czy coś poważnego dzieje się z moim astrolotem ? :)

 

Dajcie znać co posprawdzać samemu zanim pojadę do autoserwisowych naciągaczy którzy wymyślą pewnie milion części do wymiany ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy: sprawdź kopułkę, świece.

Co do pocenia się silnika to prawdopodobnie silnik został przegrzany - sprawdź termostat.

Co do uszczelki pod klawiaturę ja wymieniam sam tylko musisz kupić oryginalną uszczelkę korkową i zachować kolejność przykręcania śrub zgodnie z instrukcją. Za mocno nie przyciskaj aby nie przeciąć uszczelki.

U mnie brudną skrzynie miałem w wyniku sączącego się oleju z przegrzanej uszczelki na aparacie zapłonowym. (okrągłe g...nko które kosztowało 7 zł i 15 min roboty)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Brak mocy: sprawdź kopułkę, świece.

Jestem lajkonikiem w tem. aut

Kopułka ? A gdzie to jest i do czego służy ? :)

Świece sprawdze ale wymieniałem je rok temu.

 

Co do pocenia się silnika to prawdopodobnie silnik został przegrzany - sprawdź termostat.

Silnik napewno się nie przegrzał (często to sprawdzam 8) ) bo nigdy temp nie sięgnęła 100stopni wg zegara - podczas wymiany oleju w warsztacie sprawdzali mi termostat i działa ok.

Skala temp jest taka że jest niebieski pasek potem 90 potem dwie kreski i trzecia kreska to 100 stopni potem dopiero czerwony pasek - nigdy wskazówka nie doszła nawet do trzeciej kreski czyli nie przekroczyła 100 stopni - zawsze w momencie dojścia lekko za drugą włączał się już wentylator i w miarę skutecznie chłodził silnik...

 

Coś z silnikiem może być nie tak bo bardzo szybko się nagrzewa do tych 90stopni, chociaż może to być związane z temperaturami na zewnątrz... bo wcześniej (kwiecień-maj jak były nawet bardzo ciepłe dni) nie nagrzewał się tak szybko ...

 

Co do uszczelki pod klawiaturę ja wymieniam sam tylko musisz kupić oryginalną uszczelkę korkową i zachować kolejność przykręcania śrub zgodnie z instrukcją. Za mocno nie przyciskaj aby nie przeciąć uszczelki.

Też ją sam wymieniałem rok temu - pamietam że kupiłem korkową.

A jaka jest kolejność przykręcania śrub ?

 

 

U mnie brudną skrzynie miałem w wyniku sączącego się oleju z przegrzanej uszczelki na aparacie zapłonowym. (okrągłe g...nko które kosztowało 7 zł i 15 min roboty)

Kurcze a możesz to jakoś pokazać na fotkach ?:) Bo mi sie chyba myli kopułka z aparatem zapłonowym ...

 

 

A czy to nie dziwne że takie pocenia się i wycieki ujawniły się po wymianie oleju ? :lol:

 

 

Dzięki za cierpliwość i konstruktywne odpowiedzi ! :)

Jarek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopułka to takie ustrojstwo na aparacie zapłonowym koloru rudego do którego dochodzą kable WN. W kopułce są cztery słupki jak jest oryginalna kopułka to te słupki są mosiężne jak nie aluminiowe. Po tych słupka wiruje palec. Placu i na słupka często gromadzi się nagar, ja zdejmuje go papierem lekko ciernym 80.

 

Jeżeli chodzi o świece to sprawdź czy nie ma na nich jakiegoś dziwnego nalotu powinny być koloru sarniego.

 

Kolejność przykręcania dekla na klawiaturze: na dołączonym zdjęciu.

 

Jeżeli zaś chodzi o aparat zapłonowy i jego uszczelkę to należy odkręcić zaznaczyć na bloku i na aparacie położenie aparatu (najlepiej markerem maznąć kreskę), odkręcić blachę podtrzymującą aparat, wyjąć aparat lekko ruszając na boki i ciągnąć w kierunku akumulatora, wymienić uszczelkę, posmarować ją lekko olejem silnikowym i poskładać w odwrotnej kolejności jak przy rozbieraniu. Szczególną uwagę należy zwrócić na ustawienie aparatu zapłonowego zgodnie ze znakiem który wcześniej wykonasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może ci za dużo oleju nalali, albo może miałeś minerał, a wlali syntetyk.

Też tak przypuszczałem że za dużo :) albo było na bagnecie na max (może minimalnie poniżej) na zimym silniku ... :lol:

 

Podobno (bo sam tego nierobiłem) handlarz od którego kupowałem auto (znajomy rodziny niby sprawdzony ale cwaniaczek jak to handlarze) zmienił mi olej na ford'owski 15w40 więc teraz wlałem taki sam.

Mówią że do starszych silników benz. lepiej wlewać 10W40 albo jeszcze gęstszy ...

 

Problem może być jeśli olej nie był wymieniany przez handlarza i niewiadomo jaki był wcześniej - a on sam tylko dał karteczkę pod maską że taki i taki wlano wtedy i wtedy... :)

 

A skoro tak to muszę też sprawdzić rozrząd który podobno też zmienił (filtry są na wierzchu więc widać że nowe - zmienił znaczy) chociaż silnik 8V to bezkolizyjny ale w sierpniu nad morze chce jechać wiec wartałoby sprawdzić te rzeczy... 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Choroba nie mogę załączyć zdjęcia z kolejnością dokręcania śrub? Co jest nie tak?? Może ktosik pomoże :lol:

Oto link do fotki pokazującej kolejność dokręcania śrub przy klawiaturze:

 

Dołączona grafika

Może się komuś przyda ! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

obecnie jestem w pracy i mama ograniczone możliwości czasowe podaj mi emaila to ci podeśle zdjecie

grabek małpka gery.pl

 

Dzięki !

 

 

[prośba do admina: proszę usunąć ten wpis - jest niepotrzebny - manipulator]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności