Skocz do zawartości

Czujnik zaworu EGR Astra G 1,7 dtl


Gość excalibur2007

Rekomendowane odpowiedzi

Gość excalibur2007

Witam mam problem z błędem P400 błąd recylkulacji spalin, wymieniłem pompę vacum, sam zawór też jest sorawdzony i wyczyszczony działa zost mi czujnik zaworu egr

http://moto.allegro.pl/opel-astra-1-7-dtl-czujnik-zaworu-egr-turbiny-gm-i1475405959.html

jak mozna sprawdzić czy ta część jest sprawna? błąd wyskakuje gdy trzymam gaz jednostajnie błąd się pojawia dociskam gaz i błąd znika! Prosze o porade

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Silnik X17DTL nie posiada czujnika EGR - to co jest na zdjęciu z aukcji to zawór elektromagnetyczny sterowania zaworem EGR. Pompa nowa, czy używana ?

Po wymianie pompy VAC sprawdzałeś jakie podciśnienie i w jakim czasie podaje ? - objawy które podajesz nadal wskazują na problemy z podciśnieniem, albo nowa pompa nadal nie wyrabia lub ładuje olejem do układu, albo sam zawór EGR ma już gdzieś nieszczelna membranę, ewentualnie nieszczelny wężyk.

Sam zawór można sprawdzić na dwa sposoby:

1. podmienić na inny sprawny

2. odpiąć wężyk od EGR-a podpiąć pod niego wakuometr, ktoś odpala silnik i lekko gazuje, a Ty sprawdzasz, czy zawór reguluje ilość podciśnienia poprzez zmiany na wakuometrze (a zarazem stopień otwarcia EGR-a) - dobrze jest mieć do tego jakiś interfejs diagnostyczny i na bieżąco sprawdzać jakie parametry podaje na wspomniany zawór sterownik silnika i porównywać ze wskazaniami wakuometru.

 

Miałem taki sam problem i takie same objawy - wymiana na 100% sprawną używana pompę VAC rozwiązała moje problemy z błędem P0400 raz na zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość excalibur2007

Pompe sprawdzalem juz 2 razy u mechanika odpalam silnik on wsadza vacumetr i podciśnienie 0,8 i na tym się kończy jego diagnoza twierdzi żę pompa vacum sprawna, sam zawór też sprawdzalem . ręce m i juz opadaja kupiłem już 2 pompy vacum jedna waliła olejem a ta druga niby sprawna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość excalibur2007

A może ma ktoś do sprzedania sprawną pompe vacum bo już kupywanie pomp na allegro mnie dobija co jedna to jeszcze lepsza, albo może zna ktos jakiś zakład regeneracji takich pomp najlepiej w województwie warmińsko - mazurskim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

A wspomaganie hamulców masz dobre - na zgaszonym silniku kilka razy depnij w pedał tak aby stał się bardzo twardy - następnie przytrzymaj go nogą i odpal silnik, powinien Ci szybko "wpaść w podłogę".

Piszę to dlatego, że może masz gdzieś nieszczelność na serwie hamulca albo padł zaworek zwrotny na wężu i tam pompa gubi podciśnienie.

Skoro twierdzisz, że na stałych obrotach zaświeca się check i gaśnie po przegazowaniu to wnioskuję braki w podciśnieniu.

Przyglądnij się jeszcze dokładnie zaworowi EGR.

Jeżeli wykluczysz usterkę w układzie podciśnienia i zawór EGR to możesz jeszcze podmienić od kogoś sprawny przepływomierz - ale nie kupuj nowego tylko podmień bo nie jestem pewien czy to pomoże.

Zawór EGR nie posiada żadnych czujników - więc to z wartości przepływu powietrza silnik musi brać informacje o wartości jego otwarcia. Ale tak jak mówię to tylko przypuszczenia

 

Niestety tych pomp się nie regeneruje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość excalibur2007

Dzieki za zainteresowanie moim problemem przed momentem poszedłem sprawdzić i po napompowaniu pedałem hamulca odpaliłem gom i pedał dosłownie ze 2 cm wpadł w podłoge i niezbyt szybko czy problem jest z tym zaworkiem i gdzie on sie znajduje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Zawór zwrotny jest na wężu idącym z pompy do serwa jego zadaniem jest zapobieganie cafaniu się podciśnienia z serwa - przypomina takiego małego bączka (na pewno nie przeoczysz). Tylko uważaj, bo ten przewód jest termokurczliwy i bardzo łatwo go ułamać - najlepiej do sprawdzenia serwa i tego zaworka mieć pompkę ręczna z wakuometrem. Ale skoro twierdzisz, że słabo go wciągło to przyjrzał bym się tej nieszczęsnej pompie. Może być też tak, że pompa VAC podaje -0,8 bara podciśnienia ale w bardzo długim czasie i gdy zapotrzebowanie jest duże np. podczas hamowania albo sterowania EGR-em najnormalniej w świecie tego podciśnienia brakuje i stad te problemy.

Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo bym Ci pożyczył swojej pompy i byłby jakiś obraz sytuacji bo jest na bank sprawna - niestety X17DTL był bardzo krótko wkładany do Astry G i na dodatek w początkowych latach produkcji, a jak już zdążyłeś zauważyć to chyba każdy miał już problemy z pompa VAC w tym silniku i bardzo trudno znaleźć sprawna używkę.

Jest jeszcze opcja kupna nowej ale koszt jest lekko mówiąc masakryczny jak za urządzenie proste jak konstrukcja cepa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość excalibur2007

Sam już nie wiem czy ładować kase w następną pompe? czy szukać jakiegoś innego mechanika? A może jest ktoś z Olsztyna lub okolic ze sprawną pompą vacum i chciałby mi jej użyczyć do spradzenia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam dość trudne pytanie dotyczące elektrozaworów, ale może ktoś będzie wiedział..czy w silnikach 1.7 opel / isuzu w elektrozaworkach są takie same sprężynki jak w oplowskich 2.0? Pytam bo do 1.7 łatwo kupić tanio zaworki, a potrzebuję 2 x sprężynkę, bo w moich od EGR i klap nie ma :|

 

PS. Próbowałem, różne sprężynki z różnych źródeł (od długopisów również :D ) i żadna nie nie pasuje.

 

dzięki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość excalibur2007

Witam! Chciałbym zapytać jak sprawdzić ten zaworek co steruje turbiną? najlepiej domowym sposobem chciałem podmienić ale nie mam od kogo. Nowy zaworek kosztuje blisko 1000 zł a używany ok 100 zł ale chciałbym najpierw sprawdzić swój bo już od dawna borykam sie z błędem P0400 pompa vacum wymieniona, sam zawór też chodzi więc chyba został mi tylko ten czujnik błąd pojawia się dosłownie co 5 sekund przy stałych obrotach ginie po dodaniu gazu. Pozdrawiam i Wesołych świąt.

http://moto.allegro.pl/zawor-podcisnienia-turbiny-1-7-dtl-astra-i1969358549.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności