Skocz do zawartości

Ubytki płynu w zbiorniczku wyrównawczym.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcino1983

Od około miesiaca znika mi płyn chłodniczy. Na około 1000 km jest to okolo 3cm mniej w zbiorniczku wyrównawczym. Na zewnatrz silnika i na dole nie widze zadnego przecieku, olej pod korkiem i na bagnecie ma normalny kolor, z rury wydechowej nie kopci na biało lub niebiesko, nawet na mrozie auto odpala bez problemow. W srodku na dywanikach tez nie zauwazylem przecieków...

Jesli ktos ma/miał podobny problem w tym silniku to prosze o odpowiedz... Jest to 1.7 DTI

 

Dodam jeszcze ze w grudniu wymienilem chłodniczke oleju bo dostawal mi sie olej do płynu chlodniczego. Przez caly styczen bylo dobrze, płyn nie uciekal az do lutego....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/
Udostępnij na innych stronach

Gość Jopekkk

Też mam ten problem..

 

http://forum.opel24.com/topic/38296-ginacy-plyn-chlodzacy/

 

W tej chwili jestem na testowaniu tego odpowietrzenia.. Na razie wszystko w normie..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-368949
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie :) także mam astre 1.7DTI i tak samo ubywa mi płyn problem sa nastepujace.

1. prosze sprawdzic czy na wspornikacg chlodnicy nie jest mokro (oczywiscie choidzi mi o dolne wsporniki)

2. czy w zbiorniku nie pojawil sie olej albo jakies ciemne plamki (prawdopodobnie uszczelka pod glowica)

3. czy na bagnecie nie podnosi sie poziom oleju ( takze uszczelka)

4. chyba ze ostatnio wymienial pan plyn chlodniczy i samochod sie nie odpowiertrzyl chodz to malo prawdopodobne po takim przebiegu

5. sprawdzic przedowy na calym ukladzie czy moze gdzies tam nie jest mokro chodz przy takim ubytku na takim dlugim odcinku trudno bedzie cos zauwazyc

 

Dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-369014
Udostępnij na innych stronach

Gość marcino1983

Juz odpowiadam na Twoje pytania:

1. Chłodnica jest cala sucha-sprawdzalem dokladnie.

2. W zbiorniczku nie ma plamek oleju (bardziej prawdopodobne wtedy ze chłodniczka oleju do wymiany).

3. Na bagnecie oleju poziom jest zawsze taki sam.

4. Tak, płyn wymienialem. Wlalem okolo 5.5 litra a potem jesscze 2 razy dolalem w sumie litr.

5. Przewody wszedzie suche, okolice pompy wody sucho, naprawde nie widac zadnego wycieku...

 

Zastanawiam sie wlasnie nad tym odpowietrzeniem. Ostatnio bylo troche mrozów i moze przez to termostat sie nie otwoeral i nie wpuszczal płynu do chłodnicy. a teraz jak sie jezdzi to sie ottwiera, wpuszcza płyn i moze dlatego w zbiorniczku ubywa.... nie wiem czy dobrze mysle:) heh

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-369122
Udostępnij na innych stronach

Gość Jopekkk

Wlalem okolo 5.5 litra a potem jesscze 2 razy dolalem w sumie litr.

 

W instrukcji obsługi, w dziale pojemności, układ chłodzenia w silniakach Y1.7DI i w wersji ECO ma pojemnośc 7.1 litra, także teoretycznie dopiero napełniłeś cały układ.. Jeśli teraz ciągle będzie Ci ubywać to dopiero pownieneś zacząć się martwić..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-369364
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość janusz60

Od około miesiaca znika mi płyn chłodniczy. Na około 1000 km jest to okolo 3cm mniej w zbiorniczku wyrównawczym. Na zewnatrz silnika i na dole nie widze zadnego przecieku, olej pod korkiem i na bagnecie ma normalny kolor, z rury wydechowej nie kopci na biało lub niebiesko, nawet na mrozie auto odpala bez problemow. W srodku na dywanikach tez nie zauwazylem przecieków...

Jesli ktos ma/miał podobny problem w tym silniku to prosze o odpowiedz... Jest to 1.7 DTI

 

Dodam jeszcze ze w grudniu wymienilem chłodniczke oleju bo dostawal mi sie olej do płynu chlodniczego. Przez caly styczen bylo dobrze, płyn nie uciekal az do lutego....

 

Mam dokładnie te same objawy i jestem na etapie diagnozowania ,,,

Zdjąłem i zaślepiłem przewody z chłodniczki oleju. Płynu w zbiorniczku ubywa nadal, z zalanych płynem króćców chłodniczki wydostają się (dyskretne) pęcherzyki powietrza ale olej się nie pojawia.Olej w silniku i korek wlewu czysty.Jedyna różnica to, to że zawsze po wyjęciu miarki oleju mam dwa stany (3 cm ponad Max)a po ponownym włożeniu jest już 3/4 stanu, jakby się tworzyła poduszka powietrzna w rurce pomiarowej ,,,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-373904
Udostępnij na innych stronach

Gość marcino1983

Jedyna różnica to, to że zawsze po wyjęciu miarki oleju mam dwa stany (3 cm ponad Max)a po ponownym włożeniu jest już 3/4 stanu, jakby się tworzyła poduszka powietrzna w rurce pomiarowej ,,,

 

mam dokładnie to samo z tym bagnetem...

a płyn nadal ubywa wiec chyba jednak nie byla to wina odpowietrzenia:(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-374327
Udostępnij na innych stronach

Gość marceli szpak

Panowie do dzieła!

Jak są bąbelki powietrza (raczej spalin) to trzeba zdjąć głowicę, wymontować z niej tulejki wtryskiwaczy, wymienić je na nowe, kupić nowe oringi na te obsady i na wtryski. głowicę warto sobie sprawdzić na szczelność. Naturalnie jeśli trzeba to powymieniać sobie też uszczelniacze trzonków zaworów, ogólnie posprawdzać sobie w jakim stanie jest głowica. Jak głowicę będziecie planować to pamiętajcie o doborze uszczelki pod głowicę. W waszym interesie jest wiedzieć , ile wystają tłoki nad blok, ten wymiar pozwoli wam dobrać właściwą uszczelkę i nie przesadzić z planowaniem głowicy. I pamiętajcie, nie wymieniacie (naprawiacie uszczelki pod głowicą) tylko uszczelniacie głowicę. Ona szwankuje, zaczyna przepuszczać spaliny do układu chłodzenia na oringach tulejek wtryskiwaczy. I jeszcze jedno, jak ktoś chce ryzykować niech zakłada stare tulejki, ale to na własne ryzyko. niech wam mechanik pokaże te tulejki, zapewne zobaczycie takie małe nacięcia od drgań w miejscach gdzie tulejka łączy się "na wcisk" z głowicą. Jeśli stare będą tymi miejscami znów przepuszczać spaliny to powtórzycie wizytę u mechanika w niedługim czasie. Mój silnik pracuje bezawaryjnie 40 tys. km, mam cichą nadzieję, że to się nie zmieni jeszcze przez ok 100 tys. czyli w moim przypadku 5-6lat. Nie sądzę by dłużej wytrzymał układ "tuleje -cienkie gumowe oringi-wysoka temperatura". Trzymajcie się!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39008-ubytki-p%C5%82ynu-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-374539
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności