Gość Anonymous Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Czesc,serdecznie pozdrawiam wszystkich uzytkownikow forum i jednoczesnie prosze o porade.2 lata temu kupilem corse 1.4 16v-silnik x14xe z 97 roku,przebieg miala ok.110ty. km i z ksiazki serwisowej oraz innych dokumentow wynikalo,ze nikt nic nie krecil.Przez te 2 lata autko zrobilo moze maks.15 tys.km.Problem tkwi w tym, ze jak je kupowalem nie bylo zadnego przedmuchu przez miarke oleju,niedawno zauwazylem ,ze zaczyna pryskac olejem jak tylko chwile pochodzi.Po zakupie filtry i olej od razu byly wymienione,po roku mimo ,ze nie wyjezdzilem kilometrow ponownie.Czy to pryskanie oleju to oznaka zbyt duzego zuzycia silnika czy tez mozna uznac to za normalne.Autko nie bylo"deptane", wiec zaskoczyl mnie ten przedmuch.Moze ktos ma podobne doswiadczenia i moglby podzielic sie ze mna swoja wiedza.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 A stan oleju nie jest zbyt wysoki ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 jeżeli wywala olej przez bagnet to ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą, zajrzyj jeszcze do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, jeśli lecą bąbelki powietrza ( oczywiście przy uruchomionym silniku ) to napewno uszczelka pod głowicą jest do wymiany pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Stan oleju jest ok., natomiast jesli chodzi o babelki powietrza to musze sprawdzic jak to wyglada.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 ...sprawdż też czyt nie ma tam oleju w zrbiorniczku w tych silnikach przy takim przebiegu lubi pasdać uszczelka... ale to nie jest gigantyczny koszt...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Dzis sprawdzilem w zbiorniczku wyrownawczym i nie zauwazylem "babelkowania",nie ma rowniez sladow oleju-na to zwracalem uwage juz wczesniej.Wiem, ze wymiana uszczelki to nie jest wielki koszt, ale problem w tym, ze jestem za granica i wszelkie naprawy trzeba mnozyc dobrych razy kilka.Inna tez rzecz, ze myslalem o sprzedazy auta komus ze znajomych,a nie chcialbym byc pomowiony ,ze chce wcisnac bubla.Gdyby nie ten przedmuch to mozna powiedziec, ze autko idealnie sie sprawuje,zero awarii etc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Zobacz, czy jest drożne odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma), może zagięta rurka?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Nie do konca kojarze ta odma, ale sprobuje zlokalizowac i sprawdze rowniez te opcje.Dziekuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Nie bardzo znam twój silnik, u mnie jest to gumowa rurka ok. 2cm średnicy odprowadzająca pary oleju przed przepustnicę.One są zasysane z powietrzem do cylindrów.Ja mam jeszcze drugą, ok.1cm średnicy, która jest podłączona pod przepustnicą, ale u ciebie może nie być. Właśnie jak ta grubsza się zapchała, to ta ciensza mi pękła i na wolnych obrotach rzucało silnikiem(dostawał lewe powietrze).Pozdro! [ Dodano: Pią Kwi 21, 2006 09:53 ] jeszcze może tak: pierścienie na tłokach nigdy nie są szczelne na 100%, część kompresji zawsze dostaje się do michy olejowej, jak ta nieszczęsna odma jest drożna to wydmuchiwane są pary oleju do spalenia, a jak zapchana, to widocznie najłatwiejsze ujście jest przez bagnet. Wtej rurce, w której jest bagnet podczas pracy silnika zawsze jest olej, więc go wydmuchuje.Swoją drogą sprawdź ciśnienie w cylindrach, bo bagnet tak łatwo nie wychodzi.Nie przegrzałeś kiedyś silnika? [ Dodano: Pią Kwi 21, 2006 09:53 ] jeszcze może tak: pierścienie na tłokach nigdy nie są szczelne na 100%, część kompresji zawsze dostaje się do michy olejowej, jak ta nieszczęsna odma jest drożna to wydmuchiwane są pary oleju do spalenia, a jak zapchana, to widocznie najłatwiejsze ujście jest przez bagnet. Wtej rurce, w której jest bagnet podczas pracy silnika zawsze jest olej, więc go wydmuchuje.Swoją drogą sprawdź ciśnienie w cylindrach, bo bagnet tak łatwo nie wychodzi.Nie przegrzałeś kiedyś silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Dzis caly dzien w pracy, teraz juz pozno, ale jutro musze sprawdzic odme.Moze to bedzie akurat to.Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.