Gość radmax Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Jak zablokowałeś, bo mi bez listwy dosyć swobodnie się kręcą od drgań silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-504872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 (edytowane) to bardzo źle że latają. Wpływa to na nierówną pracę silnika. Nie będę tłumaczył dlaczego bo pewnie Wiesz do czego one są. Ja zablokowałem u siebie silikonem wysokotemperaturowym. Zostaje tylko jedna ruchoma - ta napędzana siłownikiem. Żeby to zrobić potrzebny jest silikon :-) strzykawka (najlepiej duża) i wężyk gumowy (do kierowania silikonu). Musisz zdjąć przewody od świec, oczyścić z nagaru i piachu okolice samej klapki. Na strzykawkę zakładasz wężyk i nim nakładasz dość dużo silikonu tak aby pokrył i uszczelnił klapę. Robisz tak na trzech (od lewej: 1,2,4). Zanim zalejesz korki od klap musisz ustawić je w pozycji OTWARTE tzn. Patrząc na silnik bolce na tych korkach muszą być w pozycji (godzinie) 10-11. Zostawiasz do rana żeby wyschło. Edytowane 23 Października 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-504888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Wielkie dzięki, już wiem co będę robił w sobotni poranek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-504901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WoW Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 (edytowane) To nie sa zaslepki tylko te te badziewia plastkikowe co sie wyrabiaja a na ebay jest cos takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/131022777080?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648 . ale widziałem tez zaslepki sa gdzies na innych aukcjach. pewnie do zaślepienia dziur po klapach. Ja mam zablokowane w pozycji otwartej. Zrobiłem już tak ponad 100000km i nie widzę żadnej różnicy. Zaznaczam że mam tak w dwóch autach z tym silnikiem (jeden z dpf). Kolega się podjarał że jak wymieni to zniknie turbo-dziura. Wymienił i dalej to samo. Nowy czujnik ciśnienia, nowy przepływomierz i EGR i dalej to samo. Turbina po wykresach też nie odbiega od normy. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to zawór sterujący ciśnieniem paliwa ale szkoda kasy by tak w ciemno sprawdzać. Tym bardziej że auto w ogóle nie kopci. Dał sobie z tym spokój. I jeszcze jedno jak zaslepiales to kolektor sciagales? Duzo roboty? Edytowane 24 Października 2013 przez WoW   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-504945 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 myślę że się nada. Pytanie tylko czy same klapy wewnątrz kolektora są na tyle sprawne, że nie będą się przycinały. Czesto cięgno spada dlatego że jedna z klap się blokuje (dolna półoś się wyrabia) a sam siłownik ma dość duży moment obrotowy i najzwyczajniej wyrywa cięgno z główek klap.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-504958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 więc trzba sprawdzić ... ! organoleptycznie .. trzeba sie przyjrzeć również końcówkom, które wystaja z kolektora .. czy one nie sa za bardzo wyrobione .. w końcu to z nimi będzie nowa listwa współpracować jezeli sie nie blokują to wymieniać klapy i końcówki sa ok .. wymieniać ja wymieniałem kolektor ze sterownikiem .. ale płacilem tylko za robociznę .. dlatego się zdecydowałem .. 100kkm wytrzymały i wszystko było OK .. potem Vectra poszła w inne ręce, wiec nie wiem ile wytrzymały, ale kolektor był pozmianowy 2009 rok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-504976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WoW Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 A wiecie moze dlaczego z pod jednej z tych koncówek co wystaja z kolektora wydobywa sie olej czy cos takiego przeciesz to kolektor ssacy jest tam jakas uszczelka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-505034 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Czyściłeś kiedy przepustnicę lub EGR ? Zrób to a zobaczysz co się czai w kolektorze. W linku kilka zdjęć http://auto-krak.pl/category/auto-krak/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-505038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WoW Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 (edytowane) Ale zapchane przez nagar czyli to ten nagar sie zebrala i wychodzi juz z pod tej przekladni ale dlaczedo tylko z pod jednej? Jest tam jakas uszczelka? Edytowane 24 Października 2013 przez WoW   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-505042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WoW Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Jeszcze mam pytanko ile komputer ci pokazuje spalania po rozgrzaniu na jałowym? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39568-kolektor-i-klapy-wirowe/page/4/#findComment-505044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.