Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy Astry H. Podczas wolnej jazdy na niskich obrotach np. w korku (zwłaszcza pod górkę), szukając miejsca na parkingu przy dodaniu lekko gazu autem podszarpuje. Również na obrotomierzu widać skokowy wzrost obrotów. Czy ktoś z Was rozwiązał ten problem? Zastanawiam się, czy cewka zapłonowa nie ma w tym udziału?

 

W większości tematów wniosek był, iż ten typ tak ma...

 

----

 

Dzisiaj trochę jeździłem... wciąż intryguje mnie problem z tym szarpaniem bujaniem.

 

Obserwacja obrotomierza:

Ruszając i jadąc na jedynce lekko dodałem gazu i trzymałem w sposób jednostajny, żeby obroty powoli podskoczyło do 3000. Zauważyłem na obrotomierzy skoki co pewien czas, w zakresie 1000-3000 było kilka gwałtowniejszych skoków delikatnie widocznych i delikatnie odczuwanych w samochodzie. Nie było to falowanie obrotów i wracanie tylko jednostajny wzrost z takimi szarpnięciami.

 

Szarpniecie przy zmianie biegów:

Zwłaszcza z 1 na 2 i z 2 na trójkę. Odczuwalne jest to tak, jakbym źle puszczał sprzęgło raz za szybko raz za wolno. Idealne przejście bez szarpnięcia tylko wtedy gdy puszczam sprzęgło, w połowie na chwilkę przytrzymam po czym powoli puszczam. Nie wiem czy ma to związek z tymi szarpaniami o których pisze powyżej.

 

Rozgrzany dłużej kręci:

Zdarza się 1 na może 10 razy, że dłużej muszę kręcić. Czytałem tutaj, iż podobno tttm czasami jednak przy takim dłuższym kręceniu odpali taki lekko przydławiony o czym mocno podskoczą obroty do góry a następnie opadają do ustabilizowania.

 

Normalna jazda:

Zauważyłem, że na 3-4-5 biegu do 3000 obrotów auto nie jest zanadto dynamiczne, dopiero powyżej dostaje kopa że wgniata w siedzenie. Nie wiem czy ma to jakiś związek, może to normalne, ale wolę napisać.

 

Odpalanie na zimnym silniku:

Obroty wyskakują do koło 1700 po czym powoli opadają. Rano opadną do około 1200, natomiast po rozgrzaniu na biegu jałowym są lekko pod 800. Żadnych wahań na biegu jałowym nie widzę.

 

Dla porównania, kiedyś w korsie miałem padnięty jeden z kabli WN to tam na niskich biegach przy trzymaniu gazu jednostajnie nastąpiła taka mocniejsza przerwa z szarpnieciem. Tutaj jest to bardziej taki rezonans, bujnięcie...

 

Aaa i świece zmieniłem z oryginalnych na oryginalne, sam do końca nie wiem czy czasem na nowych nie jest to bardziej odczuwalne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39902-szarpanie-przy-niskich-obrotach-zdiagnozuje-kto%C5%9B/
Udostępnij na innych stronach

Gość tomaplyw

miałem taki problem w swojej 1 ,tylko u mnie okazało sie że gumy w wachaczach(pionowe),dodam że wymieniłem przeguby zewnętrzne, węwnętrzne,a takrze świece,kable i naprawde wiele rzeczy.Sprawdz stan tulei gumowych,nic nie tracisz...Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39902-szarpanie-przy-niskich-obrotach-zdiagnozuje-kto%C5%9B/#findComment-374686
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem kiedyś podobny problem z szarpaniem przy jednostajnym trzymaniu gazu na niskich obrotach, np. w korku. Okazało się, że należało przeczyścić przepustnicę i problem ustąpił

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39902-szarpanie-przy-niskich-obrotach-zdiagnozuje-kto%C5%9B/#findComment-380087
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam bardzo podobny problem z astrą G ale w twinporcie. Autko nie ma zupełnie mocy przy ruszaniu z 1, a jak go wysprzęglam z 2 to najpierw obroty stoją przez jakieś 2 sekundy a potem jest nagły skok. Gdy wyjeżdżam tyłem z garażu (stromy podjazd) to ledwo co mu się udaje - autko dławi się na niskich obrotach. Wymieniłem wszystkie filtry i nic, egr jest nowy. Jutro próbuję z nowymi świecami. Jak nie pomoże zacznę się zastanawiać nad cewką. Z poprzednich lat doświadczeń na innych benzyniakach pamiętam, że takie albo podobne rezultaty daje właśnie cewka lub kable WN albo świece. Jutro napisze co dały świece.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39902-szarpanie-przy-niskich-obrotach-zdiagnozuje-kto%C5%9B/#findComment-381165
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności