Skocz do zawartości

Vivaro - brak mocy - co mu jest?


Gość sogas

Rekomendowane odpowiedzi

Niemal kazdy blad elekryki silnika wyrzuca blad tego zaworka + czesto cisnienie na szynie i przeplywka,jeden blad tworzy nowy i bez konca.

zasniedzieje masa i kilka dni szukania,mierzenia,rozpinania i spinania wtyczek

najlepszym wyjsciem byloby podpiecia op coma

na scianie komory silnika i kokpitu niema zlaczy

w momencie opadania wskazowek gasnie caly licznik czy tylko wskazowki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opadają wskazówki na liczniku pojawia się "oil ok" po przełączeniu stan małego przebiegu "0" i nie trzeba włączać rozrusznika wystarczy przekręcić kluczyk a wskażniki dostają wibracji w dolnym położeniu jakby zgłupiały, kontrolka świec gaśnie, odpala bez problemu i po dodaniu "gazu" zapala się kontrolka świec i auto jedzie jak mół. Mechanik powiedział że błąd czujnika ciśnienia doładowania i to on może powodować zwarcie i z tąd takie zachowanie zegarów i licznika. W poniedziałek pojadę na jego wymianę i zobaczę co będzie, tak się nie da jeżdzić.Mam nadzieję że to będzie to bo mam już doświadczenie że mechanicy lubią eksperymentować na właścicielach samochodów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno mechanik podpinał coś nie wiem jak to się nazywa ale z tego odczytywał ten błąd i on nie dawał się wykasować po skasowaniu pojawiał się z powrotem podłączał go pod kierownicą tam pod zaślepką jest złącze diagnostyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jest to czujnnik doładowania turbiny.

 

Wroz Maciej ci powiedzial?Moze powiedzial tez ktory czujnik?

Jesli to czujnik to odepnij wtyczke i zegary powinny sie uspokoic co jest technicznie malo prawdopodobne bo tam niema sie co zewrzec

W tym aucie jak i wiekszosci opli poza kodem bledu jest jego opis:zwarcie do masy,zwarcie do plusa,napiecie zbyt wysokie/zbyt niskie

Na podstawie tych informacji przygladamy sie owemu czujnikowi,Pozadniejszy diagnosta sprawdzi wartosci jakie czujka podaje na sterownik i wtedy mowi czy dana czesc dziala prawidlowo czy tez nie,przed wymiana powinno byc jeszcze sprawdzone podcisnienie i gombkowy filtr w czujce

Przy kazdym przekreceniu kluczyka nastepuje jakies zerowanie,wskazowki drza okolo sekunde ale liczni krzebiegu niekasuje sie sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rady a możecie zaproponować jakiegoś diagnostę w okolicach Warszawy bo byłem u kilku z innymi samochodami

i nie jestem zbyt zachwycony.Wymieniać elementy jeden po drugim to dla mnie nie jest rozwiązanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nieznam,na mapce uzytkownikow znajdz kogos blisko siebie i bycmoze ktos ci zdiagnozuje problem

Gdzies na forum wala sie post warsztaty polecane czy jakos tak wiec poszukaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dla wszystkich zainteresowanych, wreszcie udało mi się znależć człowieka, który wie jak posługiwać się sprzętem, ale do rzeczy po podłączeniu

usłyszałem za niskie napięcie na zaworku sterującym turbiną, do wymiany. Koszt 180zł w inter cars. Czas wymiany 5 min "z kilkoma dowcipami", kasowanie blędów i autko odpaliło, jeszcze sprawdzenie poszczególnych paramertów pracy silnika, wszystkie ciśnienia, temperatury iwiele innych, autko sprawne. Jazda próbna, jeżdzi chyba lekko lepiej niż przed awarią. Zrobiłem dopiero 80km ale nic się nie zeruje nic nie warjuje i jest moc.Głowną przyczyną był zaworek, który robił zwarcie na cewce stąd te zaniskie napięcie. Jakbym trafił odrazu do niego trochę kasy i nerw bym zaoszczędził.

Pozdrawiam Wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem z vivaro 2.5cdti 2008r swieci mi sie kontrolka klucza z autkiem i swiece zarowe po podpieciu pod op com pokazuje mi blad P253F jakosc olej probowalem kasowac inspekcje juz chyba wszystkimi sposobami i nic po skasowaniu op,com gasnie i zapal sie spowrotem na oleju przejechane ma 5000km zapomnialem dodac ze nie ma mocy... Moze mial ktos podobny przypadek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności