Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem


Gość zajaccc.kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zajaccc.kuba

Witam was wszystkich. Mam problem z omega B FL rok 2000 silnik 2,5 mianowicie moja Omega raz pali raz nie. Jest tydzień gdzie jest ok pali wszystko pięknie ładnie a w następnym tygodniu kreci ale nie może zapalić. Co jej dolega. Auto pojechało do mechanika odkodowali kompa bo się zablokował i po kilku dniach to samo i znów mechanik i znów 200zł nie mogą zdiagnozować co jej dolega. Zastanawia mnie ładowanie jest 13,80 V powinno być ponad 14V mowie jak niema świateł włączonych ma 13,80v czy może to być tego wina ze komputer się blokuje bo jest spadek napięcia czy problem tkwi w czym innym Omega jest zagazowana sekwencyjnie auto kupiłem od teścia. Teść nie miał z nią żadnego problemu tylko niestety ja ;/ pomocy pomocyyyyyy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam.

Kolego ładowanie na bank za małe. Sądzę że może to robić kłopoty.

Przy okazji sprawdź masę silnik; akumulator

Jeśli jechałeś na kompa to powinno pokazać błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie napięcie ładowania nie ma tu żadnego znaczenia, zwłaszcza jeśli rozrusznik kręci a silnik nie odpala.

Odczytaj błędy sam i bezpłatnie - drucikiem, spinaczem czy tym podobne (wielokrotnie na forum omawiane)i daj znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie jest 13,80 V powinno być ponad 14V mowie jak niema świateł włączonych ma 13,80v czy może to być tego wina ze komputer się blokuje bo jest spadek napięcia czy problem tkwi w czym innym

 

 

Witam. Sprawdź napięcie akumulatora. Na słabym aku może się zdarzyć , że będzie kręcił a nie zapali ( raz tak miałem , ale nie mam pewności , że to była przyczyna). No i oczywiście jak pisze daromv6 sprawdź błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam aku ma napięcie ciut powyżej 12v

przyjmij że w trakcie samego kręcenia nie jest jeszcze ładowany.

Nawet jeśli jest słaby, kręci "w miarę", a reszta podzespołów jest o.k. to powinien zajarzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zajaccc.kuba

Koledzy tylko że błąd żaden nie wyskakuje. Kontrolka żadna się nie pali od błędów. Kręcić kreci ale nie zaskoczy. Było podejrzenie pompy paliwa ale jest sprawdzona i jest ok. A powiedzcie mi gdzie jest masa silnika i jak samem sczytać błędy. Coś pokombinuje. Autko wczoraj popołudniu jeździło a już wieczorem kręciło i nie zapali. Właśnie teraz ładuje akumulator prostownikiem i zobaczymy czy odpali. Na pewno dam znać jak odpali a wy możecie pomyśleć jak mi pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest masa silnika i jak samem szczytac błedy

 

Masy powinny być na lewym błotniku poniżej i za akumulatorem ( pod kompem ok 30-40cm -duża śruba). Na listwie paliwowej też jest masa( bardzo ważna -jeden kabelek)- mam 2.0 więc nie wiem dokładnie jak u ciebie.

Jak odczytać błędy najszybciej znajdziesz na dziale corsy(kółkiem na dół)"Kody błędów Opel Corsa".

Spróbuj odłączyć czujnik rozrządu ( i na odwrót korbowy) ,jak po ok 7-10 sek kręcenia będzie się zachowywał jakby chciał zaskoczyć , a nie mógł , to chyba padł czujnik położenia wału .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kręci rozrusznik to masa jest podłączona do silnika

a jej lokalizacja podłączenia - bodaj nad kompresorem klimy a pod pompą wspomagania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zajaccc.kuba

Masy wszystko ok. Jeszcze napiszcie mi gdzie jest ten czujnik położenia wału. Dokładnie bo jestem laikiem i jak go sprawdzić. Co się stanie jak go wypnę. Jak go mogę sprawdzić pod domem sam bo mechaników mam już dość. Proszę o pomoc i jakiś schemacik bo właśnie szukam tego czujnika gdzie on może być i nie mogę go znaleźć. :(

 

Poprawiłem ''regulamin 3,1''/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz shifta . U ciebie patrząc pod maskę po lewej stronie bodajże pod filtrem oleju - walcowaty plastik z rzewodem blisko czoła silnika na wysokości wału. odpinanie wtyczek ( przynajmniej rozrząd -korbowy) nie zrobi mu krzywdy , ale zanim to zrobisz ( możesz bez) zczytaj błędy .

Możesz sprawdzić opory na wtyczce i napięcie jakie dochodzi do wtyczki ( ewentualnie na którym pinie , bo i takie cuda się zdarzają). Po przekręceniu zapłonu zerkaj na wyświetlacz czy zaciąga paliwo na rozruch ( ok 1,6 ). Jak nie zaciąga to problem ( czujnik wału może odcinać wtryski i prąd na cewce). Ale popracuj nad błędami , bo w tej chwili to wszystko może być przyczyną , więc spokojnie bez nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności