Gość arty Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Czy można opony rozmiaru 205/50 R16 zastąpić rozmiarem 205/55 R16. Różnica w średnicy między tymi rozmiarami wynosi 20,5 mm. Jaki to może mieć wpływ na ABS, TCS i wskazania komputera. Czy Opel dopuszcza taki zamiennik? Różnica w cenie dla tych dwóch rozmiarów jest kusząca (130 zł. na sztuce), ale czy warto zaryzykować? Nie powinno miec wplywy na abs i inne systemy jesli zamienisz na wszystkich kołach. Wieksza srednica to jednak bledne wskazanie predkosci, przebiegu itp - komputera. Wieksza srednica to tez wygodniej na naszych dziurawych drogach, ale gorsze trzymanie na zakretach. Ja jezdzilem w zimie na takich wyzszych i wszystko był OK ( mam 195/60 R15 - a założyłem 195/65 R15)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-283810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Moja Astra G (1.6 16V 100KM) ma obecnie zimówki 195/65/15. Na lato chciałbym założyć 205/60/15. Na standardowe "stalufelgi" 15 cali. Będzie OK ? Podpasuje bez problemu, nie wzrośnie spalanie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ? Podpasuje bez problemu, nie wzrośnie spalanie ?operujesz rozmiarami bardziej odpowiednimi do BMW,więc te 205/60 to juz lekkie przegiecie,a spalanie na pewno wzrośnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ? Podpasuje bez problemu, nie wzrośnie spalanie ?operujesz rozmiarami bardziej odpowiednimi do BMW,więc te 205/60 to juz lekkie przegiecie,a spalanie na pewno wzrośnie. Spalanie wzrosnie - ale wzrosnie tez rzeczywista ilosc przejechanych kolometrów, tak ze w sumie w przeliczeniu zuzycia paliwa na kolometr rzeczywisty moze wyjsc to samo co wczesniej, a jak jezdzisz w trasie to moze nawet mniej ( wieksza srednica - nizsze obroty silnika przy tej samej predkosci) - troche to zagmatwane, ale mysle ze kazdy wie o co chodzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 wieksza srednica - nizsze obroty silnika przy tej samej predkosci)w sumie tak,ale opór toczenia większy i niepotrzebne piłowanie silnika.Opony zuzywaja ok. 25% paliwa na pokonanie oporu toczenia,więc oszczednosci nalezy szukac własnie tu.Rózne opony nawet w tym samym fabrycznym rozmiarze mają rózne opory.Z mojej wiedzy np. Michelin Energy ma niski opór. By sie o tym przekonac wystarczy wziąć 2 rózne opony i pchnąć je z równa siłą po gładkiej powierzchni.Michelin poleci dalej-sprawdzone nie jeden raz. Obywatel, Cytat"Nowy, doskonały, aluminiowy silnik benzynowy 2.8 V6 turbo o mocy 250 KM (280 KM w wersji OPC)" -te Vectry wychodzą fabrycznie na 19,wiec koleś chce sie z jakimś ponad 100KM silnikiem przyrównać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Mam prośbę. Czy może ktoś wrzucić zdjęcie wyząbkowanej opony ze wskazaniem co to te ząbki są bo nie mogę się zorientować o co biega z tym. edit: Ok. Już wiem. Dla zainteresowanych:http://www.motofakty.pl/artykul/opona_prawde_ci_powie.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 pandox,kazda opona jest leciutko wyząbkowana,bo klocek bieznika scina sie do tyłu.Natomiast mocno wyczuwalne wgłębienia z reguły po wewnętrznej stronie czuje sie wyraznie pod palcami,a nawet to widać w postaci fal.To powoduje szumy opon podobne do zuzytych łozysk. To tyle w uzupełnieniu artykułu z linka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 ząbkowanie głównie od hamowania sie robi . opony gdzie klocki bieżnika są oddzielone od siebie są bardzo podatne na to , przy hamowaniu zanim klocek złapie przyczepność ta część która zaczyna się stykać z asfaltem, ślizga się po nim co powoduje starce pod określonym kątem . dlatego też w pojazdach gabarytowych opony osi kierującej mają bieżnik równoległy do kierunku jazdy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 hmm- a wariant "econo": czyli opony 195/50/15 ? Nie będzie za twardo ? Jeździł tak ktoś na stalówkach ? [Astra G]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-281041 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 hmm- a wariant "econo": czyli opony 195/50/15 ? Nie będzie za twardo ? Jeździł tak ktoś na stalówkach ? [Astra G] Ja tak kiedyś jeździłem na alu i nigdy więcej. Na polskie drogi duży balon to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40566-felgi-stalowe/page/13/#findComment-280992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.