Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z silnikiem w mojej VB 1.8 16V x18xe +LPG. Otóż auto na zimnym silniku odpala ładnie (np rano jak przestoi przez noc) jednak gdy rozpocznę jazdę auto ma mało mocy przy wciśnięciu gazu np: do połowy praktycznie nie reaguje tak ja by się zamuliło. Po przekroczeniu pewnych obrotów w granicach 3tyś jest przeskok i zaczyna reagować. Jednak gdy auto się nagrzeje i zostanie zgaszone na 2-3h gdy dobrze nie wystygnie (w zimę przy dużych mrozach problemu nie było)czasem pojawia się problem przy próbie odpalenia auto złapie(dosłownie na sekundę) i zgaśnie następnie trzeba je dłużej kręcić żeby odpaliło. Ponadto auto wydaje mi się nie oddaje całej mocy na Pb i dużo pali przy odpalaniu na tzw rozgrzanie silnika przed przełączeniem na LPG auto zużywa zdecydowanie za dużo Pb w stosunku do tego co było wcześniej.Dodam ,że gazie chodzi bardzo dobrze.

Błędów oczywiście brak, podpinane kompem ST 6000

Filtry powietrza i paliwa praktycznie nowe.

Sonda po 20tyś przebiegu NTK.

Wszystkie wężyki od przepustnicy sprawdzone.

Dolot szczelny.

Przewody i świece dobre.

Prawdę powiedziawszy wolałbym uniknąć metody na Macajewa i wymieniać wszystko po kolei ale kończą się pomysły. A problem jest dość irytujący. Może ktoś się spotkał z podobnymi objawami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40578-problem-z-silnikiem-18/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

gdy auto się nagrzeje i zostanie zgaszone na 2-3h gdy dobrze nie wystygnie (w zimę przy dużych mrozach problemu nie było)czasem pojawia się problem przy próbie odpalenia auto złapie(dosłownie na sekundę) i zgaśnie następnie trzeba je dłużej kręcić żeby odpaliło.

 

Witam. Przy pierwszym czytaniu myślałem o pompce pal., ale to by raczej było odwrotnie. A że czasem na sekundę odpala (moze resztki lpg), to chyba problem zlokalizowany jest przy wtryskach . Proponowałbym parę razy przegonić autko na benie powyżej 5ts obr , ale i ogólnie odpuścić sobie lpg na ok 300-400 km (paliwko z dobrych cepenów + formuła do czyszczenia wtrysków). Koszt jeżdżenia trochę rośnie , ale tańsze to niż wymiana - nawet nie wiadomo czego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40578-problem-z-silnikiem-18/#findComment-381125
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie auto jest po podmianie komputera sterującego (jakieś 400km) i problemy nie występują. Przed podmianą zaczął się pojawiać check pt: błąd nieznany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40578-problem-z-silnikiem-18/#findComment-381341
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności