Gość tom0808 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam. Na samym początku nadmienię, iż przeczytałem tu mnóstwo tematów na temat wycieków płynu chłodniczego itp. Jednak pomimo to postanowiłem, że założę ten temat z nadzieją, że usłyszę coś na temat mojego problemu z autem:) Od pewnego czasu zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Pomimo, że stale go uzupełniałem problem się powtarza. Po zalaniu zbiornika, gdy auto jest zaparkowane pojawia się pod nim mokra plama. Zamieszczam fotkę (Nr 1) jak ta sytuacja wygląda i gdzie pojawia się plama. Po przeczytaniu wielu tematów na temat uszczelki pod głowicą mogę napisać, że nie widać żadnego białego dymu w trakcie jazdy i po odpalaniu samochodu, Sprawdziłem również olej. Na bagnecie nie ma żadnych śladów jakiejś dodatkowej mazi, pod korkiem oleju też czyściutko. Po dokładnym obejrzeniu auta w środku zauważyłem jeszcze jeden mokry element. Na zdjęciu Nr 2 pokazuję "wnętrzności" auta z zaznaczonym elementem który jest mokry. Zdjęcia Nr 3 i 4 zrobiłem w przybliżeniu. Ponadto zdarza się, że auto zamuli. Wiem, że o tym już też dużo tu pisano, ale chciałbym wiedzieć czy opisane wyżej przypadłości mogą mieć jakikolwiek wpływ na to mulenie. Są momenty, że silnik się grzeje, temperatura przekracza 100 stopni (jazda w korkach), włącza się wiatrak i schładza silnik. Czy to nie za dużo? W trakcie jazdy poza korkami ulicznymi wskazówka temperatury znajduję się pośrodku wskaźnika. Jednak gdy auto jest tak nagrzane zaczyna się momentami mulenie. W momencie ruszania auto się zbiera i dopiero po kilku sekundach dostaje kopa i jedzie normalnie. Miałem w przeszłości wymieniany przepływomierz (zapalała się kontrolka silnika) i wówczas objawy były identyczne. Teraz jednak kontrolka się nie zapala, dlatego myślę, że może to mieć związek z problemami opisanymi wyżej. ]Mechanikiem nie jestem ale może doświadczenie forumowiczów w jakimś stopniu pomoże Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Fotka 1. Wygląda jakby kapało z korka spustowego chłodnicy,węża doprowadzającego lub z niej samej.Schyl się zobacz skąd kapie gdzie jest mokro,nikt na odległość tego nie zrobi. Fotka 2,3,4. Wilgotno od oleju,przepuszcza na wybieraku skrzyni biegów,nie trzyma simering. Ale tak niewiele tego jest że nie musisz się tym przejmować.(przynajmniej na razie) Ponadto zdarza się, że auto zamuli. Wiem, że o tym już też dużo tu pisano, ale chciałbym wiedzieć czy opisane wyżej przypadłości mogą mieć jakikolwiek wpływ na to mulenie.Absolutnie nie.Ps.Gdybyś chciał kiedyś zabrać się za wymianę uszczelniacza. http://forum.opel24.com/Wymiana-simeringu-uszczelniacza-wybieraka-skrzyni-biegow-t10385.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/#findComment-379973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz3322 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam z tego co widzę to masz nie szczelny wąż doprowadzający płyn do chłodnicy (najtańsza opcja).Druga opcja pęknięta chłodnica i trzecia opcja to przepuszcza ci już pompa wody.Uszczelka pod głowica jak na razie powinna być ok ale jeśli będziesz przegrzewał silnik to momentalnie szlak ja trafi.mulenie samochodu jest po mojemu skutkiem zbyt mocnego momentami nagrzania silnika i nie radzą sobie z tym świece przewody zapłonowe lub moduł najprawdopodobniej te zbędziesz miał to do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/#findComment-379975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek1 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 W pobliżu jest też podejrzany czujnik włączajacy wentylator chłodnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/#findComment-380080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom0808 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Witam:) Okazało się, że płyn ubywał z węża doprowadzającego do chłodnicy. Usterka usunięta, simering z wybieraka skrzyni też wymieniony i jak na razie wszystko wskazuje na to, że problemy zostały zlikwidowane:) Dziękuję za trafne porady:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/#findComment-380748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adriansz Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 ja mam podobny problem do twojego... chciałem zapytać ile zapłaciłeś za naprawę (orientacyjnie)...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/#findComment-402718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berrt Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Witam, odkopie "trochę" temat. Mam bardzo podobny problem z wyciekiem. Ewidentnie cieknie z górnego węża pomiędzy termostatem i chłodnicą. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleź ani używanego ani nowego węża. GM (opel) twierdzi że już nie jest w stanie sprowadzić tego węża bo już nie produkują. Jest to wąż w kształcie "pentelki" bez żadnych dodatkowych przyłączy. Silnik to X12XE z automatem, klimą i wspomaganiem kierownicy. Ktoś z forumowiczów jest w posiadaniu w/w węża lub jest w stanie doradzić jakiś środek zastępczy? Nie chce zdejmować tego węża żeby nie rozsypał się do reszty...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40835-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-i-chyba-nie-tylko/#findComment-577464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.