Skocz do zawartości
kamil318i

Moment dokrecenia pawenek corsa 1,2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z jakim momentem dokrecic panewki korbowodowe w corsie 1.2 16v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 Nm +60 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jakies 30Nm ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czyli jakieś tylko napisałem ile Nm i ile stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dla formalności dodam, że dotyczy to nowych śrub. Kąt jest podany z prostego powodu. Jeśli gwint śruby będzie zabrudzony, to dokręcisz ją słabiej (bo według klucza wskazanie Nm będzie poprawne). Druga śruba z czystym gwintem będzie mocniej dociągnięta. Inaczej też zachowa się wyciągnięta już śruba, z naoliwionym gwintem, z klejem do gwintów, czy skorodowana.

Jeśli śruby nie były wielokrotnie odkręcane, to bym je osobiście zostawił. Moim zdaniem 3 dokręcenie to już ostatnie i każde następne trzeba wykonać na nowych śrubach (oczywiście ktoś może się ze mną nie zgodzić, to moje prywatne zdanie). Przy czym nie może to być każda śruba, tylko taka z odpowiednią klasą wytrzymałości. Przy ponownym użyciu tych samych śrub, owszem, dokręciłbym jak zaleca katalog, ale jednocześnie polegałbym na własnej ręce. Śruby stopek korbowodów stawiają stały opór, "przez długi czas idzie lekko, nagle idzie z dużym oporem i tak już stale".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli gwint śruby będzie zabrudzony, to dokręcisz ją słabiej

 

 

Ja nigdy nie dopuszczam aby gwint był brudny.

Jest kompresor i benzyna ekstrakcyjna do czyszczenia.

Skręcanie na brudnych to druciarstwo.

 

 

 

 

Jeśli śruby nie były wielokrotnie odkręcane

 

A wiesz ile razy one były odkręcane jak kupujesz używane auto i to jeszcze po kilku właścicielach?

Nigdy.

Więc wskazane by było je wymienić na nowe.

Ale jeżeli chodzi o korby to nie ma co zaś przesadzać z tą ilością odkręcań bo siła 10Nm + te 60st.jest nie wielka.

Więc przeciągnięcie takiej śruby tą siłą nie za bardzo wchodzi w rachubę.

Na wyczucie niejeden dokręci z dużo większą siłą.

 

 

Oczywiście mowa o korbach.

Natomiast głowice to już nie podlega dyskusji.

Śruby nowe i siedzenia dokładnie wyczyszczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do śrubek korb jest jeszcze specjalny smar do gwintu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@@adam1954,

Popieram w 100%, skręcanie bez śruby doczyszczonej do perfekcji nie powinno mieć racji bytu. Niestety, sam pewnie domyślasz się jak wygląda praca mechaników-partaczy. Trzeba wspominać o takich drobiazgach, lepiej jeszcze raz napisać niż pominąć tą kwestię.

 

Z ilością dokręcań śrub również się zgodzę, jednak zwykle nie ma potrzeby ich odkręcania. Jeśli przy aucie było rzeźbione to można wszystkiego się spodziewać, jednak takiego auta z reguły się nie kupuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:spoko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.