Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam samochód Opel Corsa B 1999r 1.2 16V 65KM i borykam się z pewnym problemem od czasu większej temperatury otoczenia. Podczas gdy jest upalny dzień 25-35 stopni auto często przy ruszaniu szarpie , jakby nie miał mocy, wtedy jest wrażenie braku paliwa. Czasami podczas jazdy też szarpie , np. jadę 100km/h i nagle go przydusi i zwolni do 90. Dodam że w okresie zimowym lub poniżej temperatury 18 stopni objawy całkowicie znikają. Auto w takich warunkach ma swoją moc i nic nie przerywa i nie dusi.

 

Co wymieniłem :

Świece

Filtr paliwa

Przepływomierz

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy

 

Niestety nic nie pomogło. Proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów.

Edytowane przez Xense

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pracuje czujnik temp. płynu?

Jak wtedy pracuje EGR?

Jakie masz ciśnienie na listwie paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura płynu chłodzącego stoi na równo 90 stopni. Płyn chłodzący jest nowy. Co do EGR to nie mam pojęcia jak pracuje , bo nie wiem jak to sprawdzić.

Edytowane przez Xense

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz na chwilę wtyczkę od niego i pojeździj.

Wywali błąd ale sprawdzisz czy jest lepiej.

Nie mówie już o wyczyszczeniu go .

Są porady i filmiki.

Możesz podpiąć do komputera i obserwować jak w tych sytuacjach pracuje.

 

Jeszcze też możesz sprawdzić jak działa potencjometr od przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro lub w piątek zweryfikuję jazdę z wypiętą wtyczką do EGR. Dodam również , że sprawdziłem auto laptopem i nie ujawniłem żadnych błędów.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mając program możesz sprawdzić jak on pracuje bez jego odpinania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Xense napisał:

Temperatura płynu chłodzącego stoi na równo 90 stopni.

Pewnie na zegarze?

Zegar nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury na komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, adam1954 napisał:

Ale mając program możesz sprawdzić jak on pracuje bez jego odpinania.

Jak to zrobić? W jakiej zakładce mogę to sprawdzić i jakie wartości są prawidłowe?

 

5 godzin temu, ja37 napisał:

Pewnie na zegarze?

Zegar nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury na komputer.

Podczas sprawdzania temperatury przez laptop weryfikowałem obie pozycje. Na komputerze i na zegarze są identyczne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak powiesz jaki masz program to by było fajnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie używam program AB-COM wersja darmowa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik- bloki pomiarowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zrobiłem kilka pomiarów pracy auta:

 

800 RPM (na luzie):

6690c5d3c633a.jpg

 

Około 2000 RPM:

132fc4590fbc7.jpg

 

Dodam, że pomiar EGR Valve zmieniał się z Inactive na Active przy energicznym wciśnięciu gazu. 

Edytowane przez Xense

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś orientuje się czy te pomiary są prawidłowe? Co może być przyczyną tego szarpania? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TPS na wolnych ma być 0.7-1 V

Przy pedale do oporu powinien mieć 3.9-4.8 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wykonałem kilka testów z włączonym programem i zauważyłem, że obroty lekko falują między 880rpm do 920rpm, pozycja Hall Sensor cały czas (mniej więcej co 1 sekundę) zmienia status z aktywny na nieaktywny i na odwrót, O2 sensor (sonda lambda) cały czas zmienia napięcie z dużymi przeskokami, TPS nie ma takich wartości jakie powinny być według zakresu podanego przez adam1954. Poniżej dodaję zdjęcia pomiarów:

 

920rpm

54e9184402cc7.jpg

 

3040rpm

5f5133683c203.jpg

 

5840rpm

7d9926e911647.jpg

 

6240rpm

722c26687f90e.jpg

Edytowane przez Xense

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak pokazuje jak dasz pedał gazu do oporu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem wyżej zdjęcie przy maksymalnie wciśniętym gazie - 6240rpm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to szukaj nowego TPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest powód tych szarpnięć i duszenia się? Czy sonda lambda dobrze dawkuje paliwo z powietrzem? Dodam jeszcze , że przy każdym zdjęciu nogi z gazu są 3 szarpnięcia autem. Oglądałem ten czujnik i ma tak zardzewiałą śrubę torx , że nie da się odkręcić , bo z gwiazdki zrobił się prawie okrąg. Jak odkręcić taką śrubę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz według tego źle pracujący czujnik położenia przepustnicy.

No i jeżeli on źle pracuje to już można się domyślić że odczuje o silnik.

Ale jak zawsze jest mówione nie zawsze wina leży po stronie czujników a też po stronie ich kabelków.

To też by trzeba sprawdzić.

2018-07-28_090031.png

2018-07-28_090057.png

2018-07-28_090117.png

2018-07-28_085928.png

2018-07-28_085951.png

2018-07-28_090008.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez frytkens
      Witam wszystkich,
      to jest mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumiałosc.,
      przejrzałem wiele tematów zwiazanych z EGR lecz nie znalazlem do konca odpowiedzi. Wyskoczyl mi blad 1405 zwiazany z EGR. Wyczysciłem go i problem na 2 tygodnie ustal. Zastanawiam sie nad zaslepieniem tego zaworu oraz wstawieniem emulatora. Czy ktos posiada moze schemat do polutowania? Oczywiście działający.
    • Przez kamil318i
      Witam z jakim momentem dokrecic panewki korbowodowe w corsie 1.2 16v
    • Przez siszi99
      Witam mam Corsę B 1.2i i chciałbym dać jej "kopa" bo podczas wyprzedzania to muszę mieć wolny pas przez 2 km otóż wyczytałem że lepiej zaślepić zawór EGR oraz pozbyć się katalizatora przez co powinna być bardziej energiczna. Auto do 3 biegu zbiera się dość dobrze (o wiele lepiej niż w mojej poprzedniej corsie z zapłonem kopułkowym) ale jak mam wyprzedzić kogoś na 4/5 to masakra... ma kto jakieś porady/rady jak dać jej większą moc? może założyć turbinę? nie chcę zmieniać silnika bo dla mnie to za duży wydatek
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.