Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z ubywajacym plynem chlodniczym. Astra III 1,6 105KM 2006r.

Srednio co 2 tygodnie musze dolewac bo brakuje 3 cm do kreski. Czytalem juz tutaj wszystkie watki o ubytkach i zadna diagnoza nie pasuje:

1. Na korku wlewu oleju nie ma bialego osadu, co mogloby swiadczyc o awarii UPG. Spalin nie czuc i nie ma bialego dymu. Wiec plyn nie ucieka do ukladu spalania.

2. Pod samochodem nie ma sladow zadnego wycieku. Przewody doprowadzajace i odprowadzajace plyn do zbiornika sa bez bialego nalotu, wiec nie przepuszczaja plynu.

 

Mam podejrzenie moze troche dziwnie to zabrzmi, ale mysle ze to wada konstrukcyjna zbiornika plynu. Otoz zawiera on jakas rurke, skierowana w stone kierowcy, ktora prawdopodnie powinnien wyciekac nadmiar zagrzanego plynu. Jak odkrecam korek to slychac syczenie powietrza. Mysle ze ten plyn wycieka gdy przod auta jest przechylony powyzej 10% wzgledem ziemi, np. wjezdzajac pod gorke albo cofajac na podjezdzie. Dlaczego to podejrzewam?

Wczoraj na wymianie opon mechanik cofal na zjezdzie ok.30% i zjechal do garazu. Za chwile po podniesieniu auta i zdjeciu kol zawolal mnie ze mam jakis wyciek. Byl zalany lewy wachacz i troche na komorze silnika bylo plynu. Ubylo ok. 1cm ze zbiornika. Wiem to napewno bo przed jazda do wulkanizacji dolewalem plynu do kreski.

Czy ktos tez ma podobne podejrzenie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41028-ubywajacy-plyn-chlodniczy/
Udostępnij na innych stronach

Majonez pod korkiem oleju wynika z jazdy na krótkich dystansach a nie z uwalonej UPG.

Moim zdaniem gdyby płyn uciekał po przechyleniu auta, to nie byłoby ciśnienia w układzie chłodzenia bo by uciekało właśnie tą rurką o której mówisz.

Objawy uwalonej UPG to oczka oleju w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia, oczka płynu na bagnecie od oleju (bądź wskazanie "dwóch poziomów oleju") i słodki zapach spalin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41028-ubywajacy-plyn-chlodniczy/#findComment-381112
Udostępnij na innych stronach

Majonez pod korkiem oleju wynika z jazdy na krótkich dystansach a nie z uwalonej UPG.

Niekoniecznie może być również przyczyna uwalonej UPG.

 

Tak czy siak jak nie znajdziesz skąd Ci ubywa płyn to pozostaje ściągnięcie głowicy, przy okazji sprawdzisz ją sobie na szczelność bo takie objawy widziałem jak głowica była pęknięta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41028-ubywajacy-plyn-chlodniczy/#findComment-381119
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności