Skocz do zawartości

Szalone obroty ... ogromne spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Siwers8500

Witam serdecznie,

 

Na wstępie chciałbym się przede wszystkim przywitać z wszystkimi forumowiczami, ponieważ jestem nową osobą na tym forum :) Zakładam temat ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania odnośnie mojego auta.

Posiadam Opla Corse B 1.2i 1993r, i mam z nim pewien problem od nie dawna. Spróbuje opisać wszystko po kolei jak najdokładniej, abyście mogli jak najtrafniej pomóc mi zdiagnozować przyczynę złego "samopoczucia" mojej corsy. Auto na zimnym silniku zachowuje się bardzo dobrze, kiedy odpalę po nocy na początku ma niskie obroty, ale po chwili jest wszystko dobrze, natomiast po nagrzaniu się silnika do temp. około 92 st obroty w silniku wynoszą około 2000 mrp. Zauważyłem iż kiedy po nagrzaniu zgaszę auto , i odpale, na początku obroty są dobre, a gdy wskazówka zaczyna się podnosić do określonej temp. obroty silnika zwiększają się. Kiedy odkręciłem świece jedna była całkowicie mokra, reszte świec miało czarny kolor, normalnie sadza.. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy, pojechałem dzisiaj do kumpla na komputer i pojawił się błąd 35 "Idle Air Controle" jeśli dobrze pamiętam. Auto obecnie pali mi jakieś 13 l benzyny na 100km, a wydaje mi się że nie jest to normalne. Niewiem już co mam robić, w pt mam jechać w dłuższa trasę ,ale z takim spalaniem to nie na moją kieszeń.

Chciałbym Was wszystkich prosić , drodzy forumowicze, o jakieś rade, co może być ewentualną przyczyną. Jutro chyba spróbujemy wyczyścić z tatą przepustnice, ale niewiem czy może to być jej wina. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi, no i czekam na porady..

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/
Udostępnij na innych stronach

13 l benzyny na 100km, a wydaje mi się że nie jest to normalne

 

No na pewno to nie jest normalne ;)

Moja Vectra pali 8 litrów.

Miałem Corsę B x12sz i paliła 6,5- 7 litrów.

 

Tak sobie myślę...może masz uszkodzony czujnik temperatury do kompa i silnik cały czas jeździ na ssaniu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382890
Udostępnij na innych stronach

Gość Siwers8500

13 l benzyny na 100km, a wydaje mi się że nie jest to normalne

 

No na pewno to nie jest normalne ;)

Moja Vectra pali 8 litrów.

Miałem Corsę B x12sz i paliła 6,5- 7 litrów.

 

Tak sobie myślę...może masz uszkodzony czujnik temperatury do kompa i silnik cały czas jeździ na ssaniu.

 

Ale jeśli auto jeździło by na ssaniu , nie powinno być słabsze ? Mnie najbardziej nurtuje dlaczego te obroty silnika są takie wysokie, wskazówka zaczyna się podnosić , obroty się zwiększają, jak ruszam z 1-wszego biegu po nagrzaniu silnika, nie musze dawać gazu bo auto samo się rozpędza, zmienie na drugi bieg, to samo, jak silnik zimny wszystko jest idealnie ;/ Zaraz moja mama ma wrócić autem z pracy więc pójdę jeszcze sprawdzić przepływomierz bo kiedyś wydawało mi się że była w tym gdzieś dziurka, i może łapie lewe powietrze, już sam nie wiem co mam robić ,w pt wyjazd i muszę cholernie szybko działać :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382891
Udostępnij na innych stronach

Co masz za motor?

X12SZ czy C12NZ?

93 rok wskazuje na C12NZ.

Zacznij od świec i kabli WN.

Błąd silnika krokowego jest generowany przez sondę, myśle, że masz wypadanie iskry i przez to krokowy i sonda próbuja zoptymalizować mieszankę.

Sprawdź również silnik pod kątem lewego powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382901
Udostępnij na innych stronach

Gość Siwers8500

Co masz za motor?

X12SZ czy C12NZ?

93 rok wskazuje na C12NZ.

Zacznij od świec i kabli WN.

Błąd silnika krokowego jest generowany przez sondę, myśle, że masz wypadanie iskry i przez to krokowy i sonda próbuja zoptymalizować mieszankę.

Sprawdź również silnik pod kątem lewego powietrza.

 

Silnik C12NZ. Świece jutro wykręcę i zobaczę jak wyglądają, jeśli chodzi o kable nie były wymieniane odkąd mam te auto , czyli jakieś 4 lata. Można te kable jakoś sprawdzić pod kątem zużycia ? No i jak najlepiej sprawdzić ten silnik pod kątem lewego powietrza? Dzisiaj po przyjeździe z miasta gdy silnik był gorący psiknąłem WD-40 po prawej stronie na uszczelkę od głowicy, chwilkę podymiło i ustało, natomiast gdy siknąłem po lewej stronie ( tam jest na srubie dość mocno wszystko upaćkane od oleju) dymienie bardzo długo się utrzymywało, czy mogło być to oznaką brania lewego powietrza?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382905
Udostępnij na innych stronach

Kable wymieniaj, sprawdza się mgiełką wodną w nocy, jak iskrzą, to szmelc.

Świece nie oglądaj, tylko wymień, tu nie zauważysz zużycia.

Lewe powietrze - samostart, albo benzyna w psikaczu od mycia szyb, zmiana obrotów pokaże, czy jest nieszczelność

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382910
Udostępnij na innych stronach

pójdę jeszcze sprawdzić przepływomierz bo kiedyś wydawało mi się że była w tym gdzieś dziurka,

 

Może i była dziurka ale nie w przepływomierzu bo...go nie masz ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382936
Udostępnij na innych stronach

Gość Siwers8500

pójdę jeszcze sprawdzić przepływomierz bo kiedyś wydawało mi się że była w tym gdzieś dziurka,

 

Może i była dziurka ale nie w przepływomierzu bo...go nie masz ;)

 

heh.. no jeśli tak twierdzisz to pewnie nie mam, przepraszam ale jestem na prawdę zielony jeśli chodzi o części w oplu. Właśnie wracam z garażu , wykręciłem świece, wszystkie były ładnie przepalone, wykreciłem też EGR i zrobie zaraz zaślepke, podobno wielu osobom pomaga taki zabieg, spróbujemy na moim egzemplarzu. Koło 15 wraca ojciec więc razem zdejmiemy przepustnice i postaramy się ja wyczyścić , głownie chodzi mi żeby zniknął syndrom wysokich obrotów po nagrzaniu silnika, myślę że może być któryś czujnik walnięty, tylko nie bardzo wiem w który powinienem mierzyć, temp. pokazuje dobre, termostat puszcza, wentylator załącza się przy okolicach 100 st i schodzi do 93, takze niewiem. Jak to zrobię sprawdzę też silnik pod kątem lewego powietrza, tylko nie bardzo wiem gdzie to psikać, albo smarować tą benzyną ;p prosiłbym o jakieś podpowiedzi

Oczywiście wszystkim dziękuje za odpowiedzi, i cierpliwość do mojej osoby.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382975
Udostępnij na innych stronach

Gość Siwers8500

EGR w silniku NZ?

Nie wiedziałem że go posiada.

No najwidoczniej mam , skoro właśnie przed chwilą go wyjałem. Zrobiłem zaślepkę z puszki po piwie, ale stwierdzić nie mogę czy pomoże to coś silnikowi gdyż męczę się z tymi obrotami. Uważam że jeśli znajdę przyczynę podwyższania tych obrotów spalanie wróci do stanu przed awarią , a po czyszczeniu przepustnicy (która nawiasem mówiąc nie wiem czy była w ogóle kiedykolwiek czyszczona ) może nawet trochę się zmniejszy. Czy mógłby ktoś mi napisać jakie czujniki mogą być odpowiedzialne za podwyższanie tych obrotów ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41326-szalone-obroty-ogromne-spalanie/#findComment-382990
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności