Skocz do zawartości

Corsa b 1.2 gaśnie


Gość euromissile

Rekomendowane odpowiedzi

Gość euromissile

Witam, problem mam z corsa b 1.2 v8. Auto po odpaleniu chodziło normalnie jednak przy szybkim krótkotrwałym i energicznym dodawaniu i odpuszczaniu pedału gazu dławiło się i gasło. Nie miało znaczenia czy ciepły czy zimny. Na zimnym miał tez problem z odpaleniem musiał dłuzej zakręcić. Wymieniłem czujnik położenia wału ten pod spodem co idzie kablem do góry do wtyczki - 3 pinowy. Na początku niby mu sie polepszyło bo juz nie dławił sie po takim szybkim 'gazowaniu', ale pojawił się problem inny bo zapalam i gasnie i tak kilka razy az w koncu załapie i chodzi. Jednak czasem znow jest problem z tym 'gazowaniem'. Ktoś ma jakis pomysł co może być powodem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa.

Świece.

Przy próbie odpalania , gdy nie odpala , wykręcić świece i sprawdzić czy mokre.

Świadczyło by to o zalewaniu paliwem , czyli brak iskry.

Sprawdzić czy paliwo dochodzi do wtryskiwacza .

Sprawdziłbym co jest z paskiem rozrządu i czy znaki się pokrywają.

Kopułka zapłonowa , palec , ustawienie zapłonu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej pierw świece na stół, powinny mieć kolor kawy z mlekiem i przede wszystkim suchutkie jak pieprz. Może nie domagać pompa paliwa, załapała syf, skutki jazdy na ostrej rezerwie, bądź przytkany filtr paliwa, jeśli ci świece zalewa to też warto sprawdzić sondę lambdę, w Vectrze A, przekłamywała i zalewało przez co palił ponad 12L/100km. Wypnij wąż paliwowy i zapodaj stacyjkę w zapłon i powinna pompa podawać paliwo, dosyć sporo i z nie małym ciśnieniem musi polecieć :) Też jak odpalisz po ciemku zobacz czy iskra nie tańczy gdzieś po przewodach zapłonowych i czy dobrze są wpięte w świece.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość euromissile

no to tak, paliwo podaje ok, wymieniłem dodatkowo filtr paliwa, przeczyściłem silniczek krokowy, przepustnice, odkreciłem to ustrojstwo co zaznaczyłem w kółku na zdjęciu, co to jest? były tam 2 otwory do kolektora i były dość zasyfione nagarem, wyczyściłem tez w miare możliwości. mierzyłem cisnienie na cylindrach i wszystkie mają równo 13 bar. swiece jakby miały troche nagaru na sobie ale nie że jakoś zasyfione bardzo. zauważyłem tez ze poprzednik wymieniał chyba aparat zapłonowy/cewke - jak zwał tak zwał chodzi mi o to ustrojstwo co wychodza przewody ;) - bo pod spodem opisane markerem ze corsa b 1.2. jak auto było zapalone to po kolei zdejmowałem przewody ze swiec i w sumie to zdziwiłem sie bo wydawało mi sie ze powinno go mocno dławić czy nawet szarpac jak nie pracuje ktorys cylinder a tu az tak bardzo sie nie dało odczuć ze wyłaczony jest dany cylinder.  wydaje mi sie jeszcze ze na pierwszych dwoch cylindrach patrzac od rozrządu jakby mniej mnie trzepało prądem po rękach niz na kolejnych dwóch, to normalne czy nie? przewody same w sobie nie iskrzą po ciemku.  widac tez ze sonda lambda jest nowa. Wszystko to nic nie dało. Troche nadziei mi narobiło bo odpaliłem po tym zabiegu i przez chwile było dobrze ale jak sie rozgrzał to znow dławił sie do zgasniecia przy krotkotrwałym i szybkim gazowaniu. Zaobserwowałem tez ze jak sie go tak przegazowuje od dołu do ok 2200 tys obrotów to wtedy się dławi na wyzszych obrotach nie dławi się.

opel-corsa-b-1-2-8v-silnik-skrzynia-biegow-czesci-3652087826.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przebicie na przewodach więc wymień.

To w kółku to EGR.

Czyszczenie zrobiłeś a zrobiłeś test czy on w ogóle pracuje.?

Świece powinny być jasno brązowe.

Nagar to olej lub paliwo.

Kompresja dobra więc zostaje iskra ,czyli układ zapłonowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności