Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Już kiedyś pisałem na forum, że mechanik zalecił mi wymiane chłodnicy, z tego względu że wentylator się załącza tylko na chwilę, i gaśnie, a nie może wykręcić samego czujnika temperatury.

W zimie było całkiem spoko, temperatura dochodziła do 100st. praktycznie tylko w korku, a podczas, normalnej jazdy 90-95st.

Zrobiło się ciepło, i teraz praktycznie cały czas mam temperature 100st, czasami trochę powyżej, wiadomo - chwila szybszej jazdy i spadnie do 95, ale po chwili znowu skok.

 

I tutaj pytanie: można tak jeździć, czy lepiej wymienić tą chłodnice? Sprawdzałem na allegro koszt zamienników zaczyna się od 70zł...miał ktoś do czynienia z takim tanim zamiennikiem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41346-wymiana-ch%C5%82odnicy-wysoka-temperatura/
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to w tym opelku temperatura w korkach taka właśnie jest. Przynajmniej u mnie jest tak samo kolego ;) Czyściłem chlodnice caly uklad i nic dalej to samo.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41346-wymiana-ch%C5%82odnicy-wysoka-temperatura/#findComment-383036
Udostępnij na innych stronach

też tak mam , że w korku chwila i 100 stopni cały czas, a jak się jedzie 95., i wentylator włącza się około 102 stopni, chwilę pochodzi i znowu to samo. Kiedyś się tym przejmowałem, nawet wymieniłem termostat ( bo ktoś wydłubał go) , ale to nic nie dało., fakt denerwujące jest to, ale co poradzisz. Niektórzy sobie montowali włącznik w środku kabiny, który uruchamiał wentylator, inni jeszcze chcieli uporać się z problemem , ale niewiele im to dało ( prócz nowej chłodnicy, czyszczenie całego układu ) i szukania przyczyny problemu., każdy ci powie że ten silnik lubi ciepło i tyle. Wnioskując (moim zdaniem) termostat bym zmienił, dla świętego spokoju ( tylko on znajduje się pod rozrządem - trzeba dużo rozkręcać/rozbierać/ ( nie wliczam tu tych metod że można obejść robiąc w osłonie dziury, ja tego nie polecam )) .

P/S/ jak rozbierzesz rozrząd, to zobacz czy pompa wody jest dobra ( i przypomnij sobie kiedy była ostatnio zmieniana)., a i nie wkładaj tego samego paska rozrządu (żeby potem nie było nieprzyjemności) tylko nowy, a jeśli już będziesz zmuszony wkładać ten sam, to zapamiętaj żeby go włożyć tak samo, jak był włożony, żeby się kręcił w tą samą stronę :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41346-wymiana-ch%C5%82odnicy-wysoka-temperatura/#findComment-383054
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności