Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam Astre 1.2 16v rocznik 99 65km,odpalam autko chodzi ładnie,ale swieci mi kontrolka chłodnicy i wentylator pracuje cały czas.

Co to moze byc?dodam ze plyn wszystko w porządku,jakaś kostka wisi kolo zbiorniczka ,czy nie przypadkiem jest nie podłaczony jakis czujnik?

 

Natomiast klimatyzacja jest rozkradziona,nie mam chlodnicy klimy,wisi tylko kostka od klimy i przwody klimy.

 

czy to moze byc wina z braku klimy?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego swieci ci sie kontrolka od chlodnicy, wiem natomiast ze w mojej astrze wiatraki caly czas chodza jesli mam wlaczony guzik od klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiles to auto w takim stanie

kontrolka swieci sie odkad masz ta astra

czy wlaczyla sie teraz


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie gdy padł czujnik temperatury w chłodnicy to efekt był podobny:

2fe9843ce13234bdmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak w takim stanie kupilem,chłodnica jest ok,nagrzeje temperatura jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawawiam padnięty czujnik temperatury cieczy - wentylator chodzi, aby zapobiec ewentualnemu przegrzaniu silnika w momencie, gdy komputer "nie kontroluje" temperatury.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy nie przeszkadza ze nie jest podłaczona klima?bo wychodzi wtyczka od chlodnicy klimy i sobie wisi,czy nie przypadkiem należy zrobić na tej wtyczce zwarcie?

 

p.s.a gdzie jest ten czujnik temperatury cieczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pokazywałem wyżej to jest ten czujnik:

2fe9843ce13234bdmed.jpg

 

 

Natomiast piszesz że:

jakaś kostka wisi kolo zbiorniczka

Może powinieneś mieć czujnik poziomu płynu (taki w korku od zbiorniczka), tak samo jak w przypadku zbiorniczka płynu hamulcowego..

To by wyjaśniało świecenie się kontrolki chłodnicy, jeżeli go nie ma (zastąpiony jest zwykłym korkiem) bądź jest odłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W samochodach z klimą są 2 czujniki.

Jeden od temp. cieczy chłodzącej, drugi od (ciśnienia) klimy. Jeżeli jeden z przewodów, które są podpięte do w/w czujników zostanie odpięty od tego czujnika to automatycznie zapala się żółta kontrolka na liczniku oraz wentylatory zaczynają pracować na pełnych obrotach.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W samochodach z klimą są 2 czujniki.

Jeden od temp. cieczy chłodzącej, drugi od (ciśnienia) klimy. Jeżeli jeden z przewodów, które są podpięte do w/w czujników zostanie odpięty od tego czujnika to automatycznie zapala się żółta kontrolka na liczniku oraz wentylatory zaczynają pracować na pełnych obrotach.

 

Witam,

 

Mam podobny problem, ale od początku...

Autko mam bez klimy. Jestem świeżo po regeneracji pompy wtryskowej w serwisie Boscha. Pompa chodzi, wszystko jest ok.

Zanim jednak trafiłem ze swoją niefartowną pompą do Boscha oglądało ją 3 innych mechaników, w tym w ASO.

No i teraz już konkretnie. Wiatrak chłodnicy odpala mi się od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce i chodził na pełnych obrotach wyżerając do dna akumulator. Oczywiście cały czas świeci się kontrolka układu chłodzenia silnika. Pogrzebałem trochę pod maską i znalazłem u samego dołu wentylatora chłodnicy, przy lewym kole odpięty jak mi się wydaje czujnik tegoż wentylatora. Naturalnie podłączyłem go spowrotem. Drugi czujnik znajdujący się mniejwięcej po środku i u dołu wentylatora, od strony zderzaka był cały czas podłączony. Dało to połowiczny sukces. Wentylator dalej odpala się przy przekręceniu raz kluczyka w stacyjce ale chodzi jakby na połowie obrotów, nie wyje już jak przedtem, przynajmniej na początku. Kontrolka nadal się świeci, no i zżera akumulator... Dodam jeszcze że wentylator jak już się włączy to jeszcze chodzi pare chwil po wyciągnięciu klucza ze stacyjki. Silnik naturalnie jest zimny.

Grzebałem też w bezpiecznikach i przekaźnikach. Przekaźniki wyglądają ok, z kolei trzy bezpieczniki 80A 32V (te duże) w porównaniu do innych są jakby okopcone, przysmolone? Nie są przepalone tak jak to można znaleźć na zdjęciach w necie np[. tutaj: http://www.mondeoklubpolska.pl/red/artykuly/bezpiecznik/1.gif

Troche skończyły mi się pomysły co to może być... a obawiam się że to może być pierdoła którą mogę sam zrobić i nie tachać autka do mechanika...

Myślę tak ponieważ przed oddaniem auta do naprawy wszystko z wentylatorem było ok, nigdy nie stwarzał żadnych problemów...

Będę wdzięczny za jakieś pomocne sugestie

Edytowane przez matej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może ten bezpiecznik lub przekaźnik się spalił i ma zwarcie dlatego wentylatory chodzą

Albo czujnik padł

Aby to sprawdzić trzeba mieć pacjenta (auto) :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze wspomnianym urządzeniem ale dokładnie opisze jak to u mnie wygląda.

 

Wentylator chłodnicy z chwilą uruchomienia silnika włącza się na wysokie obroty i działa cały czas - oczywiście jak wyłącze silnik wentylator też gaśnie.

Kontrolki ostrzegawcze jakie temu towarzyszą to żółte "autko z kluczykiem" i nic poza tym - nie ma kodu z błądem/ usterką.

 

dalej:

- klimatyzacja działa poprawnie

- temperatura na wskazówkach wkakuje na poprawną ~90*C

- w trasie nie miałem problemu z zagotowaniem się chłodnicy

 

podobne przypadki przeglądałem ale jednak to nie to co u mnie.

proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO i diagnostyka. 150zł.

Najprawdopodobniej któryś czujnik podaje fikcyjne dane, a sterownik próbuje zabezpieczyć silnik przed przegrzaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mam rozumimeć ze to nie wina termostatu .. ?

wolałbym żeby nie bo owa część do tego modelu nie jest tania ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat otwiera i zamyka duży obieg płynu. Nie steruje pracą wentylatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super dzięki za podpowiedź ...

idąc tym tropem odpiąłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale wiatrak nadal szaleje ..

pytanie czy odpięcie czujki powoduje podobny sygnał do kompa. że jest przegrzanie i dlatego wiatrak nadal się kręci?

 

może inaczej - jak mogę sprawdzić który czujnik jest odpowiedzialny za ową usterkę.

 

P.S.

mechanik podpinał auto pod kompa. ale powiedział że to termostat (może się ściemniał) - bo rozumiem z powyższego że przy tych objawach należy go nie brać pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpięcie czujnika temperatury powinno włączyć wentylator na max obroty. Najprościej podmienić na sprawny i sprawdzić. Ale tak jak arkos pisze diagnostyka też powinna pokazać. Jeśli nie ma błędu to można to sprawdzić jakie wartości pokazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Astra J ma kilka czujników. Często zdycha ten pod termostatem. Należałoby sprawdzić, jakie podaje dane i czy napięcie z tego czujnika jest przeliczane poprawnie na temperaturę. Przemierzenie czujnika omomierzem wskaże, że jest sprawny, ale pozostaje kwestia prawdziwości danych z czujnika. Dlatego proponuję ASO, bo można sprawdzić live data i widać, jaką temperaturę podaje, a jaka powinna być w danym momencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie posłuchałem i na własną ręke wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej.

Niestety nic nie zmieniło ;-( 70zł prepadło i tyle.

Teraz muszę się chyba skusić na ASO zobaczymy co będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.