Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dondamiano

Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc

mam opla Astrę G 1.6 16V Twinport

w silniku mam podciśnienie, to znaczy z silnika jest wysysane powietrze wraz z olejem i podawane do spalania.

Objawia się to przez głośne syczenie pod muska silnika i "falowanie" obrotów silnika.

Na diagnozie nie wykazało żadnego błędu w okładzie elektroniki.

W serwisie opla stwierdzono ze przepustnica pracuje nieprawidłowo.

Po wymianie przepustnicy nie było lepiej ale po odłączeniu przewodu powietrza łączącego urządzenie wytwarzające podciśnienie z pokrywa zaworów silnik pracuje normalnie aż się zagrzeje a potem spadają obroty.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i poradę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/
Udostępnij na innych stronach

Gość szwabg

Witam,

Kiedy te obroty falują, niezależnie od temperatury silnika ?? Dziwne jest to syczenie da się ustali jego pochodzenie?? Rzeczywiście w tych silnikach kolektor ssący dosyć mocno zasysa powietrze z pod pokrywy głowicy. W pokrywie głowicy jest membrana ale jej uszkodzenie skutkowałoby sporym dymieniem olejowym. U mnie po zdjęciu odmy dopiero obroty falują, nawet odkręcenie korka wlewu oleju silnik nieznacznie zmienia jałowe obroty. Może z innego miejsca silnik ciągnie lewe powietrze np z serwa hamulca ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385056
Udostępnij na innych stronach

Gość dondamiano

Witam,

Kiedy te obroty falują, niezależnie od temperatury silnika ?? Dziwne jest to syczenie da się ustali jego pochodzenie?? Rzeczywiście w tych silnikach kolektor ssący dosyć mocno zasysa powietrze z pod pokrywy głowicy. W pokrywie głowicy jest membrana ale jej uszkodzenie skutkowałoby sporym dymieniem olejowym. U mnie po zdjęciu odmy dopiero obroty falują, nawet odkręcenie korka wlewu oleju silnik nieznacznie zmienia jałowe obroty. Może z innego miejsca silnik ciągnie lewe powietrze np z serwa hamulca ?

im silnik cieplejszy tym bardziej falują obroty. Co do syczenia; powstaje ono ponieważ w silniku powstaje próżnia i otwarcie dekla wlewu oleju jest prawie niemożliwa. Silnik bardzo kopci ale tylko po rozruchu.

Interesuje mnie czy w pokrywie jest rzeczywiście jakiś zawór czy membrana ponieważ nowa pokrywa do tego silnika kosztuje około 1000 zloty, a na rysunku u opla w komputerze nie widać czy tam coś jest. Widok pokrywy z góry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385071
Udostępnij na innych stronach

Gość szwabg

Gdzieś widziałem na forum http://astraklubpolska.pl/ fotki pokrywy głowicy, chyba w dziale Astray H. Gdyby membrana była uszkodzona to dym był obecny nie tylko przy odpaleniu, gdzieś szarpie lewe powietrze na dolocie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385074
Udostępnij na innych stronach

Gość dondamiano

Gdzieś widziałem na forum http://astraklubpolska.pl/ fotki pokrywy głowicy, chyba w dziale Astray H. Gdyby membrana była uszkodzona to dym był obecny nie tylko przy odpaleniu, gdzieś szarpie lewe powietrze na dolocie.

czy możesz mi powiedzieć jakie podciśnienie jest na końcu szlaucha podłączonego do pokrywy zaworów i czy u ciebie gdy odepniesz ten szlauch tez ciągnie jak odkurzacz.

Gdyż ze membrana jest uszkodzona to jestem dość pewny, obawiam się tylko ze gdy będzie zbyt duże podciśnienie to mi ta następną uszkodzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385124
Udostępnij na innych stronach

Gość szwabg

Jak odłączę odmę to rzeczywiście ciągnie jak odkurzacz a w dodatku obroty szaleją. Sytuacja z obrotami stabilizuje się po zatkaniu odmy. W dużym zakresie wahają się obroty ??

Bez dobrego diagnosty chyba się nie obędzie, ale ze w serwisie opla sobie z tym nie poradzili??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385223
Udostępnij na innych stronach

Gość dondamiano

Jak odłączę odmę to rzeczywiście ciągnie jak odkurzacz a w dodatku obroty szaleją. Sytuacja z obrotami stabilizuje się po zatkaniu odmy. W dużym zakresie wahają się obroty ??

Bez dobrego diagnosty chyba się nie obędzie, ale ze w serwisie opla sobie z tym nie poradzili??

Dziękuję Tobie bardzo za pomoc a zwłaszcza za to, ze zdecydowałeś się nawet do demontażu podzespołu tylko po to żeby mi pomóc.

Moje najwyższe wyrazy szacunku.

Wzruszyłeś mnie do łez.

Teraz jestem w stu procentach pewny ze to pokrywa zaworów a nie coś innego, ponieważ miałem obawy, ze jak podciśnienie będzie zbyt wysokie to mi ta membranę w nowej pokrywie tez zaraz uszkodzi.

Co do pytania: obroty falują w zakresie 700-2000.

Jeszcze raz Dziękuję i Pozdrawiam, życzę dużo szczęścia!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385309
Udostępnij na innych stronach

No kurcze ja bym taki pewny nie był :) Ciężko o dobrego diagnostę do tego silnika, nawet ASO też wydają się być bezradni. Podeśle Ci linka do tematu, który już kiedyś rzuciłem na forum.

http://forum.opel24.com/topic/26540-Z16XEP-wymiana-wadliwej-pokrywy-glowicy/page__p__113248#entry113248

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-385416
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam wszystkich posiadaczy Opelków dwa lata temu miałem identyczny problem z moją Asterką X16XEP objawy miałem następujące:

- falowanie na wolnych obrotach

- wciąga korek oleju

- po wyjęciu stalki oleju obroty stabilizują się

- gwizd w okolicy pokrywy zaworów w górnej części

- bierze dużo oleju

Udałem się do serwisu OPLA gdzie postawiono diagnozę : uszkodzona pokrywa zaworów, a konkretnie odma cena nowej pokrywy : ponad 1300zł plus wymiana

trochę mnie zcięło z nóg bo autko dopiero kupione za ostatnie pieniądze ,kupiłem więc na Allegro za 400 zł używaną pokrywę problem znikł na 2 tygodnie, potem następną z pokrywę z gwarancją rozruchową 3 miesiące ,padła po 4 miesiącach. Bliski rozpaczy przegrzebałem wszystkie fora i znalazłem firmę w Ostrowcu Świętokrzyskim która specjalizuje się w regeneracji tych pokryw. Pojechałem zrobili mi na poczekaniu kosztowało 270 zł plus 60 zł demontaż i montaż pokrywy .To było w 2014 roku na razie zrobiłem ponad 37 tysięcy i jest dobrze .Tu daje adres tej strony co mi robili www.pokrywy-zaworów.pl mój brat w zeszłym roku tesz u nich regenerował poprzez wysyłkę i jest zadowolony pozdrawiam wszystkich

Edytowane przez cziken

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41646-podcisnienie-opel-astra-g-twinport/#findComment-626946
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności