Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 szkoda ze hajnówka to tak daleko hehe kolego jak bym wrzucił swoje ustawienia gazu to byś zerknaoł pomógł trochu bo mama dosc tych partaczy co tylko szukaja wymówek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4253-astra-18i-gt-lpg-bingo-m-pomocy/page/3/#findComment-297805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Nie ma problemu.Zawsze mogę zobaczyć.To wrzuć screna albo wyślij na maila.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4253-astra-18i-gt-lpg-bingo-m-pomocy/page/3/#findComment-297734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Przedewszystkim jak juz mowilem zobacz czy kabel od sondy jest rozciety czy tylko ktos do niego sie podlaczyl juz mialem kilka takich przypadkow wiec nawet najlepsze ustawienia, screeny itp, itd. nie pomoga bo wina moze lezec w instalacji elektrycznej - tak a propo to nawet jezeli byla by jaka kolwiek inna emulacja ustawiona to i tak na benzynie w miare by jezdzil P.S. nick "mumin87" pochodzi od twojej ksywy i rocznika mialem kiedys kolege z tego roku i mowili na niego mumin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4253-astra-18i-gt-lpg-bingo-m-pomocy/page/3/#findComment-297685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 screen to jest zrzut obrazu z monitora w danej chwili.A i czasami gaz partaczy prace silnika na benie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4253-astra-18i-gt-lpg-bingo-m-pomocy/page/3/#findComment-297504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 nik dokałdnie od rocznika hehe i ksywki a zeczywiscie wpieli sie jakimiś kablami w sonde screeny wrzuce na dniach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4253-astra-18i-gt-lpg-bingo-m-pomocy/page/3/#findComment-297354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Witam. Na innym forum wyczytałem coś takiego: No dobra to będę się wymądrzał . Zakładam, że instrukcję adaptacji centralki wszyscy już przeczytali. W zakładce odczyty, wiadomo pokazuje parametry pracy. Zakładka konfiguracja: Sonda lamba; to parametr informujący centralkę o zastosowanej w aucie sondzie, trzeba to wiedzieć i wpisać odpowiednią bo od tego zależy czy sterowanie bdzie prawidłowe no i żeby komp samochodu nie świrował i nie pokazywał błędów. Punkt neutralny sondy; wydaje mi się, że jest to parametr określający wartość napięcia na sondzie przy lambda 1. Ja mam ustawione na 0,5V Czas opóźnienia; prawdopodobnie czas nagrzewania sondy lambda, jeśli tak to przez ten okres centralka nie bierze sygnałów z sondy do sterowania silnikiem krokowym. Ja mam 10 sek. Emulacja sondy; kolejna wartość którą trzeba znać, a która ma wpływ na szaleństwa ECM auta. W Poldku jest "przebieg". Czas emulacji stanu L i H; czas przez który emulator centralki LPG utrzymuje wartość "mieszanka uboga lub bogata", to również może wpływać na zakłócenia pracy ECM samochodu. Ja mam 0,25 sek. Typ układu zapłonowego; chyba wiadomo o co chodzi. Jest tylko jedno ale, zależnie od tego jak gazownicy wpięli się w instalację samochodu może to być np. tak jak u znajomego: ma 4 cyl i dwie cewki, a w programie musiał ustawić 4 cyl. 1 cewka. Punkt przełączania na gaz; wysokość obrotów przy jakich autko przechodzi na zasilanie gazem. Przełączanie przy zmianie obrotów; chodzi o to czy przejście na gaz ma nastąpić przy dodawaniu gazu czy przy opadaniu obrotów, osobiście wolę przy opadających bo nie ma szarpania przy przyśpieszaniu. Typ czujnika TPS; trzeba wiedzieć i wybrać odpowiedni lub wpisać brak Bezwładność czujnika TPS; niestety tego nie rozszyfrowałem, ale prawdopodobnie chodzi o tolerancję jego parametrów Czas nakładania się faz; czas przez jaki po przełączeniu na gaz samochód jest jeszcze zasilany benzynką, tu trzeba lekko poeksperymentowć bo każdy samochód inaczej reaguje, a wpływ na to ma między innymi długość przewodów gazowych od parownika do miksera, ja mam 0,5 sek. wstępne otwarcie zaworu gazu przy awaryjnym rozruchu; czas przez jaki centralka otwiera zawór gazu aby możliwe było odpalenie samochodu bezpośrednio na LPG z pominięciem beny. Zakładka opcje Pozycja wyjściowa aktuatora (powinno być attuatora) ten parametr jest wstępnie ustalony przy adaptacji komputerka potem można go lekko zmieniać. Jest to pozycja silnika krokowego jaką przyjmuje po przełączeniu na gaz. Ja tego nie ruszam. Min otwarcie na BJ; mówi o ile kroków silnik krokowy może się zamknąć na biegu jałowym podczas postoju, ja mam -15. max. otwarcie na BJ; to samo co wyżej tylko w górę, też mam +15. min. otwarcie przy dużym obciążeniu; podobnie tylko przy jeździe, ja mam -20. max. otwarcie przy dużym obciążeniu; jak wyżej ale w górę, ja mam +40. próg zadziałania TPS; próg wartości przy jakiej silnik krokowy natychmiast się ustawia. Ma to znaczenie jak chcemy aby silnik dostał mocno bogatą mieszankę np. przy nagłym przyśpieszaniu, ale ja tego nie włączałem. Zadana pozycja attuatora; pozycja w jakiej ma się ustawić silnik krokowy po przekroczeniu wartości TPS. Cut-off - minimalne obroty; wartość obrotów do osiągnięcia których komp LPG zubaża zasilanie gazem. Np. przy chamowaniu silnikiem, dojazdach do świateł na luzie itp. Ja mam 1000. Redukcja otwarcia attuatora; o ile % silnik krokowy ma się przymknąć podczas chamowania silnikiem, ja mam 18%, jak ustawiałem więcej to już mi przygasał. Te parametry w zakładce opcje mają beżpośredni wpływ na ograniczenia bądź wzrost spalania. Górne ograniczenie obrotów; wiadomo wartość obrotów po przekroczeniu których odcinane jest zasilanie silnika gazem (takie zabezpieczenie przed przekręceniem silnika), Ja mam 5800. Minimalna temp. silnika; jeżeli jest zamontowany czujnik temp. na red. albo komp LPG jest odpowiednio podłączony do ECM to można ustawić temp. po osiągnięciu której będzie możliwe przejście na gaz, ja mam to wyłączone. Preferowany typ jazdy; wiadomo, ja mam ustawione na normalną. Na pewno przy ustawieniu na sport wzrośnie spalanie. Na ekono niekoniecznie się zmniejszy Zakładka reset; wiadomo Zakładka oscyloskop; pozwala na obejrzenie parametrów pracy w przedziale czasu, dzięki czemu zorientujemy się czy wszystko działa jak należy. Np. przy ustawionej zbyt bogatej mieszance na parowniku wartość sondy lamba będzie dłużj się utrzymywać w górnych granicach, a powinna mniej więcej przebywać w stanach wysokich i niskich po tyle samo czasu. Dzięki możliwości obejrzenia tego przy różnych stanach przepustnicy wiemy czy w całym zakresie obrotów i obciążeń instalacja dobrze pracuje. Wiem że to ustawienia Bingo S ale może się komuś przydać. Pozdrawiam! A i jeszcze to: na biegu jałowym programowało się na jakieś 40 kroków a na wysokich obrotach wchodziło na ok.90 kroków. zasadą jest takie dobranjie mixera i regulacja reduktora żeby i na wolnych i podwyższonych obrotach silnik krokowy pracował w tej samej średniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4253-astra-18i-gt-lpg-bingo-m-pomocy/page/3/#findComment-297122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.