Skocz do zawartości

X17DTL i ilość oleju w silniku


Gość siux

Rekomendowane odpowiedzi

Czy nie obawiasz się wlania oleju półsynt po mineralnym :) jak silmik pracował na mineralu to nie chce krakać ale prawdopodobnie bedziesz miał problem,mały remont.

widziałem po takiej zamianie jak silnik kopcił a potem rurą szedł olej.Takie zamianki to szok dla silnika,zawsze schodzi się do dołu z olejami z pełnego synt na pół i na mineral.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do twojego silnika (X17DTL) wchodzi 5,5 litra (dane z książki shell)

Całkowicie popieram. W mój również wchodzi 5,5 litra. Mam astre z X17DTL od czterech lat i wiem co mówie bo w ciagu zrobionych Nia 130000km jak latwo policzyc zmienialem w niej olej jakies 13 razy i za kazdym razem wchodzilo 5,5l. Nieraz widzialem zdziwione oczy mechanikow ktorzy nie wierzyli ze tu tyle oleju musi wejsc no ale tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siux ma racje różnie bywa z tym poziomem.

a kolega general słusznie zauważył że są dwa rodzaje misek olejowych stąd te różnice5L i 5,5L

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie obawiasz się wlania oleju półsynt po mineralnym :) jak silmik pracował na mineralu to nie chce krakać ale prawdopodobnie bedziesz miał problem,mały remont.

widziałem po takiej zamianie jak silnik kopcił a potem rurą szedł olej.Takie zamianki to szok dla silnika,zawsze schodzi się do dołu z olejami z pełnego synt na pół i na mineral.

co Ty wygadujesz- znowu jakies mity. Zmienia sie olej z zadszego na gestrzy zeby niwelowac luzy i tyle (ciszej chodzi). Nic nie zaszkodzi jak sie przejdzie z minerala na syntetyk. Poza tym to olej dobiera sie zaleznie od klimatu(glowny czynnik).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez zawsze mechanicy tlumaczyli ze zawsze z żadszego na gesciejszy nigdy odwrotnie bo jak wlejemy zadszego oleju niz byl to moga sie powyplukiwac nagary w silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym to olej dobiera sie zaleznie od klimatu(glowny czynnik).

A ja myślałem że w zależności od stanu technicznego silnika i jego zaawansowania technologicznego :)

Zmienia sie olej z zadszego na gestrzy zeby niwelowac luzy i tyle (ciszej chodzi).

I tutaj też myślałem że przechodzi się z syntetyka (który notabene jest olejem rzadkim) na minerał (który jest gęstszy) dlatego że np.następuje spadek mocy, wzrasta zużycie oleju, pojawiają się wycieki. Oleje syntetyczne dzięki swoim własnościom zwiększają ryzyko rozszczelnienia silnika, bo maja tzw własności wypłukujące. Zaś minerał ma korzystny wpływ na materiały z których są wykonane uszczelnienia powodując ich pęcznienie co w przypadku uszczelnień silników zużytych lub starszych ma istotny wpływ na zachowanie przez nie szczelności. Nie neguję możliwości przejścia z minerału na pół syntetyk jeżeli silnik nie jest zużyty, a zastosowany olej jest zbliżony w zakresie klas jakościowych, lub gdy silnik który miał zalany olej mineralny miał nieduży przebieg na tym oleju i nie nastąpiło wypłukanie nagarów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku uszczelnień silników zużytych lub starszych

Nie neguję możliwości przejścia z minerału na pół syntetyk jeżeli silnik nie jest zużyty

To mnie zawsze ciekawilo... Co rozumiesz przez slowo zuzyty? Jak mozna na oko okreslic czy silnik jest zuzyty? Nie mam zamiaru z nikim sie tutaj klocic ale dla scislosci ja zawsze myslalem ze mozna to okreslic dopiero jak sie silnik rozbierze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o konkretnie mój przypadek to nie obawiałem się jakiejkolwiek zmiany z minerała na półsyntetyk ze względu na to że autko niedawno było kupione od zachodnich sąsiadów i ten mineralny to ja wlałem i jeździłem miesiąc zwlekając z wymianą uszczelki pod głowicą (płyn wyciekał na zewnątrz ,przebieg wydaje się być wiarygodny 225kkm). Po wymianie uszczelki ,uszczelniaczy zaworów ,kpl.rozrządu ,uszczelki dekla zaworów zmieniłem olej na półsyntetyk i nic się nie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Ty wygadujesz- znowu jakies mity. Zmienia sie olej z zadszego na gestrzy zeby niwelowac luzy i tyle (ciszej chodzi). Nic nie zaszkodzi jak sie przejdzie z minerala na syntetyk. Poza tym to olej dobiera sie zaleznie od klimatu(glowny czynnik).

 

To nie mit jeśli tak myślisz to możesz zamieniać oleje jak chcesz twój silnik.

Jak wygląda dobór oleju wzgledem klimatu :) .

Ktos napisał żę oleje synt rozpuszczają nagary i silnik traci szczelność.

To nie jest mit ,jesli silnik ma przejechane 150 czy 200 tys to w nim powstają tak zwane nagary ,na cylindrach i oleje te ten nagar rozpuszczą i zacznie się branie oleju ,kopcenie .

Kolega jeżdził mało na mineralu i ta zamiana nie wpłyneła na stan ,i nie zaszkodzi silnikowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez slowo zuzyty? Jak mozna na oko okreslic czy silnik jest zuzyty?

marjac_84, na oko można określić gdyż jest kilka występujących symptomów zużytego silnika :następuje odczuwalny spadek mocy, wzrasta zużycie oleju bo silnik zaczyna go spalać a to znaczy że pierścienie tłokowe puszczają a efektem tego jest silne kopcenie z rury, pojawiają się wycieki oleju co oznacza że uszczelnienia nie trzymają, tzw. ,,walenie'' spalin przez korek wlewu oleju, problemy z odpalaniem co jest wynikiem słabej kompresji,to są wszystko symptomy które zwracają naszą uwagę że coś się z silnikiem dzieje :) Można też zmierzyć poprzez zmierzenie ciśnienia sprężania w cylindrach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności