Gość lovelasik Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Mam problem z tym silnikiem, podczas jazdy w trasie po prostu zgasł sobie. Zostało odcięte paliwo bo pompka przestała chodzić. Na następny dzień odpalił i przejechał 10km no i znowu odcięcie. Pompka sprawdzona działa no ale nie podaje napięcia na nią w aucie. Przestał całkiem palić więc teraz zrobiłem test i dałem aby był stały obieg benzyny do listwy wtryskowej, auto nie odpala. Czyżby ecu padł? Jak przekręcę kluczyk w stacyjce to słychać że przekaźniki się włączają, nawet je rozebrałem, jeśli chodzi o głowny i od pompy. Już nie wiem co mogę poradzić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek1 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Co z checkiem? Czujnik wału ok?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-390682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Witam serdecznie. Pompkę możesz łatwo sprawdzić łącząc kawałkiem drutu piny 30 i 87 w gnieździe przekaźnika pompy. Ma wtedy działać cały czas. Ciśnienie możesz sprawdzić na zaworku w szynie paliwa. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-390753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek1 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Pisał,ze dał stały + na pompke i nic. Dlatego zapytałem o czujnik wału. Bez jego sygnału nie działa pompa, iskra i kilka innych rzeczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-390763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lovelasik Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Witek1952 to co opisałeś już dawno mam za sobą. Rano zapalił po chodził dosłowne 5 min i odcieło dopływ w jednej chwili, już więcej nie zapalił. Po czym noc bezczynna i zapewne zapali jutro na chwile. Co do check się nie świeci a co do czujnik wału to nie sprawdzałem, on zapewne się znajduje pod gardzielą w trudno dostępnym miejscu tak? Co do iskry właśnie jest ale za to odcina na to wygląda również wtrysk. Chciałem kiedyś tak z ciekawości z czytać pożyczonym op com'em lub tech'em parametry i sprawdzić błędy ale pin 7 w złączu martwy więc teraz po prowadziłem nowy przewód jak jutro nie zadziała to będę musiał z kolei na ślepo szukać. Zapewne jak sterownik by był uwalony to w ogóle by nie zapalił nawet na chwile? Zapewne jakaś błahostka no ale cóż...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-390797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Zapewne jakaś błahostka no ale cóż... Dlatego zapytałem o czujnik wału. Bez jego sygnału nie działa pompa, iskra i kilka innych rzeczy. Czujnik potrafi dokonać najdziwniejszych odcięć. Obawiam się , że drugi cytat to święte słowa , zwłaszcza , że nie piszesz o kontrolce awarii silnika ( jak miga rytmicznie to immobiliser)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-390989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lovelasik Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 (edytowane) Czujnik wału jest dobry, sprawdzony odpowiednia ohmowość. Następnie rozbebeszyłem przewody i napięcie na pompkę dochodzi 7V. Z ECU pin B3 na zapłonie(kluczyk w pozycji 1) idzie napięcie +4V gdzie sterowanie powinno być minusem. Wygląda na to że w sterowniku jest jakieś przebicie. Schemat i opis dokładny: http://www32.zippyshare.com/v/52456290/file.html Czy ja się mylę? Edytowane 14 Czerwca 2011 przez lovelasik zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-391019 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek1 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Czujnik wału jest dobry, sprawdzony odpowiednia ohmowość. A na sygnał też sprawdzałeś Sygnał, a oporność, to nie to samo!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-391070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lovelasik Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 (edytowane) sprawdzony przy obracającej się części. im szybsze obroty tym większy spadek oporności... raczej miałem taki wydruk i jeszcze diodą led mogę sprawdzić ale to raczej coś od sterownika bo + z bat powinno być przez 2 sek a jest stałe przy zapłonie Edytowane 14 Czerwca 2011 przez lovelasik zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-391125 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lovelasik Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 podłączyłem pod kompa i takie o to błędy mi wyskoczyły: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows hkj OP-COM - Okno odczytu KW2000> 1998|Corsa-B|Silnik|X 12 XE Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. VIN: W0L0S... systemSupplierECUHardwareNumber: 0261204475 vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90532610 RZ VehicleManufacturerSpecific: 0261204475 systemSupplierECUSoftwareNumber: 1279H01231 systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 1B73 exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B98001 Identyfikator: 0690 systemNameOrEngineType: X12XE systemSupplierECUHardwareVersionNumber: 01 RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany ProgrammingDate: 19971207 CalibrationDate: 270703 Łączna ilość kodów błędów: 5 P0335 - Nieprawidłowy sygnał obr/min (08) - Nie występuje P0340 - Za niskie napięcie sensora Halla (02) - Nie występuje P0335 - Brak sygnału obr/min z silnika (00) - Obecny P0607 - Moduł zapobiegania spalaniu stukowemu; Wymienić Electronic Control Unit (ECU) (00) - Nie występuje P0100 - Za niskie napięcie przepływom. powietrza (02) - Nie występuje Jak tego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42732-odcina-zap%C5%82on-teraz-wcale-silnik-nie-pracuje/#findComment-391236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.