kicaj Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 dobra, zebyscie sie juz nie klocili DPF wplywa teoretycznie na obnizenie emisji CO2 bo obniza moc silnika a w rzeczywistosci tak naprawde to kwestia pozostaje pytanie czy CO2 powstale z wypalania sadzy w DPFie przyczynia sie do zwiekszenia calkowitej emisji CO2 czy nie... IMHO nie,bo zgodnie z dyrektywa unijna dot. obliczen spalania auta nie mierzy sie poziomu CO2 z rury wydechowej a jako bilans energetyczny, ze spalonego paliwa... napewno mozna powiedziec, ze stosowanie coraz wysrobowanych norm emisji spalin, powoduje ze silniki sa bardzie wydajne, a to oznacza ze spalanie jest coraz bardziej bliskie idealu, a patrzac od strony spalania, na 1 przejechany km spada ilosc potrzebnego paliwa, a zatem mniej CO2 i mniej sadzy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-393642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gizioll Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 moga miec, niech sie wypowie ktos kto wie wiecej, czy wszystkie maja... najlatwiej sprawdzic zagladajac pod auto, dekodujac VIN (jest od tego temat na forum) badz zagladajac do papierow (niektore, zagraniczne), ale zmwartwie cie w tym silniku nie da sie dpf'a wywalic (przynajmniej narazie) witam czy wiadomo juz czy usuwaja juz dpf w 1.7 cdti 110km??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-478331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb30 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Witam. Wg moich informacji usuwają. Największy problem był ze sterownikiem DENSO, ale to już zostało rozwiązane. Z tego co się orientowałem to są dwie opcje usunięcia: z emulatorem (około 1500-1800 PLN), lub bez emulatora (1100-1200 z czyszczeniem sitka od turbiny (nie wiem, czy to na pewno jest potrzebne). Osobiście sam zastanawiałem się nad jego usunięciem, ale na razie objawy już nie występują. Staram się tylko jeździć bardziej dynamicznie i jak na razie to pomaga. Edytowane 3 Marca 2013 przez atb30   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-478358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gizioll Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) ja caly czas staram sie jezdzic dynamicznie ale gemeralnie tylko miasto , a ukonczenie wypalania na miescie graniczy z cudem. Wymienilem dopiero olej wydalem 150 zl na olej i patrze na miarke po kilku dniach a tam przybylo. Mam dosc tego filtra jestem zdecydowany na usuniecie tylko czy w grudziadzu lub okolicy robia cos takiego oczywiscie w sposob profesionalny ?? A przez ta dynamiczna jazde i wypalanie filtra co 110-150 km spalanie na komputerze oscyluje w okolicach 10l. Z poprzedniej Astry II 1,7 dti bylem o niebo bardziej zadowolony tam przy dynamicznej jezdzie spalanie w miescie nie przekroczylo 7l a na trasie 4-5l Edytowane 3 Marca 2013 przez gizioll   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-478361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr007 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Witam. Zanim zdecydowałem się na napisanie na forum tych kilku zdań, poczytałem trochę na temat i doszedłem do wniosku , że ile ludzi tyle zdań. Też mam problem z DPF-e prawdopodobnie, ponieważ miałem takie same objawy jak koledzy których czytałem wypowiedzi. Na początku dziwny zapach z pod auta, falowanie obrotów silnika , ale teraz doszła migająca kontrolka świec. Proszę mi tylko odpowiedzieć czy to właśnie teraz zaczęło się wypalanie filtra DPF, czy może to już za późno na jego samodzielne wypalanie, i czy może należałoby jechać do fachowca który będzie to wypalał swoim sposobem przez komputer? i ile to kosztuje ale nie pytam o ASO. Oczywiście na koniec dodam tylko że byłem na autostradzie jak zalecają fachowcy i nadal to nic nie zmieniło. A czy samodzielne wypalanie może odbywać się na postoju przy włączonym silniku? Jest to dobre rozwiązanie? Dziękuję z góry za cierpliwość i rade.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-479236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 z opisu profilowego wynika że masz LPG i masz jeszcze do tego w dieslu? nieźle... jak świeci to już ostatnie dzwonki - trzeba albo porządnie auto przegonić podczas wypalania, tak by dpf wypalił sie od poczatku do końca, albo zostaje warsztat dziwi mniie tylko jedno: poczytałem trochę na temat i doszedłem do wniosku , że ile ludzi tyle zdań teraz doszła migająca kontrolka świec. Proszę mi tylko odpowiedzieć czy to właśnie teraz zaczęło się wypalanie filtra DPF, czy może to już za późno na jego samodzielne wypalanie, i czy może należałoby jechać do fachowca który będzie to wypalał swoim sposobem przez komputer? przecież jak trochę poczytałeś to już to wiesz, po co więc zadajesz raz jeszcze pytanie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-479257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr007 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Dziękuję za odpowiedź, na jedno z moich pytań. Jeśli chodzi o LPG w Dieslu to proponuję poczytać trochę ,to może dowiesz się czegoś na ten temat. A nawiązując do moich pytań, pytam takiego "fachowca" jak np ty żeby mi pomogli z danym problemem. Jest to forum dyskusyjne właścicieli Opli i wydaje mi się że to chyba żaden problem dla ciebie żebyś jako ten "zasłużony" pomógł mi w tej kłopotliwej sytuacji. Czytałem różne opinie na temat tego problemu i zdania naprawdę są różne. Dobrze że są tacy fachowcy którzy mają taką wiedzę i z wielką przyjemnością się nią dzielą. Dzięki raz jeszcze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-479283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr007 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 I poprawiłem swój profil. Biorę przykład z"zasłużonych" !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-479284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Jeśli chodzi o LPG w Dieslu to proponuję poczytać trochę ,to może dowiesz się czegoś na ten temat. to była ironia a o temacie kiedyś już czytałem pytam takiego "fachowca" jak np ty żeby mi pomogli z danym problemem. Jest to forum dyskusyjne właścicieli Opli i wydaje mi się że to chyba żaden problem dla ciebie żebyś jako ten "zasłużony" pomógł mi w tej kłopotliwej sytuacji o widzę że jesteś z tych roszczeniowych. gwoli wyjaśnienia forum jest po to by dzielić się wiedzą, ale to nie jest równoznaczne z pisaniem po raz setny na to samo pytanie... po to ktoś wcześniej już ten temat poruszył i ktoś na niego odpowiedział żebyś teraz mógł spokojnie o tym przeczytać używając szukajki...bądź nawet wujka google. A uprzedzając twoją ripostę - tak jest wiele tematów bez konkretnej odpowiedzi - ale to wina osób piszących tak samo jak ty... po raz setny to samo... Czytałem różne opinie na temat tego problemu i zdania naprawdę są różne. Dobrze że są tacy fachowcy którzy mają taką wiedzę i z wielką przyjemnością się nią dzielą. Dzięki raz jeszcze. nie ma różnych opinii - instrukcja serwisowa podaje jednoznacznie - tu przykład z Insignii - tu jest oddzielna kontrolka do dpfu (niezależnie od kontroli grzania świec żarowych) "...Filtr cząstek stałychLampka % świeci lub miga w kolorzeżółtym.Filtr cząstek stałych wymagaczyszczenia.Kontynuować jazdę do momentuzgaśnięcia lampki %. W miaręmożliwości uważać, aby prędkośćobrotowa silnika nie spadła poniżejwartości 2000 obr./min.Lampka świeciFiltr cząstek stałych jest pełny. Jaknajszybciej przeprowadzić proceduręczyszczenia.Lampka migaOsiągnięty został maksymalnypoziom napełnienia filtra. Jaknajszybciej przeprowadzić proceduręczyszczenia, aby uniknąćuszkodzenia silnika. ..." oraz zafiry B "... Podgrzewanie wstępne i filtrcząstek stałych w silnikuwysokoprężnymLampka ! świeci lub miga w kolorzeżółtym. Lampka świeciWłączone jest podgrzewaniewstępne. Układ ten włącza się, tylkogdy temperatura powietrza nazewnątrz jest niska.Lampka migaLampka kontrolna ! miga, jeśliwymagane jest oczyszczenie filtracząstek stałych, a funkcjaautomatycznego czyszczenia niezadziałała. Należy kontynuowaćjazdę, uważając, aby prędkośćobrotowa silnika nie spadła poniżejwartości 2000 obr./min.Lampka kontrolna ! gaśnie pozakończeniu samooczyszczania. ..." takie mam instrukcje obsługi... i takie są opinie i serwisu opla i mechaników i ludzi na forum i proszę nie pisz bzdur że czytałeś o tym w internecie bo wystarczy wrzucić hasło w googlu "objawy wypalania DPF opel" żeby wszystko było jasne. Ale żeby było jasne - Na początku dziwny zapach z pod auta, falowanie obrotów silnika to objawy wypalania dpfu, inny dźwięk silnika, inna charakterystyka pracy, podwyższone spalanie chwilowe do 5l/h ale teraz doszła migająca kontrolka świec a to problem z wypalaniem - problem z nasyceniem DPFu pytanie czy problem z wypalaniem powstał w wyniku braku możliwości wypalania czy też jakiegoś błędu np. z czujnikiem cisnienia dpfu poczytaj też o odczytywaniu błędów metodą gaz hamulec, przyda się. Zapewne masz jakiś błąd. Oczywiście na koniec dodam tylko że byłem na autostradzie jak zalecają fachowcy i nadal to nic nie zmieniło. pytanie czy zainicjowało się wypalanie? czy po prostu się przejechałeś A czy samodzielne wypalanie może odbywać się na postoju przy włączonym silniku? tak, ale lepiej w trasie Jest to dobre rozwiązanie? nie jest dobre, ale lepsze z dwojga złego. Z zastrzeżeniem że jak wiesz że następnym razem wypali się spokojnie to możesz przerwać... to co możesz teraz zrobić - jak dajesz radę odpalić silnik to podjechać do mechanika nie przekraczając 2000obr/min, tam odczytać błędy i nasycenie DPFu oraz dystans przejechany od ostatniego wypalania ew. nieudane próby wypalania. Jak nie ma problemu to pojeździć do najbliższego wypalania i wtedy przegonić, jak dpf zapchany to spróbować wypalić na postoju i potem w trasie dopalić... wszystko zależy od tego czy wypala się/próbuje się wypalić ale mu na to nie pozwalasz czy też problem z wypaleniem jest po stronie jakiejś usterki... I poprawiłem swój profil. Biorę przykład z"zasłużonych" ! żartujesz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/page/3/#findComment-479290 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.