Gość Kacper Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Tak jak zapowiadałem wcześniej zrobiłem trochę fotek przy wyciąganiu skrzyni. Pierwszy raz jest najtrudniejszy jeśli ktoś nie jest mechanikiem ( ja też nim nie jestem ) i nie wie jak się do tego zabrać. Na początek ściągamy przewód dolotowy powietrza wraz z osłoną filtru powietrza, wypinamy wtyczki od: EGR, czujnika temperatury, sondy lambda ( na fotce niebieski kabel) i odkręcamy przewód doprowadzający płyn do wyprzęgnika (klucz płaski 11 )oraz zabezpieczamy przed całkowitym wypłynięciem płynu. Wykręcamy śruby które są pod cewką, czujnikiem temperatury i wężem z płynem chłodniczym. (nasadka 18) Następnie odkręcamy łapę mocującą skrzynie biegów (w zestawie kluczy trzeba mieć koniecznie oczkową 18-stkę ) Podnosimy przód samochodu, podstawiamy stojaki zdejmujemy przednie koła koła. Na fotce wyżej podnośnik pod wahaczem jest po to aby wyjąć dłuższą półośkę z skrzyni biegów. Półośka musi być w jednej płaszczyźnie z skrzynią aby można ją wypiąć z skrzyni. Wypinamy poprzez mocne energiczne szarpnięcie. Wcześniej jednak zdejmujemy zaciski hamulcowe (odkręcamy kluczem 15) i podwieszamy do sprężyny resora aby nam nie przeszkadzały i odkręcamy i rozpinamy amortyzator z wahaczem (klucz 21 + młotek) Następnie odkręcamy blachę osłaniającą półośkę rozpinamy łącznik dźwigni zmiany biegów (luzujemy śrubę na łączniku i przesuwamy dźwignie zmiany biegów w stronę czwartego biegu) Odkręcamy uchwyt prowadnicy zmiany biegów. Odkręcamy poduszkę pod skrzynią -dwie śruby od spodu ( klucz 18 ) i dwie od czoła poduszki. Jest ktoś ciekawy co dalej ? kontynuować ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Pewnie, że tak Ciekaw jestem którędy ją wyjąłeś   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macio1702 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Chętnie się dowiem co dalej bo czeka mnie wymiana łożyska oporowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 macio1702 a może wysprzęglika ?--------------------------------------------------------------------------------------Wracając do mojego boju z skrzynią Zdejmujemy boczną osłonkę skrzyni, odpinamy wtyczkę z czujnika ABS i wypinamy go z zaczepów na wahaczu.Odkręcamy mocowanie amortyzatora i wyszarpujemy drugą półoś.Wykręcamy pozostałe śruby spinające skrzynię z silnikiem i jeśli powstanie szczelina to znak że już wszystkie.Podstawiamy podnośnik tak jak widać dwie fotki wyżej i odkręcamy od strony skrzyni biegów sanki / wózek /ramkę ( mniejsza o nazwę – niepotrzebne skreślić ) Ta fotka jest akurat z drugiej strony ale wrzucam bo tu fajnie widać która śruba.Następnie opuszczamy całość na podnośniku tak jak widać poniżej.( nie korzystamy jeszcze z podpórki czerwonej widocznej na fotce)Teraz można łatwo odkręcić przewody masowe – klucz 13 , jeśli zacznie obracać się szpilka przy odkręcaniu to należy przytrzymać kluczem 12.Wypinamy też wtyczkę czujnika wstecznego biegu. c.d.n wkrótce. Idę na   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Po odpoczynku przystępujemy do dalszej pracy Po odkręceniu kabli podnosimy całość troszkę do góry, podpieramy silnik ( raczej nie na misce olejowej bo może nie wytrzymać ciężaru, ja podparłem na róże wydechowej ) i opuszczamy z powrotem sanki aby wyciągnąć skrzynię tak jak widać na fotkach niżej.Po wyjęciu skrzyni możemy odkręcić docisk z tarczą sprzęgłową korzystając z nasadki torx E10Lub wymienić wyprzęgnik w skrzyni na nowy.Do odkręcenia przewodu potrzebny płaski klucz 11, a do odkręcenia trzech śrub mocujących torx 20 lub 25 (niestety już nie pamiętam jaki )Nie wspomniałem jeszcze o wcześniejszym spuszczeniu oleju z skrzyni biegów,Należy to wykonać przed wypięciem półosiek.Wrzucam fotkę z zaznaczonym korkiem kontrolnym (wyżej) i spustowym (niżej).Do odkręcenia potrzebny torx 50 Co do korka wlewu, to już omówiony był w tym temaciehttp://forum.opel24.com/topic/42941-Drobny-element-na-skrzyni-biegow/jako lejek do wlania oleju wykorzystałem pustą tubę po silikonie.Olej do dostania w serwisie Opla i potrzeba go 1,9 litra przy całkowicie suchej skrzyni a jeśli go tylko zmieniamy to 1,8 litra. Nazwa handlowa to Dexron6.Po naprawie składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności. Znowu trzeba się troszkę naszarpać aby wpasować skrzynie z powrotem. Ale satysfakcje będziemy mieć że udało się to zrobić samodzielnie i zaoszczędzoną kasę wydać na przyjemności.Co do regulacji dźwigni zmiany biegów to opis jest tu http://forum.opel24.com/topic/43227-Ustawienie-ciegna-zmiany-biegow/Odpowietrzanie układu jest tu http://forum.opel24.com/topic/32375-sprzeglo-po-wymianie.htmlNie wspomniałem w opisie o rozpięciu kolumny kierowniczej, gdyż moja Sintra ma kierownice po prawej stronie i nie musiałem rozpinać. Jedynie poluzowałem śrubę wewnątrz na krzyżaku pod kolumną wewnątrz auta.Za uwagę dziękuje i życzę miłej pracy.Ps.Podziękowania dla kol. baki za udostępnienie materiałów pomocniczych.Oraz dla STRUS_TM , ILKU za wyjaśnienie niektórych istotnych zagadnień.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Bardzo fajna instrukcja. A łapę silnika odkręcałeś?? Podwieszałeś silnik, czy tylko na lewarku??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Łapy silnika nie odkręcałem, podniosłem go trochę na lewarku i podstawiłem podpórkę. ( opis na początku poprzedniego postu) Lewarek był później pomocny przy wkładaniu skrzyni, aby złapać tą samą wysokość skrzyni i silnika. Zauważyłem dziś że fotki znikają na zewnętrznym serwerze, więc zrobiłem kopie opisu w PDF wyjęcie skrzyni sintra.pdf   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenrag Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Witam Kacper: Jak w Sintrze rozpiąć "kierownicę", aby te sanki poszły w dół, i oczywiście, żeby później dało się złożyć i żeby działało prawidłowo? Pozdrawiam Krzysiek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Od wewnątrz odchylasz osłonę i kluczem 12 luzujesz tą śrubę Jest potem trochę zabawy aby wskoczyło to na miejsce z powrotem. Trzeba pamiętać aby nie kręcić za dużo kierownicą ze względu na możliwość zerwania taśmy od airbaga. U mnie jest kiera po prawej stronie więc wystarczyło poluzowanie tej śruby, więc koledzy co mają po normalnej muszą podpowiedzieć czy to wystarczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tokar2 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 fotki znikają na zewnętrznym serwerze, więc zrobiłem kopie opisu w PDF Kacper to jest mistrzostwo świata, szacun :beer: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.