Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak zapowiadałem wcześniej zrobiłem trochę fotek przy wyciąganiu skrzyni.

Pierwszy raz jest najtrudniejszy jeśli ktoś nie jest mechanikiem ( ja też nim nie jestem ) i nie wie jak się do tego zabrać.

 

BILD1132.jpg
BILD1132.jpg



Na początek ściągamy przewód dolotowy powietrza wraz z osłoną filtru powietrza, wypinamy wtyczki od: EGR, czujnika temperatury, sondy lambda ( na fotce niebieski kabel) i odkręcamy przewód doprowadzający płyn do wyprzęgnika (klucz płaski 11 )oraz zabezpieczamy przed całkowitym wypłynięciem płynu.
Wykręcamy śruby które są pod cewką, czujnikiem temperatury i wężem z płynem chłodniczym. (nasadka 18)
Następnie odkręcamy łapę mocującą skrzynie biegów (w zestawie kluczy trzeba mieć koniecznie oczkową 18-stkę )

BILD1137.jpg




Podnosimy przód samochodu, podstawiamy stojaki zdejmujemy przednie koła koła.
Na fotce wyżej podnośnik pod wahaczem jest po to aby wyjąć dłuższą półośkę z skrzyni biegów. Półośka musi być w jednej płaszczyźnie z skrzynią aby można ją wypiąć z skrzyni. Wypinamy poprzez mocne energiczne szarpnięcie.
BILD1136.jpg

Wcześniej jednak zdejmujemy zaciski hamulcowe (odkręcamy kluczem 15) i podwieszamy do sprężyny resora aby nam nie przeszkadzały i odkręcamy i rozpinamy amortyzator z wahaczem (klucz 21 + młotek)

 

BILD1148_1.jpg
Następnie odkręcamy blachę osłaniającą półośkę

BILD1146.jpg
rozpinamy łącznik dźwigni zmiany biegów (luzujemy śrubę na łączniku i przesuwamy dźwignie zmiany biegów w stronę czwartego biegu)
Odkręcamy uchwyt prowadnicy zmiany biegów.

 

BILD1153.jpg
Odkręcamy poduszkę pod skrzynią -dwie śruby od spodu ( klucz 18 ) i dwie od czoła poduszki.


Jest ktoś ciekawy co dalej ? kontynuować ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43400-wyj%C4%99cie-skrzyni-bieg%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

macio1702 a może wysprzęglika ?

--------------------------------------------------------------------------------------

Wracając do mojego boju z skrzynią

 

BILD1154.jpg

Zdejmujemy boczną osłonkę skrzyni, odpinamy wtyczkę z czujnika ABS i wypinamy go z zaczepów na wahaczu.
Odkręcamy mocowanie amortyzatora i wyszarpujemy drugą półoś.


BILD1155.jpg

Wykręcamy pozostałe śruby spinające skrzynię z silnikiem i jeśli powstanie szczelina to znak że już wszystkie.

Podstawiamy podnośnik tak jak widać dwie fotki wyżej i odkręcamy od strony skrzyni biegów sanki / wózek /ramkę ( mniejsza o nazwę – niepotrzebne skreślić )

BILD0952.jpg

BILD0955_1.jpg

Ta fotka jest akurat z drugiej strony ale wrzucam bo tu fajnie widać która śruba.


Następnie opuszczamy całość na podnośniku tak jak widać poniżej.( nie korzystamy jeszcze z podpórki czerwonej widocznej na fotce)
bez_tytu_u.jpg




Teraz można łatwo odkręcić przewody masowe – klucz 13 , jeśli zacznie obracać się szpilka przy odkręcaniu to należy przytrzymać kluczem 12.
Wypinamy też wtyczkę czujnika wstecznego biegu.

BILD1156.jpg



c.d.n wkrótce. Idę na :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43400-wyj%C4%99cie-skrzyni-bieg%C3%B3w/#findComment-394493
Udostępnij na innych stronach

Po odpoczynku przystępujemy do dalszej pracy biggrin.gif

Po odkręceniu kabli podnosimy całość troszkę do góry, podpieramy silnik ( raczej nie na misce olejowej bo może nie wytrzymać ciężaru, ja podparłem na róże wydechowej ) i opuszczamy z powrotem sanki aby wyciągnąć skrzynię tak jak widać na fotkach niżej.


BILD1158.jpg


BILD1159.jpg


Po wyjęciu skrzyni możemy odkręcić docisk z tarczą sprzęgłową korzystając z nasadki torx E10

BILD1161.jpg


Lub wymienić wyprzęgnik w skrzyni na nowy.
BILD0982.jpg

Do odkręcenia przewodu potrzebny płaski klucz 11, a do odkręcenia trzech śrub mocujących torx 20 lub 25 (niestety już nie pamiętam jaki )

Nie wspomniałem jeszcze o wcześniejszym spuszczeniu oleju z skrzyni biegów,
Należy to wykonać przed wypięciem półosiek.

Wrzucam fotkę z zaznaczonym korkiem kontrolnym (wyżej) i spustowym (niżej).
Do odkręcenia potrzebny torx 50

BILD1142_1.jpg

Co do korka wlewu, to już omówiony był w tym temacie
http://forum.opel24.com/topic/42941-Drobny-element-na-skrzyni-biegow/
jako lejek do wlania oleju wykorzystałem pustą tubę po silikonie.
Olej do dostania w serwisie Opla i potrzeba go 1,9 litra przy całkowicie suchej skrzyni a jeśli go tylko zmieniamy to 1,8 litra. Nazwa handlowa to Dexron6.

Po naprawie składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności. Znowu trzeba się troszkę naszarpać aby wpasować skrzynie z powrotem. Ale satysfakcje będziemy mieć że udało się to zrobić samodzielnie i zaoszczędzoną kasę wydać na przyjemności.


Co do regulacji dźwigni zmiany biegów to opis jest tu http://forum.opel24.com/topic/43227-Ustawienie-ciegna-zmiany-biegow/

Odpowietrzanie układu jest tu http://forum.opel24.com/topic/32375-sprzeglo-po-wymianie.html

Nie wspomniałem w opisie o rozpięciu kolumny kierowniczej, gdyż moja Sintra ma kierownice po prawej stronie i nie musiałem rozpinać. Jedynie poluzowałem śrubę wewnątrz na krzyżaku pod kolumną wewnątrz auta.


Za uwagę dziękuje i życzę miłej pracy.




Ps.
Podziękowania dla kol. baki za udostępnienie materiałów pomocniczych.
Oraz dla STRUS_TM , ILKU za wyjaśnienie niektórych istotnych zagadnień.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43400-wyj%C4%99cie-skrzyni-bieg%C3%B3w/#findComment-394845
Udostępnij na innych stronach

Łapy silnika nie odkręcałem, podniosłem go trochę na lewarku i podstawiłem podpórkę. ( opis na początku poprzedniego postu)

Lewarek był później pomocny przy wkładaniu skrzyni, aby złapać tą samą wysokość skrzyni i silnika.

 

Zauważyłem dziś że fotki znikają na zewnętrznym serwerze, więc zrobiłem kopie opisu w PDF

 

wyjęcie skrzyni sintra.pdf

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43400-wyj%C4%99cie-skrzyni-bieg%C3%B3w/#findComment-395134
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

Kacper:

Jak w Sintrze rozpiąć "kierownicę", aby te sanki poszły w dół, i oczywiście, żeby później dało się złożyć i żeby działało prawidłowo?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43400-wyj%C4%99cie-skrzyni-bieg%C3%B3w/#findComment-427218
Udostępnij na innych stronach

Od wewnątrz odchylasz osłonę i kluczem 12 luzujesz tą śrubę

kolumna.jpg

 

Jest potem trochę zabawy aby wskoczyło to na miejsce z powrotem.

Trzeba pamiętać aby nie kręcić za dużo kierownicą ze względu na możliwość zerwania taśmy od airbaga.

 

U mnie jest kiera po prawej stronie więc wystarczyło poluzowanie tej śruby, więc koledzy co mają po normalnej muszą podpowiedzieć czy to wystarczy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43400-wyj%C4%99cie-skrzyni-bieg%C3%B3w/#findComment-427256
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności