Skocz do zawartości

Kontrolka kontroli trakcji i 1400obr


Gość RS2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni mam dziwny problem i nie potrafię określić jaka jest jego przyczyna wiec proszę o pomoc.

 

Problem wygląda tak - po przejechaniu 400km zapaliła się kontrolka kontroli trakcji i auto zaczęło zwalniać-straciło moc. Zatrzymałem się, a obroty spadły do ok.1400 i tak się utrzymywały. Zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie. Wszystko wróciło do normy, jednak po przejechaniu kolejnych 100km problem wystąpił ponownie i dopiero po ok.5 ponownym odpaleniu auta była możliwa dalsza jazda. Ponad tydzień czasu jeżdżenia po mieście nic się nie działo wiec myślałem, że problem ustąpił ale niestety dziś kolejny raz problem się pojawił. Poniżej przesyłam fotkę.

 

opelvectrac2007.jpg

 

Każdemu kto będzie się starał pomoc serdeczne dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka trakcji świeciła się jak padł czujnik położenia przepustnicy, co prawda było to V6 w benie, ale zasada działania powinna być taka sama.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh auto za kilkanascie tysi i nie stac na podlaczenie do kompa za 50 zeta ??

wtedy sie dowiesz co mu dolega

 

mozesz tez zainwestowac we wlasny interfejs

szybko sie zwroci

 

zasada dzialania przepustnicy sie klania

zamknieta to obroty jalowe

otwarta w pelni to gaz w podlodze

posrednio to chyba wiadomo

im mocniej wciskasz pedal gazy tym bardziej sie otwiera

obroty wlasnie maja tutaj sporo wspolnego

a uwalony czujnik powoduje dodatkowo wariacje kontroli trakcji i esp

ktore sa ze soba powiazane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i dzięki za pomoc/wytłumaczenie. Mam interfejsy ale ELM327 niestety nim nie da się nic zrobić praktycznie - nie czyta błędów, a potrafi je skasować:/. Może doradzisz jaki interfejs jest odpowiedni do mojego auta?? Z tego co wiem to Opel TECH2 działa tylko z autami do 2004r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś odczytałem błędy z mojej Viki i nie wygląda to ciekawie:/ :

 

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(00) - Nie występuje

 

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

(00) - Nie występuje

 

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(00) - Nie występuje

 

U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)

(00) - Nie występuje

 

 

P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

(52) - Nie występuje

 

P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

(52) - Nie występuje

 

P1180 - Nagrzewnica filtra paliwa, przerwany obwód

(04) - Nie występuje

 

P042A - Za wys. napięcie czujnika 2 temperatury spalin

(05) - Nie występuje

 

P2452 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym

(0F) - Obecny

 

P042A - Niezgodność czujników 1 + 2 temperatury spalin

(52) - Nie występuje

 

U2105 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)

(71) - Nie występuje

 

B0670 - Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.

(00) - Nie występuje

 

U2113 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem poduszek powietrznych (SDM)

(00) - Nie występuje

 

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(7F) - Nie występuje

 

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

(7F) - Nie występuje

 

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(7F) - Nie występuje

 

U2145 - Brak komunikacji CAN z ukł. pomocy przy parkowaniu (PAS)

(00) - Nie występuje

 

B0670 - Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.

(00) - Nie występuje

 

U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)

(00) - Nie występuje

 

U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM)

(00) - Nie występuje

 

Hm... teraz już nie wiem od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy nie występuje ?

 

Że błąd był , ale nie jest aktywny ( nie bruździ ). Czasami jeden błąd ( usterka ) wywołuje błędy "wtórne" ( które potrafią człowieka nieźle ogłupić ). Po usunięciu usterki występuje jako nieaktywny i wymaga skasowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W związku z moim problemem spróbuje sprawdzić bądź ewentualnie wymienić czujnik pedału gazu. Czy znajduje się on przy pedale czy muszę szukać gdzieś przy silniku?

Pytanie z innej beczki. Jestem nowym użytkownikiem op-com. Chciałbym wykasować błędy i jak naciskam kasuj błędy to ponownie się pokazują. Czy kasuje się jakoś inaczej niż tym przyciskiem "kasuj kody błędów"? Hm.. a może to wina wersji programu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności